Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Vraagje over beugels in toilet en douche

Alles omtrent werk en uitkeringen
Knillis

Vraagje over beugels in toilet en douche

Bericht door Knillis »

Binnenkort verhuizen wij naar een huurappartement voor een periode van 1 tot 3 jaar. Het is een gestoffeerd appartement dus alleen onze eigen meubels moeten er in en klaar is het.

In het huidige (eigen) huis zitten beugels bij toilet, douche en wastafel maar deze beugels zittten vastgeschroefd aan de muur.

Badkamer en toilet in het huurappartement zijn onlangs vernieuwd en zien er prachtig uit.

Beugels aan de muur maken met schroeven kan dan ook niet zonder de boel te beschadigen en daarom denk ik aan beugels die je dmv vacuüm trekken aan de muur kunt bevestigen. Maar zijn deze beugels wel veilig?

Heeft iemand hier ervaring van dit soort beugels en zo ja welk merk kan ik dan het best kopen?

Informatie is heel erg welkom.
Mieke 56

Bericht door Mieke 56 »

Omdat ik huur heb ik enkele jaren geleden een pakpaal met beugel aangeschaft voor op de badkamer bij toilet en een pakpaal met papagaai voor bij het bed.

Ideaal. Zou ik een keer (moeten) verhuizen, dan neem ik ze gewoon mee.

[url]https://pakpaal.nl/de-pakpaal/[/url]

Zo'n beugel met zuignappen neem ik altijd mee op vakantie. Je weet namelijk nooit wat je aantreft. Beter iets dan niets.
Zo'n beugel werkt goed maar persoonlijk vind ik dat minder betrouwbaar om altijd te gebruiken.
wilm

Bericht door wilm »

Zelf diverse beugels getest en bij mij werkte ze niet

Dacht eens proberen aanschaffen voor evt vakantie

Bij blokker gekocht, thuis geprobeerd en bleef kort zitten
Bij medische speciaalzaak (een dure) beugel gekocht en ook deze bleef maar kort zitten

Zonder er aan gehangen te hebben
Dus ze weer terug gebracht winkel

De tegels waren vetvrij, en beugel was niet geplakt op voegen
Zeiden in winkel dat daarvoor niet werkte

Ik vertrouw ze dus niet
En voor mij niet meer, want stel je voor dat ik aan steun, dan moet je toch kunnen vertrouwen
1207

Bericht door 1207 »

[QUOTE=Mieke 56;1116418] Je weet namelijk nooit wat je aantreft. Beter iets dan niets..[/QUOTE]
eigenlijk is hiermee alles gezegd over beugels met zuignappen.

hoe goed je ze ook aanbrengt en alle regeltjes volgt
in een badkamer zit je ALTIJD met vocht dat er gegarandeerd ooit onder kruipt.

in een thuisomgeving altijd vastschroeven, boren,...
leg het uit aan de verhuurder, evtl met belofte dat je bij een verhuis alles hersteld.
er zijn, heden ten dage, ook genoeg manieren om die dingen in het interieur te integreren zodat het geen ziekenhuis badkamer wordt
DaPowerrr

Bericht door DaPowerrr »

Ik zou aan de verhuurder vragen of hij nog extra tegels voor vloer en muur heeft, of waar hij ze gekocht heeft zodat je zelf een doos van elk kunt halen.

dan kun je boren wat je wilt.

Als je er dan weer uitgaat frees je de geboorde tegel op de voeg eruit, andere tegel erin, terug afvoegen en na wat douche of poetsbeurten zie je geen verschil meer.

Dat hoeft echt geen badkamer/wc verbouwing te worden hoor, wij hebben het bij aanvang in ons oude appartement ook gedaan, omdat mijn beugels op een andere plek moesten dan de oude beugels.
Knillis

Bericht door Knillis »

Bedankt voor jullie antwoorden tot nu toe. Het lijkt me duidelijk dat beugels eigenlijk altijd vastgeschroefd moeten worden omdat er toch altijd gevaar van loslaten is bij vacuüm beugels.

We gaan zoeken naar de best mogelijk oplossing. Echt ingrijpende dingen kunnen we niet doen in dit appartement omdat het echt tijdelijk is voor een periode van 1-3 jaar en het is particuliere verhuur (van een koopappartement) dus alles moet blijven zoals het is.

We vinden vast wel een passende oplossing! Nogmaals dank voor jullie hulp.
pokey

Bericht door pokey »

voor toilet pot bestaan ook wc verhogers met beugels/armleuningen aan de verhoger. dan vervang je dus alleen de wc bril.
of zelfs een verplaatsbaar overzet systeem.... een soort groot looprek wat je over de pot kan plaatsen.

Voor de douche is evt een doucherolstoel met hoepelwielen een optie ?

weet niet hoe mobiel je nog bent ? als je echt met vol gewicht moet steunen is het anders dan alleen een houvast voor balans..

Ik loop met rollator mn inloopdouche inslaat me staande douchen door thuiszorg en zij zetten een lose douche stoel waar ik voor mn sokken en broek aandoen ff op zit. misschien kun jij met een looprek in de douche genoeg steun vinden ??
Knillis

Bericht door Knillis »

Dank je wel Pokey voor het meedenken. Het douchen levert geen problemen op. Binnenshuis ben ik nog goed mobiel. Lang staan is lastig en daarom heb ik een los douchekrukje om op te zitten ook tijdens het aankleden.

Thuiszorg komt 3 x per week helpen met douchen en aankleden, niet omdat ik dat niet zelf zou kunnen maar douchen, afdrogen en aankleden kost zo vreselijk veel energie dat ik daarna beter weer m’n bed in kan duiken.

Het toilet in de badkamer hangt op normale hoogte (is dacht ik 45 cm). Het op het toilet gaan zitten en er later weer van af komen levert op die hoogte wel problemen.

Dit probleem hebben we tot nu toe opgelost door beugels te plaatsen waar ik me aan kan vasthouden bij en gaan zitten en weer opstaan.

Je schrijft over een toiletverhoger en daar hadden we tot voor kort niet aan gedacht maar naar zoiets waren we inmiddels wel op zoek.
Zodra we overgehuisd zijn gaan we een kijken naar de mogelijkheden die de thuiszorgwinkel heeft op dat gebied.

Inmiddels heb ik van een van de buurtzorgmedewerkers gehoord dat er ook vacuüm beugels zijn met een soort “verklik systeem”. Als zo’n beugel goed vastzit zou je een groen vlakje zien en op het moment dat het vastzitten minder wordt zou dat vlakje langzaam maar zeker rood kleuren. De verandering van kleur is dan het teken dat de beugel opnieuw aangebracht moet worden. Ik ken dat niet.

Heeft iemand hier ervaring met dit soort beugels?
Fratema

k heb ze gehad, van Action notabene

Bericht door Fratema »

k heb ze gehad, van Action notabene

Dus kostten geen drol en werkte prima. Het hangt af van 2 factoren:

Ben je in staat om met je linkerhand het ding zo hard mogelijk tegen de tegels te drukken en tegelijkertijd met je andere hand het hendeltje dicht te drukken totdat hij vastklikt

Zijn je tegels 100% recht/glad, zitten er geen welvingen in of een gezellig korrelstructuurtje op de tegels?

Na 1½ begon de zuignap steeds sneller lucht door te laten, werkte dus niet meer. Vraag is: komt dat door de lowbudget materialen van Action of is dat een normale gang van zaken?

Overigens vind ik de tips van Pokey zeer waardevol. Kan de WMO van je gemeente er iets in betekenen? Of huren bij Vegro?
Knillis

Bericht door Knillis »

@ Fratema

Het vast maken zal geen probleem zijn, mijn man heeft echt enorm veel kracht in zijn handen (weet hij zelf niet dus ik mopper nog wel eens omdat hij mij onbewust pijn doet :D).

Van de gemeente kan ik weinig te verwachten maar dat is in ons geval niet zo erg gelukkig.

We moeten even afwachten of het werkelijk gladde tegels zijn in de het nieuwe appartement.

Een toiletverhoging lijkt me een prima oplossing in combinatie met een beugel.

Geweldig dat jullie met me meedenken. Morgen komt mijn ergo samen met iemand van Medipoint een nieuwe rugleuning voor mijn rolstoel afstellen en dan vraag ik haar ook een afspraak te maken als we in het nieuwe huis wonen.

We kunnen dan samen met haar kijken wat er nodig is om zo goed mogelijk te kunnen functioneren in dit tijdelijle huurappartemen.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp