TV dokters van morgen as dinsdag

Hier kun je alles kwijt wat niets of niet direct met MS te maken heeft
Klick

TV dokters van morgen as dinsdag

Bericht door Klick »

as dinsdag op tv dokters van morgen o.a. over MS en voeding
Mieke 56

Bericht door Mieke 56 »

Welke zender en hoe laat?
Iris J.

Bericht door Iris J. »

Het komt om 21.25 tot 22.25 uur op NPO 1
Iris J.

Bericht door Iris J. »

Nog ff omhoog halen, het begint op NPO 1 om 21.25 tot 22.25 uur!!
Sara

Bericht door Sara »

Hier kun je het programma terugzien:

[url]https://zorgnu.avrotros.nl/uitzending/15-01-2019/[/url]
annette54

Bericht door annette54 »

ik heb gekeken en vond het eigenlijk erg oppervlakkig.

het lijkt nu net, dat als je je maar aan het dieet houdt je MS verschijnselen verminderen.i.p.v. KUNNEN verminderen.
bij de "grappige" opmerkingen wat je allemaal wel niet voor lekkere menu's je wel niet kan maken, hoorde ik al verscheidene dingen die ik wegens allergie (en daarmee gekoppeld verergering van mijn symptomen) niet kan eten.

kortom: ik was niet verrast!
ik had zeker iets meer diepgang verwacht.

ps
ik wil daarmee ook zeggen: lees eens over het dr. maas dieet.
zij geeft een aantal voedingsmiddelen die bij een groot aantal mensen problemen veroorzaken.
haar advies: hou je lichaam in de gaten na het eten en drinken van wát dan ook.
verergeren je klachten, dan zat er waarschijnlijk iets bij wat niet goed voor je is.
zo elimineer je langzaam maar zeker veel wat niet goed voor je is.

[url]http://www.ms-abc.nl/01/orthoeurope_maas.html[/url]
Toeter
Berichten: 1862
Lid geworden op: 06 jul 2012, 14:05
Locatie: Groene hart

Bericht door Toeter »

Ik vind het goed dat ze dat doen. Blijkbaar is er bij veel mensen nog winst te behalen met 'gewoon' gezonder eten. Is voor iedereen goed.
Riwidi

Bericht door Riwidi »

Ik denk dat dit advies gewoon voor iedereen geld , als je minder suiker eet en minder fast food merk je als je daar op gaat letten als gezond persoon ook verbetering , al is het maar in je uithoudingsvermogen.

Voor mij kon het programma dan ook niet mijn interesse wekken , heb het afgekeken om een voor mij correct oordeel te kunnen vormen , omdat het over MS ging , anders had ik al sneller afgehaakt.

Riwidi
Klaartje

Bericht door Klaartje »

Ik heb het programma gisteren terug gekeken. Mij viel het MS gedeelte ook een beetje tegen. Met de andere ziektes heb ik gelukkig geen ervaring.

Zelf eet ik geen vlees /vis en mocht daarom niet meedoen aan het anders eten experiment.

Al meer dan 20 jaar eet ik vrijwel suikervrij. Ik heb duidelijk voor ogen op welke voeding ik heftig reageer (krijg extra darmklachten, extreem vermoeid), getest mbv homeopaat. Ik weet nu 2 jaar dat ik MS heb.

Ik snoep nauwelijks, eet wel veel groente en fruit. Ik doe niet aan fastfood, we eten soms nog een maaltijd met daarin iets uit een zakje of pakje. Drinken doe ik vrijwel niet, minder dan 1x per maand een glas wijn...

Dit maakt mij niet overtuigd dat er bij mij veel winst te behalen valt door anders te eten. Daarom heeft dit programma mij weinig nieuws gebracht en vind ik het zo jammer dat ik dit nu weer aan vele lieve mensen/kennissen moet gaan uitleggen.
leeuwtje-nl

Bericht door leeuwtje-nl »

[QUOTE=Klaartje;1116960].... en vind ik het zo jammer dat ik dit nu weer aan vele lieve mensen/kennissen moet gaan uitleggen.[/QUOTE]

Ik zou simpelweg zeggen dat jij al 20 jaar zo eet, en dat er dus voor jou geen winst meer mee te behalen valt door anders te gaan eten. Het blijft natuurlijk een soort uitleg, maar het is de waarheid in 1 simpele zin.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp