Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Sativex

Alles omtrent alternatieve geneeswijzen
Shanty

Sativex

Bericht door Shanty »

Hallo, ik ben hier nieuw op het forum. Ik heb ms sinds 1999, relapsing-remitting. Sinds een week ervaar ik een lichte opstoot. Ik heb last van extreme vermoeidheid en een soort zenuwpijn. Het is een branderig gevoel in rug, nek en hoofd.Als ik stil lig verbetert dat, maar zodra ik in beweging kom, manifesteert zich opnieuw het branderig gevoel. Als ik stil lig in bed 's avonds heb ik ook het gevoel alsof ik een elektrische centrale ben. Alsof er voortdurend stroom loopt van kop tot teen, gepaard gaande met tintelingen. Je zou kunnen stellen dat een soort onzichtbare spasmen zijn binnen in mijn lichaam. Ik ga binnenkort terug naar de neuroloog en zou graag es Sativex (medische cannabis) uitproberen. Heeft iemand ervaring met Sativex?
Saara35

Bericht door Saara35 »

Hoi Shanty,

Ik ben er bekend mee, ik heb ppms en gebruikt médicale cannibis sinds een maand.

De spasme is verminderd en heb ook meer innerlijk rust. Ik ben zeer tevreden.

Helaas word het niet vergoed en ben ik €50,- per maand kwijt:(.

Veel succès Shanty het is het proberen waard.
MiSsty

Sativex

Bericht door MiSsty »

Sativex

Wie van jullie gebruikt dit? Wat doet het? Gebruik je naast Baclofen?
Billy

Re: Sativex

Bericht door Billy »

Ik kan alleen oude berichten vinden over sativex. Iemand recent ervaringen?
1207

Re: Sativex

Bericht door 1207 »

MiSsty schreef: 05 jun 2019, 21:20 Wie van jullie gebruikt dit? Wat doet het? Gebruik je naast Baclofen?
ik heb het gebruikt, naast baclofen en andere spierontspanners
het deed de spasmen niet verdwijnen maar de scherpe en venijnige kantjes van sommige spasmen verdwenen wel door de sativex.

jammer geneog bleven spasmen bij mij erger worden en heb ik ondertussen een baclofenpomp,
tot grote tevredenheid, benen zijn echt verlamd maar spasmen (in al zijn verschijningsvormen) zijn volledig weg
1207

Re: Sativex

Bericht door 1207 »

1207 schreef: 04 aug 2022, 15:55 ik heb het gebruikt, naast baclofen en andere spierontspanners
het deed de spasmen niet verdwijnen maar de scherpe en venijnige kantjes van sommige spasmen verdwenen wel door de sativex.
op zich niet ontevreden over het product

jammer geneog bleven spasmen bij mij erger worden en heb ik ondertussen een baclofenpomp,
tot grote tevredenheid, benen zijn echt verlamd maar spasmen (in al zijn verschijningsvormen) zijn volledig weg
Billy

Re: Sativex

Bericht door Billy »

Ik heb inmiddels antwoord van mijn vol, zij schrijven het nooit voor. Wel wietolie, maar dat is ca€50 pm en geen optie voor mij.

Kreeg jij het wel vergoed?

Fijn dat je tevreden bent met de baclofen pomp!
1207

Re: Sativex

Bericht door 1207 »

sativex wordt in belgie gewoon terugbetaald en kost niets, het is een medicament.
Billy

Re: Sativex

Bericht door Billy »

Dankjewel!

Ik ga mijn zorgverzekering erover mailen.
Billy

Re: Sativex

Bericht door Billy »

Vergoeding Sativex
Dit middel komt niet voor vergoeding in aanmerking. Begrijpelijk dat mijn antwoord u teleurstelt, ik leg dit verder aan u uit. Het middel Sativex kent als werkzame stof 'cannabis'. Medicinale cannabis komt nooit voor vergoeding in aanmerking, omdat de overheid dit middel niet heeft opgenomen in het Geneesmiddelen Vergoedingssysteem (GVS). Dit betekent dat zowel de basis- als aanvullende verzekering geen dekking kent voor dit middel.
Antwoord van CZ

Ik weet nu ook ff niet meer wat te doen tegen mijn spasmen...
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp