Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Bed/Matras

MS medicatie en gerelateerde andere medicatie, hulp en hulpmiddelen
Knillis

Re: Bed/Matras

Bericht door Knillis »

De vergoeding van een elektrisch hoog/laag bed valt, voor zover ik weet, in principe onder de zorgverzekeraar. Je moet dan vooraf een aanvraag doen en pas als de zorgverzekeraar het niet vergoedt zou je een eventuele vergoeding via de zorgkosten bij de belastingdienst kunnen opvoeren.

Je zou een ergotherapeut kunnen vragen je te adviseren en wellicht kun je in eerste instantie een hoog/laag bed uitproberen via de uitleen van hulpmiddelen.

Zelf heb ik al eens gevraagd om een matras omdat ik vrij veel in bed lig maar een speciale matras kom je pas voor in aanmerking als je bijna 24 uur in bed lig en gelukkig is dat bij mij niet het geval.

Misschien dus eerst even een gesprek met een ergotherapeut voordat je verdere stappen onderneemt. Het is natuurlijk van de gekke dat en WMO een hoog/laag bed adviseert en vervolgens direct zegt dat ze hem niet vergoeden zonder aan te geven waar je dan wel moet zijn.

Succes, ik hoop dat het je op de een of ander manier lukt!
Catoooo

Re: Bed/Matras

Bericht door Catoooo »

Ik heb sinds een pr mnd hier nu https://www.healthfoam.com/?gclid=Cj0KC ... V3EALw_wcB een matras van 🙂 t bevalt me erg goed, alleen soms nog wat hard bij mijn heupen en schouders als ik de halve nacht op mijn zij lig.

Maar ik heb 'm online besteld, en misschien had ik eerder aan de bel moeten trekken binnen de 3 mnd proefperiode. (Ben nogal eigenwijs)

Maar ik heb nu de toplaag los geritst en hij word al zachter 😄 Dat was hun tip, en et kunnen ze er op die plekken een zachtere voering in doen , maar kost wel weer wat natuurlijk.

Maar uiteindelijk wil ik ook zo n schotel bodem. Dat lost ook t probleem op. Wat die kun je per plek verstellen in hardheid.

Het is echt een topbedrijf en heel behulpzaam. Mijn zus en zwager kwamen er een pr jaar geleden mee, ik pas dan ook met alle liefde op hun huis als ze op vakantie zijn 😄 (voordat ik zelf dit matras had)

Succes!
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp