Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Uitval handfunctie...!!

Diagnose MS, symptomen, medische onderzoeken, behandelingen (ja of nee) en revalidatie
Fratema

Het kan nog steeds

Bericht door Fratema »

Het kan nog steeds

Vannacht een half uur liggen piekeren want geen thuiszorg op zaterdag hier

Ik moest dus zelf mijn bed komen (moeilijk), in de badkamer komen staan. ondergoed uit doen en dan op de douchestoel komen (moeilijker), douchen (makkelijk) en afdrogen (ook makkelijk), daarna staan en terug in de rolstoel komen (moeilijkst)

Ik had er een zwaar hoofd in, maar toch gedaan. En het lukte!!!!!!!!! Sta-functie is zo goed als hersteld en ik kon mezelf ook volledig aankleden

Je begrijpt mijn opluchting vast wel


O ja, over prednison: heb ik in het verleden meerdere keren gehad, inmiddels levert dat geen blijvende verbetering meer op.
Dannifan

Bericht door Dannifan »

[QUOTE=Bolletje;1124650]Fratema, mss moet je eens een prednison-kuurtje proberen van een paar dagen via een infuus. Zo’n kuurtje heb ik ook een paar jaar geleden gehad toen ik vergelijkbare klachten had als jij. Het heeft me goed gedaan en heb er geen restverschijnselen aan over gehouden. De kuur ging via mijn neuroloog en duurde, geloof ik, 3 dagen.
Sterkte![/QUOTE]

Hij is in het ziekenhuis en volop in onderzoek, jij komt met "misschien moet je eens ....."

Even goed lezen a.u.b. en niet zo maar wat tikken.
D-Cheryl

Bericht door D-Cheryl »

Dannifan: Bolletje heeft goede bedoelingen en deelt zijn eigen ervaring. Inderdaad niet helemaal van toepassing nu bij Fratema, maar wel bij de topic-titel.

Niet de nieuwkomers bijten alsjeblieft.
Dannifan

Bericht door Dannifan »

[QUOTE=D-Cheryl;1124696]Dannifan: Bolletje heeft goede bedoelingen en deelt zijn eigen ervaring. Inderdaad niet helemaal van toepassing nu bij Fratema, maar wel bij de topic-titel.

Niet de nieuwkomers bijten alsjeblieft.[/QUOTE]

Is zo maar laten we het topic zuiver houden. Voor je het weet gaat er weer iemand verder met die opmerking.
Bolletje

Bericht door Bolletje »

Leeuwtje, vanzelfsprekend, je hebt gelijk en ik zou het sowieso aan profs overlaten maar bedoelde dat dit te overwegen is als blijkt dat dit aan MS gekoppeld is.
Dankjewel Cheryl.
Fratema

Vandaag een ziekenhuisdag

Bericht door Fratema »

Vandaag een ziekenhuisdag

Via de neuroloog doorloop ik een serie onderzoeken die de oorzaak van de tijdelijke uitval van mijn hand kan verduidelijken. Behoorlijk spannend, hoe groot is de kans op herhaling of nog erger? We zijn er druk mee bezig in het hoofd.

Hoe lang heb ik nog in mijn huidige toestand. Valt mijn spraak uit? Hoelang kan ik nog werken, de deur uit, hoelang ben ik er nog...? :huilen:


En niemand kan ze beantwoorden
Bolletje

Bericht door Bolletje »

Nee, Fratema, ik ook niet maar een ding weet ik wel; je maakt het veel groter dan het is en brengt jezelf nog meer uit je evenwicht. Heb een beetje vertrouwen (in jezelf)!
Fratema

de uitslag

Bericht door Fratema »

de uitslag

Ik kan u melden dat er uit alle onderzoeken NIETS zorgwekkend is ontdekt!!!!!!!!!!!!!!

Ze had er wel een naampje voor, het was ook geen verbeelding maar het wijst niet op doorzettende verslechtering in de nabije toekomst. Alleen wat minder vet eten en een pilletje bloedverdunner.

Loslaten en verder leven.

Een mens lijdt dikwijls het meest door het lijden dat hij vreest, doch dat nooit op zal dagen. Zo heeft men meer te dragen, dan God te dragen geeft. (Nicolaas Beets)
Klick

Bericht door Klick »

dat is goed nieuws! blij voor je!

mag ik vragen wat voor soort onderzoeken ze allemaal gedaan hebben om dit te kunnen bepalen?
leeuwtje-nl

Bericht door leeuwtje-nl »

Ik snap je zorgen heel goed, Fratema! En wat fijn dat er dan niets zorgwekkends uit is gekomen, ik ben blij met en voor je!

:knuffel:
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp