Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Lisinopril

Alles omtrent voeding en supplementen
Marsei

Lisinopril

Bericht door Marsei »

Transparency Life Sciences Obtains Exclusive Option from Stanford University for use of [URL="http://www.marketwatch.com/story/transp ... 2012-03-05"][U]Lisinopril[/U][/URL] in Multiple Sclerosis
[QUOTE]The work of Dr. Steinman and others has demonstrated that both angiotensin receptors and an angiotensin-producing enzyme are abundant at sites of disease and inflammation in brains affected by multiple sclerosis. In animal models of MS, studies have shown that blockade of these receptors with the angiotensin inhibitor lisinopril reduces the areas affected by pathology and provides significant clinical benefits, including reduction in paralysis and improved mobility.

In these studies, lisinopril reduced molecular measures of inflammation that accompany MS, yet it did not inhibit overall immune function. In addition, lisinopril triggered proliferation of regulatory T cells, which are known to help moderate or prevent autoimmune disease.[/QUOTE]
sankol

lisinopril

Bericht door sankol »

lisinopril

Wederom een link naar CCSVI??

Werking
ACE is de afkorting van een enzym dat een rol speelt bij de spanning van de spiertjes rond de bloedvaten. Door het ACE te remmen vermindert de spanning in deze spiertjes. Hierdoor worden de bloedvaten ontspannen en wijder. Het bloed kan daardoor beter doorstromen en de bloeddruk gaat omlaag.

Door ACE-remmers scheiden de nieren ook meer zout (natrium) uit met de urine. Dit helpt ook de bloeddruk omlaag te brengen. Door de lagere bloeddruk is er minder kans op een hart- en vaatziekte, zoals een beroerte.

Behandeling
Bij de behandeling van een hoge bloeddruk kunnen artsen verschillende medicijnen voorschrijven. Vaak beginnen ze met een plastablet en/of een bètablokker. Als deze onvoldoende helpen of als deze niet gebruikt kunnen worden, kan de arts een ACE-remmer voorschrijven. Soms schrijft de arts direct een ACE-remmer voor, bijvoorbeeld als ook hartfalen of diabetes bestaat.

Effect
Na drie tot zes weken is het volledige effect van dit middel bereikt. Zelf merkt u hier niet veel van. U weet pas of het werkt bij een meting van uw bloeddruk. Toch is het belangrijk om lisinopril elke dag in te nemen. Alleen dan kan dit medicijn u optimaal beschermen tegen hart- en vaatziekten.
Leonard

Bericht door Leonard »

Lisinopril zal helpen de vaten te verwijden.
Dat is goed voor de bloeddoorstroming.
En dus goed voor ons.
Er kan verbetering komen van de vaatwand..

Maar Lisinopril zal ook een aantal receptoren blokkeren.
Die misschien nodig zijn voor transcriptie of voeding.
Dat is minder goed.
Ik denk dat het met name zaak is receptoren goed en schoon te houden.

Lisinopril is al eens in het nieuws geweest, ergens in de zomer van 2009.
Via een zoekactie naar Lisinopril kwam ik op MSweb terecht.
En leerde daar voor het eerst over ccsvi...

De vader achter dit stofje is een zekere Dr Steinman.
Deze persoon is ook de vader van Tysabri.
Hij was in het nieuws omdat hij geen fondsen kreeg van de pharma voor verder onderzoek naar Lisinopril.
De reden: de patenten waren verlopen, of het spul was niet patenteerbaar...

Dit artikel lijkt mij opnieuw zo'n Stanford / Steinman publicatie om interesse te wekken, danwel druk te zetten op..
Ik hoop dat het molecuul onze redding blijkt te zijn,
maar ik vrees dat de oplossing een complex van zaken is die een hele andere kant gezocht moet worden, te beginnen met de darmen (zie het andere draadje over MS en de darmen..).


-----------
post script: dit vind ik net op ThisIsMS: het gaat dus inderdaad om licensering, maar wat precies blijft vaag..
ook de licensering naar open innovation and crowdsourcing bedrijf is een beetje een contradictio in terminis...

[url]http://www.thisisms.com/forum/general-d ... 19412.html[/url]

[B][U]en misschien toont het wel een beetje aan dat de oude MS research wereld in paniek begint te raken, en nog te gelde probeert te maken wat ze kunnen..
omdat zij ook zien dat er heel wat aan de hand is (zie bijv draadje MS en darmen..)[/U][/B]
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp