Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Ervaring Fampyra

MS medicatie en gerelateerde andere medicatie, hulp en hulpmiddelen
Bolletje

Ervaring Fampyra

Bericht door Bolletje »

Dag allemaal
veel mensen hier gebruiken dagelijks twee pilletjes Fampyra, en zijn dus inmiddels ‘ervaringsdeskundige’, vandaar mijn vraag; kunt u inmiddels stellen dat u met Fampyra (veel) beter functioneert dan zonder, en zo ja, wat vindt u de grootste verbetering?
beste groet
Billy

Bericht door Billy »

Zelden een middagdutje nodig, vermoeidheid is veel minder met fampyra.

Jrs77

Bericht door Jrs77 »

Toen ik er mee begon, was het voor het vooral voor het lopen. Dat ging binnen twee weken echt enorm vooruit.
Nu ik niet meer kan lopen gebruik ik het tegen de vermoeidheid; na een korte stop nam de vermoeidheid enorm snel toe, nadat ik weer begon nam het erg snel af. Zonder Fampyra zou ik overdag heel wat minder kunnen doen.
Bolletje

Bericht door Bolletje »

Dank. Jrs, begrijp ik het goed en kon je toen je met Fampyra begon nog WEL lopen en sinds Fampyra NIET meer, of denk je dat dat toeval is dat die twee zaken niets te maken hebben met elkaar? Dat vraag ik omdat ook bij mij sindsdien een opmerkelijke verslechtering heeft plaatsgevonden; sindsdien heb ik veel meer moeite met een schuine stoep omhoog of omlaag!
Knillis

Bericht door Knillis »

Ik gebruik sinds de start van het onderzoek in 2016 Fampyra en mijn lopen is verbeterd (ik loop minder “dronken”) en ik heb beduidend meer energie. Ik ben en blijf er dus enorm blij mee!
r_de_ruiter

Bericht door r_de_ruiter »

ik heb ook fampyra enkele weken gebruikt, ik kon er weinig tot niets van merken helaas
Jrs77

Bericht door Jrs77 »

[QUOTE=Bolletje;n473623]Dank. Jrs, begrijp ik het goed en kon je toen je met Fampyra begon nog WEL lopen en sinds Fampyra NIET meer, of denk je dat dat toeval is dat die twee zaken niets te maken hebben met elkaar?[/QUOTE]
Het niet meer kunnen lopen heeft niks met Fampyra te maken. Ik heb PPMS, en ga redelijk snel achteruit; daardoor ging ook het lopen geleidelijk aan toch achteruit. Na een val waarbij ik mijn heup heb gebroken kan ik helemaal niet meer lopen.
Bolletje

Bericht door Bolletje »

Vervelend voor je Jrs, maar goed dat je dat hier zegt want de bedoeling was juist om na te gaan of het wel zinnig was om verder te gaan met Fampyra!
Jrs77

Bericht door Jrs77 »

[QUOTE=Bolletje;n473632]Vervelend voor je Jrs, maar goed dat je dat hier zegt want de bedoeling was juist om na te gaan of het wel zinnig was om verder te gaan met Fampyra![/QUOTE]
Je kan zonder problemen een week of twee stoppen, en kijken of je verschil merkt.

Tommie

Bericht door Tommie »

Op welk tijdstip hoor je deze tabletten in te nemen?
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp