Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Coronavirus

Over gezin, familie, vriendschappen, vervoer en andere dagelijkse zaken
AngelNoa

Re: Coronavirus

Bericht door AngelNoa »

SuperLisa schreef: 08 okt 2022, 13:48 In mijn uitnodiging voor de griepprik staat:

Als u ook een afspraak heeft voor de prik tegen corona, is het veilig on de griepprik en de prik tegen corona tegelijk te krijgen.

Geen reden voor zorgen dus, je hoeft niet te wachten. :goed:
tja in mijn griepprikbrief staat niks over corona...dus ook hier blijkt het overal verschillend te zijn. En zoals gezegd; een oproep voor de coronaprik heb ik nog niet
AngelNoa

Re: Coronavirus

Bericht door AngelNoa »

AngelNoa schreef: 09 okt 2022, 06:46 tja in mijn griepprikbrief staat niks over de coronaprik...dus ook hier blijkt het overal verschillend te zijn. En zoals gezegd; een oproep voor de coronaprik heb ik nog niet
AngelNoa

Re: Coronavirus

Bericht door AngelNoa »

oproep coronaprik is binnen, afspraak staat voor zondag a.s.
hebben we dat ook weer gehad. Januari de vorige gehad dus wordt tijd ook met de oplaaiende besmettingen

geen flauw idee welke, ik zie wel. Moet daar toch langs de dokter verwacht ik ;-)
Klick

Re: Coronavirus

Bericht door Klick »

@AngelNoa dat is goed nieuws! groot gelijk!

ik ben zelf nog afwachtend.. maar zodra hij binnen is ga ik een afspraak maken. als het goed is krijg ik eerder een oproep dan mijn leeftijdscategorie..
ardo

Re: Coronavirus

Bericht door ardo »

Oproep vorige week vrijdag binnen gekregen, via de huisarts omdat ik ook in de griepprik groep zit. Afspraak gemaakt voor vandaag (woensdag), maar dit is gewoon bij een GGD locatie, niet bij de huisarts.

Het middel is hetzelfde dus dat maakt niet uit; de wijze waarop dit georganiseerd wordt (huisarts / GGD en wie wanneer?) is echter wel verwarrend.
Klick

Re: Coronavirus

Bericht door Klick »

en stond er een nummer of barcode in de brief van de huisarts?
maw moet je de uitnodiging hebben als je gaat naar de ggd?

ik heb nog geen uitnodiging maar wil wel erg graag… griepprik gister gehaald..
Tevy

Re: Coronavirus

Bericht door Tevy »

Vandaag de uitnodiging gehad voor de coronaprik. Het is weer ofwel Pfizer ofwel Moderna, maar er is wel sprake van het 'vernieuwde' vaccin. Ik ga gauw een afspraak maken. Ik lees trouwens op de website waar je een afspraak kan maken: "De herhaalprik in het najaar wordt gegeven met vernieuwde mRNA vaccins van BioNTech/Pfizer en Moderna. Deze beschermen tegen meer varianten van het coronavirus, zoals de omikronvariant."

Er staat op dat je de uitnodiging bij je moet hebben, Klick. En dat "deze uitnodiging persoonlijk is en kunt u niet aan iemand anders geven. Mensen die geen uitnodiging hebben ontvangen, kunnen nog geen afspraak maken."
Ter info: op deze website waar je de afspraak kunt maken staat de volgorde waarin mensen opgeroepen worden: https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... m=redirect
SuperLisa

Re: Coronavirus

Bericht door SuperLisa »

Klick schreef: 12 okt 2022, 09:31 en stond er een nummer of barcode in de brief van de huisarts?
maw moet je de uitnodiging hebben als je gaat naar de ggd?
Er staat een volgnummer op, een QR code en er staat inderdaad nadrukkelijk bij dat je de uitnodiging mee moet nemen en, zoals Tevy ook al zei, dat deze persoonlijk en niet overdraagbaar is.

Ik duim voor je dat jij ook snel je uitnodiging binnen hebt!
Klick

Re: Coronavirus

Bericht door Klick »

@SuperLisa @Tevy dank jullie!
dus het is wel degelijk n andere brief dan die mijn moeder (vanwege haar leeftijd) kreeg via de ggd. op die brief stond geen nummer of qr, op die via de huisarts dus wel…

ik hoop dat ik hem snel krijg, maar ik betwijfel het.. het is straks herfstvakantie..
of ik ga het gewoon weer gokken, de vorige keer ging het ook🤷‍♀️
iemand al eens geprobeerd deze ronde? hoe toon je aan dat je er wel recht op hebt? was dat nodig?
SuperLisa

Re: Coronavirus

Bericht door SuperLisa »

Klick schreef: 12 okt 2022, 20:41 ik hoop dat ik hem snel krijg, maar ik betwijfel het.. het is straks herfstvakantie..
Heb je je huisarts al gesproken over je zorgen? In een eerdere post schreef je dat je huisarts binnenkort op vakantie gaat en een nieuw systeem in gebruik gaat nemen, maar dat zou niet ten koste van patienten moeten gaan. Het zou me verbazen als je huisarts de informatie niet al aan de GGD doorgegeven heeft.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp