Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Coronavirus

Over gezin, familie, vriendschappen, vervoer en andere dagelijkse zaken
Steenbokje76

Re: Coronavirus

Bericht door Steenbokje76 »

Klopt, je hebt nu wel een keuze mbt corona vaccin als je ms hebt.
Maar je moet er wel zelf om vragen, vooraf bij de aanwezige GGD arts. Niet wachten dus totdat je in het prikhokje bent..

Het Pfizer vaccin schijnt beter te zijn bij ms.
Maar zal voor sommigen mss niks uitmaken.
Ik ga het zelf niet uitproberen en kies voor Pfizer.
Volgende week ga ik voor de booster en over 3 mnd voor de 5e prik.
Toeter
Berichten: 1862
Lid geworden op: 06 jul 2012, 14:05
Locatie: Groene hart

Re: Coronavirus

Bericht door Toeter »

Voor mij is vaccinatie voorlopig niet meer nodig, maar misschien is mijn verhaal geruststellend.

Ik gebruik Tecfidera als medicatie en ik heb vorige week corona gekregen. Het was niet leuk en ben nog steeds een beetje extra moe, maar het was qua ziek zijn een griep.

Ik heb me 3 dagen heel beroerd gevoeld. Flinke koorts ook. Dag 4 en 5 was ik nog wel ziek, maar ging het duidelijk beter. Nu dag 7 en ik doe weer gewoon van alles. Nog een beetje rustig aan, maar gaat echt wel weer.
leeuwtje-nl

Re: Coronavirus

Bericht door leeuwtje-nl »

Ik kreeg net als Marina een uitnodiging van het ziekenhuis voor een herhaalprik. Ik ben zonder afspraak gegaan, vind ik het fijnst. Bij binnenkomst meteen gevraagd of ze Pfizer prikken. Ja, dat deden ze. Bij Moderna was ik naar een andere locatie gegaan.

Bij de balie werden alle documenten gecontroleerd, tot ik te horen kreeg dat ze me helaas geen prik konden geven, omdat ik niet in de doelgroep viel voor een herhaalprik. Ik was even vergeten de brief van het ziekenhuis af te geven! Toen ik die gaf, zei ze dat dit de zaak veranderde, en toen was het in orde.

Ik heb inmiddels dus 3x basis, 1x booster en 1x herhaalprik gekregen, allemaal Pfizer. Als je verder geen uitnodiging hebt gehad, maak je weinig kans vrees ik. Je kunt het hooguit nog aan je neuroloog vragen, dat hij je een uitnodiging stuurt.
AngelNoa

Re: Coronavirus

Bericht door AngelNoa »

zoals gewoon verschillende verhalen en bijbehorende meningen/ervaringen ;-)

een oproep vanuit het ziekenhuis heb ik nog nooit gehad. Op de gok gaan heeft denk ik geen zin aangezien mijn locatie het ziekenhuisis ;-)
De GGD zegt; ik val niet onder die personen van 60+ of ernstig ziek. Als ik perse wil heb ik een verklaring van de neuroloog nodig (HA geprobeerd maar die hanteerd hetzelfde protocol).

ik had de assistente van de neuroloog een maand geleden aan de lijn voor iets anders en meteen gevraagd, maar de neuroloog vond het op dat moment niet nodig. Haar kennende denk ik niet dat zij het nu wel nodig vind...

zal er nog even over nadenken of ik haar weer bel. Priklocatie is alleen op vrijdag open. En dan moet ik wel iemand hebben die met mij daarheen kan. Denk dat ik dat voor a.s. vrijdag dus toch al niet red.

misschien moet ik mijzelf dan ook maar als 'gezond genoeg' zien om nog geen herhaalbooster te krijgen...en wachten op de op omnikrom aangepaste booster...kweet niet. Ik haat die nu alweer opspelende onzekerheid en onduidelijkheid. Het wordt tijd dat ze zich gaan richting op het meten van je anti-stoffen; als ik weet dat ik die (voldoende) heb, maak ik me vast minder zorgen.
Klick

Re: Coronavirus

Bericht door Klick »

ik doe mee aan het onderzoek pienter, ik weet daardoor dat mijn lijf antistoffen aanmaakt. Helaas weet ik niet hoeveel dit er zijn en of ik een normale response heb.

Ik kan me voorstellen @AngelNoa dat je zit met vervoer en het daardoor lastig is. Als iemand met je mee wil, zou ik wel gaan en niet afwachten. Je gevoel zegt dit niet voor niks. En als er een omikron booster komt dan kun je die altijd later halen. Er zijn mensen zat die er recht op hebben en hem niet halen.

Ik was toen erg blij dat mijn brutale actie gelukt was.
Marina

Re: Coronavirus

Bericht door Marina »

Kan helaas inderdaad alleen maar uit eigen ervaring vertellen, want ik weet niet zeker hoe het voor iedere groep geregeld is en of ze ook uitzonderingen maken ;).
Blijkbaar kreeg ik die oproep vanuit het ziekenhuis omdat ik door mijn MS-medicatie behoor tot de groep met een afweerstoornis. Ik heb dit voor alle zekerheid net nog eens na gekeken en dat is inderdaad het geval.
Voor de andere groepen, buiten de 60-plus groep, wordt het blijkbaar niet nodig geacht. Bij mijn weten is dan de enige mogelijkheid, helaas, die overblijft om te doen wat Klick heeft gedaan, of ben je verplicht om je vaccinatie in het ziekenhuis te halen wellicht?
Ik begrijp zeker wel dat je baalt van die onduidelijkheid en onzekerheid..
Klick

Re: Coronavirus

Bericht door Klick »

als je online een afspraak maakt kun je kiezen tussen 3 tijden en volgensmij altijd op 3 verschillende locaties. sterker nog als je er geen kiest kun je een dag later wel hele andere tijden en locaties krijgen.

zoals gezegd ik heb 1 mei online een afspraak gemaakt, heb er geen recht op (ben in de 40 en gebruik tecfidera) en alle vragen naar waarheid ingevuld. ik kon 3 mei terecht. het is een risico dat het ritje voor niks is, maar wie niet waagt wie niet wint. ik heb aangedrongen op pfizer, ben niet naar de arts van de ggd geweest.
ronnie1969

Re: Coronavirus

Bericht door ronnie1969 »

Ik kreeg een brief van de neuroloog dat ik mijn 2de booster kon halen.
Afspraak gemaakt, mijn vrouw ook een afspraak gemaakt. Wij er naar toe, ik in mijn rolstoel. Ik in rij 1, moderna. Zij wilde pfizer dus moest bij ander loket. Zij, onder de 60 en geen doelgroep, loopt zo naar binnen en krijgt haar prik.
Ik sta lang te wachten want ik viel niet in de doelgroep volgens de man achter de balie. Brief laten zien van neuroloog, helft van de medewerkers van vaccinatie centrum bij mij balie. Na lang overleg mocht ik dan.

Zo zie je maar dat alles mogelijk is. :haha:
Klick

Re: Coronavirus

Bericht door Klick »

@ronnie1969 whaat.. nee.. wat een gedoe!
leeuwtje-nl

Re: Coronavirus

Bericht door leeuwtje-nl »

Yep, na 5 vaccinaties nu dan toch ook positief getest!
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp