Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Coronavirus

Over gezin, familie, vriendschappen, vervoer en andere dagelijkse zaken
AngelNoa

Re: Coronavirus

Bericht door AngelNoa »

als ik hem aangeboden zou krijgen zou ik het nu nog wel doen...maar ik krijg hem niet aangeboden dus moet wachten tot je er voor mag kiezen ergens aan het eind van de rij... :hmmm:
Klick

Re: Coronavirus

Bericht door Klick »

ik ook, ik zou hem gelijk gaan halen, maar ben ook ergens aan het einde aan de beurt…
OlleRRMS2012

Re: Coronavirus

Bericht door OlleRRMS2012 »

Ik zou niet al mijn hoop richten op corona-medicatie. Tot nu toe is de wetenschap nog niet supergoed in medicijnen tegen virussen (in tegenstelling tot medicatie tegen bacteriën zoals antibiotica). Veruit het verst zijn ze nu met HIV medicatie, maar geneest HIV niet. Dat er nu corona-pillen zijn voor de ziekste patienten is boven (mijn) verwachting.

P.s. Voor iedereen die altijd de corona-persconferenties kijkt. Kijk ook even de persconferentie sinterklaasjournaal van de hoofdpiet.
Bram_MSinbeeld

Re: Coronavirus

Bericht door Bram_MSinbeeld »

OlleRRMS2012 schreef: 22 nov 2021, 14:32 P.s. Voor iedereen die altijd de corona-persconferenties kijkt. Kijk ook even de persconferentie sinterklaasjournaal van de hoofdpiet.
Dat was geniaal ja!
Gebruikersavatar
Qanuk00
Berichten: 531
Lid geworden op: 25 apr 2020, 15:53

Re: Coronavirus

Bericht door Qanuk00 »

Ik zou niet al mijn hoop richten op corona-medicatie.
@OlleRRMS2012 Nee ... wel op pepernoten en schoencadeautjes :haha:

Dank voor de tip! Het jeugdjournaal weet er altijd weer een leuke draai aan te geven... https://youtu.be/d2jdLAdTgrs
Accept what is,
Let go of what was,
Have faith in what will be.
Marina

Re: Coronavirus

Bericht door Marina »

Dat was een goeie van het sinterklaasjournaal :lol: .
Wel jammer dat de gebarenpiet is wegbezuinigd ;) https://www.youtube.com/watch?v=92-ag-GZuqA
Marina

Re: Coronavirus

Bericht door Marina »

De video waar de link van Qanuk naar linkt is weg gehaald. Dus hier nog even een linkje naar het bewuste journaal op Uitzending Gemist: https://www.npostart.nl/het-sinterklaas ... ON_1333052 (vanaf 5:13).
Laatst gewijzigd door Marina op 25 nov 2021, 12:12, 2 keer totaal gewijzigd.
Tevy

Re: Coronavirus

Bericht door Tevy »

@OlleRRMS2012 en @Marina Dank jullie voor de link naar het Sinterklaasjournaal, briljante persco :lol: En ook een heerlijke afsluiter trouwens wat betreft het weer vannacht: het gaat waaien en het wordt donker Neeee, echt?????? Sorry, maar echt ff hilarisch :lol:
Marina

Re: Coronavirus

Bericht door Marina »

@Tevy :haha: ja dat doen ze vaker bij het weerbericht.. heerlijk droge humor!

N.B.
Ik heb een foutje gemaakt: de persco begint niet op 5:20 maar op 5:13 in het filmpje.
Simone4

Re: Coronavirus

Bericht door Simone4 »

Toeter schreef: 06 mar 2020, 16:14 Dit artikel ging erover. Ik denk niet dat de meeste ms'ers immunosuppressoren gebruiken. Sowieso veel progressieve ms'ers die geen medicijnen krijgen. En met de mildere medicijnen als copaxone, rebif en Tecfidera verwachten ze geen problemen:
https://www.msweb.nl/actueel/nieuws/corona-virus-en-ms/

Wel lijkt het me dat de vergevorderde ms'ers ook extra risico lopen zonder medicijnen. Ook omdat longontstekingen dan gevaarlijk zijn.

Ik ben er zelf ook niet gerust op qua besmetting. Ik ben nu 38 weken zwanger en ook zwangeren zijn gevoeliger voor infecties en genezen moeilijker.

Momenteel zit ik midden in een 'gewone griep' :( Ik ben vandaag bij de huisarts geweest voor het hoesten en de pijn in mijn longen, maar door de zwangerschap, mag ik helemaal niks wat verlichting kan geven. Alleen paracetamol. Ik hoop wel fit te zijn voordat de bevalling begint.

Huisarts zag overigens geen reden om mij te testen, ondanks dat corona hetzelfde verloop heeft als griep, bij het overgrote deel van de bevolking.
Ben je wel gevaccineerd?
Want zwanger zijn en covid hebben en niet gevaccineerd zijn kan wel extra gevaarlijke complicaties geven?
Laatst gewijzigd door Qanuk00 op 27 nov 2021, 16:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Naam gewijzigd naar bestaand onderwerp
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp