Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Coronavirus

Over gezin, familie, vriendschappen, vervoer en andere dagelijkse zaken
Saara35

Coronavirus

Bericht door Saara35 »

​​​​Hallo iedereen,

Zijn jullie bang dat jullie besmet kunnen raken met de coronavirus ?

Ik las dat mensen met MS ook in de risicogroepen valt.

Liefs
:bedankt:
Draakje

Bericht door Draakje »

Ik dacht gelezen te hebben dat het mensen betreft die medicijnen gebruiken waardoor hun immuunsysteem verzwakt is, dus de meeste MSers?

Ikzelf gebruik geen medicijnen dus ben gisteren met ov busje gewoon naar het ziekenhuis gegaan, heb alleen arts geen hand gegeven en ben uit de buurt van hoestende mensen gebleven. (ZH was het Amphia in Breda trouwens)
Toeter
Berichten: 1862
Lid geworden op: 06 jul 2012, 14:05
Locatie: Groene hart

Bericht door Toeter »

Dit artikel ging erover. Ik denk niet dat de meeste ms'ers immunosuppressoren gebruiken. Sowieso veel progressieve ms'ers die geen medicijnen krijgen. En met de mildere medicijnen als copaxone, rebif en Tecfidera verwachten ze geen problemen:
[URL]https://www.msweb.nl/actueel/nieuws/corona-virus-en-ms/[/URL]

Wel lijkt het me dat de vergevorderde ms'ers ook extra risico lopen zonder medicijnen. Ook omdat longontstekingen dan gevaarlijk zijn.

Ik ben er zelf ook niet gerust op qua besmetting. Ik ben nu 38 weken zwanger en ook zwangeren zijn gevoeliger voor infecties en genezen moeilijker.

Momenteel zit ik midden in een 'gewone griep' :( Ik ben vandaag bij de huisarts geweest voor het hoesten en de pijn in mijn longen, maar door de zwangerschap, mag ik helemaal niks wat verlichting kan geven. Alleen paracetamol. Ik hoop wel fit te zijn voordat de bevalling begint.

Huisarts zag overigens geen reden om mij te testen, ondanks dat corona hetzelfde verloop heeft als griep, bij het overgrote deel van de bevolking.
leeuwtje-nl

Bericht door leeuwtje-nl »

Ik gebruik Gilenya en vind het wel een beetje spannend. Kom nu net terug uit Frankrijk, en ik had daar vrij veel contact met mensen, en ook in het vliegtuig zit je behoorlijk op elkaar. Ik probeer maar zoveel mogelijk de maatregelen toe te passen, maar realiseer me wel dat ik in de risicogroep val.
Saara35

Bericht door Saara35 »

Dank jullie wel voor de berichtjes:buigen:​​​​​​

​​​​​​Ik hoop dat we allemaal geen virus oplopen:bidden:

Wees alert en voorzichtig:stop:

Helly

Bericht door Helly »

Ook bij mij wel zorgen! Ik ben nu in het buitenland, moet straks ook weer het vliegtuig in. Gebruik Lemtrada en mijn lymfocyten zijn erg laag (0,50). Lees net dat het eerste geval in mijn woonplaats er ook is. Maar goed, het tegenhouden kan ik niet en wil me ook niet te veel zorgen maken. Ben in dit jaar met lage lymfo nog geen een keer ziek geweest. Dus inderdaad veel handen wassen, afstand bewaren en niet aan mijn gezicht zitten zonder handen gewassen te hebben. Straks thuis zet ik weer desinfecteer neer en bezoek moet dat voor binnenkomst gebruiken. Was al zo i.v.m. mijn lage lymfo en nu al helemaal.
Zonnetje79

Bericht door Zonnetje79 »

Bij de tecfidera kunnen je lymfo's ook nogal laag zijn.. en dan is het zeker wel oppassen! Dat is natuurlijk niet bij iedereen

Maar goed je kunt niet veel anders doen zoals het RIVM aangeeft. Handjes wassen enzo
1207

Bericht door 1207 »

[QUOTE=Saara35;n475230]​​​​
Ik las dat mensen met MS ook in de risicogroepen valt.
Liefs
:bedankt:[/QUOTE]

chronisch zieken horen automatisch tot de risicogroepen
angst? Het vervelende aan dit virus is dat je blijkbaar vrij lang met dat virus kunt rondlopen zonder symptomen (maar wel andere besmetten)
er zijn er ook die niet ziek worden en dus latent drager zijn en blijven.
de meesten hier komen ook regelmatig met dokters en ziekenhuizen in contact dus dat helpt ook niet echt

schrik niet, krijgen zal ik het waarschijnlijk wel maar dan zien we wel verder. Mezelf opsluiten vind ik geen goed plan
leeuwtje-nl

Bericht door leeuwtje-nl »

[QUOTE=1207;n475263]
Het vervelende aan dit virus is dat je blijkbaar vrij lang met dat virus kunt rondlopen zonder symptomen (maar wel andere besmetten)
[/QUOTE]

Dat is dan weer tegenstrijdig, want je schijnt juist alleen mensen te kunnen besmetten als je al symptomen hebt.
Toeter
Berichten: 1862
Lid geworden op: 06 jul 2012, 14:05
Locatie: Groene hart

Bericht door Toeter »

Je kunt inderdaad alleen anderen besmetten met symptomen leeuwtje, maar bij kleine kinderen en veel mensen verloopt het virus heel mild: beetje hoesten en geen koorts.

Zij kunnen vervolgens dat heel makkelijk overdragen, omdat ze zich niet ziek voelen en gewoon naar buiten gaan.


Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp