Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Coronavirus

Over gezin, familie, vriendschappen, vervoer en andere dagelijkse zaken
Klick

Re: Coronavirus

Bericht door Klick »

@SuperLisa nee, ik heb wel al een afspraak gemaakt voor eind deze maand.. ik wilde hem niet te dicht op de griepprik hebben.
het kan voor de prikken geen kwaad, nee dat geloof ik graag, maar mijn lichaam moet t wel allemaal verwerken.

ik had de afspraak gemaakt en de dag later stond er in de media dat iedereen vanaf 12 een afspraak mocht maken 😂 ben ik een keer ondeugend door zonder brief een afspraak te plannen
SuperLisa

Re: Coronavirus

Bericht door SuperLisa »

Klick schreef: 17 okt 2022, 09:02 ik had de afspraak gemaakt en de dag later stond er in de media dat iedereen vanaf 12 een afspraak mocht maken 😂 ben ik een keer ondeugend door zonder brief een afspraak te plannen
Haha, nou ja - dan bewaar je je ondeugd voor een andere keer, als je het wel nodig hebt! :bravo:
Klick schreef: 17 okt 2022, 09:02 @SuperLisa nee, ik heb wel al een afspraak gemaakt voor eind deze maand.. ik wilde hem niet te dicht op de griepprik hebben.
het kan voor de prikken geen kwaad, nee dat geloof ik graag, maar mijn lichaam moet t wel allemaal verwerken.
Uh ja... dat bedacht ik dus een tikkie te laat. Ik had net anderhalve week daarvoor een operatie gehad waarvan ik dacht dat ik wel grotendeels hersteld zou zijn, maarrrrrr.... haha! Ik was dus net vrijdag voor het eerst weer een beetje okay en toen werd ik geprikt. :stom:

Al met al gaat het wel hoor, niks om me zorgen over te maken, maar het past wel in mijn 'patroon' van de ene gezondheidsellende na de andere. :haha:
Klick

Re: Coronavirus

Bericht door Klick »

@SuperLisa ik ben inmiddels zover (7jr na diagnose) dat ik de bijkom tijd inplan. dus als ik vooraf een inschatting maak dat ik moet bijkomen van iets dan zorg ik dat dat kan, kan niet altijd maar het streven is er.

soms komt iets harder aan omdat je toch nog niet voldoende hersteld bent in de door jouw verzonnen termijn, omdat t weer (regen) meer invloed heeft bijvoorbeeld…
leeuwtje-nl

Re: Coronavirus

Bericht door leeuwtje-nl »

Helaas... Hier was altijd inloop zonder afspraak, maar dat is nu ook niet meer zo. Ik moet een afspraak maken als ik geen uitnodigingsbrief heb gekregen. Afgelopen 2 rondes kreeg ik een uitnodiging vanuit het ziekenhuis, die heb ik deze keer niet gekregen. Het blijft raar hoe het allemaal werkt.

Eind deze week kan ik denk ik een afspraak maken op geboortejaar, dan kijken of ik zsm terecht kan. Ik wil over 1,5 week toch echt héél graag naar Frankrijk, wat ik afgelopen zomer 2x heb moeten annuleren door corona!!

Edit: brief ligt nu in de bus!
Klick

Re: Coronavirus

Bericht door Klick »

ik heb gister ook de brief gehad, de afspraak stond al gepland.. ben ik een keer ondeugend lees ik in de brief dat ik vanaf 10 okt een afspraak mocht maken, heb ik dus alles volgens de regeltjes gedaan.
de tijd die ik moet wachten heb ik zelf gekozen ivm mijn griepprik, dit lijf moet t wel verwerken….
leeuwtje-nl

Re: Coronavirus

Bericht door leeuwtje-nl »

Dankzij de brief vanmorgen zat 30 minuten later de 6e Pfizer er in. :D (Zonder afspraak hier als je een uitnodiging hebt. En de priklocatie zit op 2 minuten fietsen.)
Sara

Re: Coronavirus

Bericht door Sara »

Vandaag m'n zoveelste coronaprik gehad.

Ter plekke even langs de GGD-arts gelopen met de melding dat voor mensen met MS de Pfizer prik beter viel dan die van Moderna. Geen probleem. De grote blauwe M op het formulier werd een grote rode P.

In het algemeen krijgen mensen onder de 45 sowieso Pfizer.
Marina

Re: Coronavirus

Bericht door Marina »

Sara schreef: 24 okt 2022, 10:19 Ter plekke even langs de GGD-arts gelopen met de melding dat voor mensen met MS de Pfizer prik beter viel dan die van Moderna.
Helemaal vergeten dit bericht dat je hier ca. een half jaar geleden plaatste :stom: :

"Indicatief lijkt het erop dat het Moderna-vaccin, in een veel hogere frequentie en mate, een verergering geeft van aan MS-gerelateerde klachten plus dat het ook veel ernstiger griepachtige klachten geeft in vergelijking met het Pfizer-vaccin"

Ben dus afgelopen zaterdag geprikt met het vaccin van Moderna..Tot nu toe last van misselijkheid een paar uur na de prik maar dat heb ik wel vaker en ik ben wat sneller moe. Hopelijk blijft het daarbij..
Marina

Verergering klachten na Moderna-vaccin?

Bericht door Marina »

Een week later heb ik geen last meer van misselijkheid, maar wel van moeilijker en korter kunnen lopen, meer last van pijnlijke spasmen en bijv. bij fysio ben ik een stuk sneller moe en krijg spierpijn al tijdens de oefeningen.

Zijn er nog meer forumdeelnemers die na een Moderna-vaccinatie verergering van MS-klachten kregen, zoja welke en hoelang duurde het voor deze weer verdwenen?
Knillis

Re: Coronavirus

Bericht door Knillis »

Ben niet heel veel meer op het forum maar zag toevallen jouw vraag Marina. Ik heb tot nu toe 2 x AstraZeneca en daarna 3 x Moderna. Ik heb van geen enkele vaccinatie (gelukkig) bijwerkingen ondervonden. Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik eigenlijk nooit echt reageer op entingen (heb onlangs ook op 1 dag de griepprik + een vaccinatie tegen pneumokokken gehad).

Ik heb in het verre verleden ook zo’n 10 jaar Betaferon gespoten maar ook daarvan heb ik nooit iets gemerkt tot ik na 10 jaar een soort koortsstuip kreeg en ik moest stoppen.

Ik hoop dat je snel weer van je klachten verlost bent. Sterkte!
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp