Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Coronavirus

Over gezin, familie, vriendschappen, vervoer en andere dagelijkse zaken
Marina

Re: Coronavirus

Bericht door Marina »

Een maand geleden ook corona gekregen. Ik had voornamelijk last van keelpijn, hoofdpijn en vermoeidheid. Mijn vriend die COPD heeft had hetzelfde maar had ook meer last van benauwdheid en vermoeidheid en heeft wel een paar dagen op de bank gelegen.
Niet heel ernstige klachten dus, alleen zijn we allebei nog steeds wel (meer dan voorheen) aan het hoesten.

Dat de coronaregels zijn losgelaten en daarbij het steeds besmettelijker wordt helpt natuurlijk ook niet bij het proberen te voorkomen dat je het krijgt.
Dat bijna iedereen zich weer gedraagt alsof het pre-corona is vind ik wel te begrijpen, maar ook iets simpels als hoesten in je elleboog schijnt 70 of 80% van de bevolking los te hebben gelaten las ik laatst.

Beterschap Nessa!
Klick

Re: Coronavirus

Bericht door Klick »

@Nessa hoe is het met je?
Nessa

Re: Coronavirus

Bericht door Nessa »

@Klick Wat lief dat je daar aan denkt! Ik ben van de corona zelf niet ziek geweest. Alleen wat lichte verkoudheidsklachten.

Ik merk wel dat ik snel last heb van druk op de borst en kortademigheid. Dat heb ik overgehouden aan mijn eerste coronabesmetting. Die klachten komen terug zodra mijn immuunsysteem actief wordt. Het verdwijnt gelukkig ook weer vanzelf.
Klick

Re: Coronavirus

Bericht door Klick »

@Nessa Dat is mooi! wel vervelend dat je extra klachten hebt als je immuunsysteem actief is, kan dan wel weer vanzelf verdwijnen maar klinkt als een soort restschade…

voelt het ook zo? of denk je dat het vanzelf slijt?
niemand die antwoorden heeft zeker? (gelukkig zijn we dat wel gewend :haha: )
leeuwtje-nl

Re: Coronavirus

Bericht door leeuwtje-nl »

Is het nou een keer klaar??? :evil: Ik werd zo'n 9 weken geleden ziek: alle tekenen van corona, maar een negatieve zelftest. Pijn in mijn longen, hoesten, verkouden, 2 weken flink ziek geweest. Daarna weer 7 weken dagelijks misselijk geweest, net als vorig jaar. Eindelijk, eindelijk sinds 2 weken weer hersteld en mijn leventje weer terug. En hoppa: maandag eerste klachten, gisteren een positieve zelftest en ik hang weer elke ochtend spugend boven de wc. Twee keer corona in 8 weken tijd is echt teveel!!! :shock:
Marina

Re: Coronavirus

Bericht door Marina »

Jeetje, leeuwtje-nl, wat enorm vervelend :(!

Ik wist het tot voor kort niet maar het schijnt helaas wel normaal te zijn dat je na 2 maanden alweer besmet kunt raken/ziek kunt worden en zonder vaccin zelfs na ca. 2 a 3 weken al :shock:! Heeft ook te maken met de relatief milde symptomen van de Omikronvariant waardoor er minder afweerstoffen worden aangemaakt. (https://www.demorgen.be/tech-wetenschap ... oogle.com/)

Veel beterschap!
Klick

Re: Coronavirus

Bericht door Klick »

pffffff @leeuwtje-nl …. beterschap :knuffel:
leeuwtje-nl

Re: Coronavirus

Bericht door leeuwtje-nl »

Ik sprak net de huisarts en die zei dat zo'n snelle nieuwe besmetting inderdaad wel kan, maar dat het wel een grote uitzondering is! Bij mijn vorige besmetting ben ik ook echt wel 2 weken flink ziek geweest door de corona zelf, dus je zou verwachten dat er wel genoeg antistoffen zijn aangemaakt....

De arts zegt nu ook dat het een uitputtingsslag begint te worden naast de MS, dus we gaan grof geschut inzetten tegen de misselijkheid. De symptomen van corona zelf zijn heel mild deze keer, dat is al bijna weer voorbij. Fingers crossed voor toch nog op reis over 2 weken, na mijn uitgestelde reis afgelopen zomer.
leeuwtje-nl

Re: Coronavirus

Bericht door leeuwtje-nl »

Dank voor deze link, @Marina!
AngelNoa

Re: Coronavirus

Bericht door AngelNoa »

pff heftig! Ik hoop met je mee dat je gewoon op reis kunt dalijk... :bidden:
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp