Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Coronavirus

Over gezin, familie, vriendschappen, vervoer en andere dagelijkse zaken
Klick

Re: Coronavirus

Bericht door Klick »

zelf alert blijven is de allerbeste remedie! helemaal uitsluiten kun je het niet maar de kans verkleinen voor jezelf is het enige wat jezelf kan doen.
leeuwtje-nl

Re: Coronavirus

Bericht door leeuwtje-nl »

Ik merk zelf dat ik niet zo bang ben om eventueel besmet te raken en/of ziek te worden, maar wel om in quarantaine te moeten! Als er helemaal niets kan en mag (zoals in de strenge lockdown), kan ik dat nog wel handelen. Maar als de wereld doordraait met het weinige dat mag en ik mag daar (tijdelijk) niet aan meedoen, dat trek ik niet meer. Die veerkracht is er wel uit.

En dus doe ik wel wat goed voelt, en vermijd ik verder alle extra risico's. Dus een etentje geannuleerd vorige week, vandaag geen koffie na de kerk met QR-code, en weer Picnic aan huis ipv zelf de supermarkt in. Ik heb 3 vaccins gehad, de rest is mijn eigen verantwoordelijkheid.
D-Cheryl

Re: Coronavirus

Bericht door D-Cheryl »

Klick schreef: 13 nov 2021, 13:39 nog 1 jaar volhouden, dan is er een medicijn wat ze kunnen geven als iemand het virus heeft. dan ziet de wereld er weer heel anders uit. geduld mensen geduld.
In Engeland is een week of 2 geleden al een Covid-pil goedgekeurd, voor ernstig zieke Covid-patienten.
Het zit er dus inderdaad aan te komen.

En 1 booster vaccin is goedkoper dan 2-3 weken ziekenhuis, laat staan de nasleep van long-Covid met ook nog eens alle maatschappelijke kosten. ;-)
Klick

Re: Coronavirus

Bericht door Klick »

dat is mijn gedachte idd.
ik zeg niet dat het dan voorbij is, het is iets waar we mee moeten leren leven.
als er geen mensen meer aan sterven of langdurig last van houden maakt het het risico een stuk kleiner.
Dango

Re: Coronavirus

Bericht door Dango »


Klick schreef:
nog 1 jaar volhouden, dan is er een medicijn wat ze kunnen geven als iemand het virus heeft. dan ziet de wereld er weer heel anders uit. geduld mensen geduld.
Een medicijn gaat niet komen , vaccins hebben de toekomst , straks geweigerd worden omdat je zonder een QR niet naar binnen mag omdat je bijvoorbeeld nog een onbetaalde boete open hebt staan.

Ik weet dat ik/dit klinkt eng en ik hoop er totaal naast te zitten maar het is mogelijk , die QR blijft ben ik bang voor Afbeelding



Verstuurd vanaf mijn SM-G970F met Tapatalk




Laatst gewijzigd door Dango op 15 nov 2021, 18:12, 5 keer totaal gewijzigd.
Klick

Re: Coronavirus

Bericht door Klick »

het is niet of of het is en een medicijn en de vaccins.

ik denk ook dat de qr voorlopig gaat blijven, maar denk niet dat er iets anders aan gekoppeld gaat worden. ze kijken wel uit, privacy enz moeten ze serieus nemen (is een Europese regel).

het is mede de reden dat de qr op je telefoon staat en niet centraal in een database. tevens de reden (denk ik) dat ze de qr niet kunnen intrekken als je positief getest bent.
D-Cheryl

Re: Coronavirus

Bericht door D-Cheryl »

Toch wel Dango: Britten keuren coronapil goed die ernstige klachten voorkomt: ‘Dit is zeker hoopgevend’

Ik zag het op meerdere NL media voorbijkomen, zoekterm in het Engels met "COVID-19 pil United Kingdom" geeft nog meer resultaten.
Bram_MSinbeeld

Re: Coronavirus

Bericht door Bram_MSinbeeld »

Dit is het middel 'Molnupiravir' van MSD (Merck in Canada en de VS). Belachelijk duur (Ze rekenen in de VS $700,- voor een kuurtje van een vijf dagen!)

Het is goedgekeurd voor mensen met een ernstig verhoogd risico op zeer ernstig verlopende COVID-19. Ik denk dat dat te maken heeft met de onbekendheid van de lange termijn risico's van het middel. Bij die groep weet je vrij zeker dat de baten zwaarder wegen dan de risico's.
Hoe het werkt is interessant.

Afbeelding

Maar er zijn aardige alternatieven die ook zeker zo goed lijken te werken.
Afbeelding

Ook Pfizer komt binnenkort met een middel 'PAXLOVID'.

En het middel 'ivermectine' is wellicht onterecht belachelijk gemaakt in de media, maar is in landen waar de farmaceutisch industrie niet zo'n sterke greep heeft best bekend.
Afbeelding

Al met al best hoopgevend, maar vaccineren blijft het belangrijkste wapen in de strijd tegen COVID-19. Het is niet zo dat een medicijn dit overbodig maakt. Maar het zou wel heel fijn zijn om beide tot onze beschikking te hebben!
D-Cheryl

Re: Coronavirus

Bericht door D-Cheryl »

Dank voor deze aanvulling Bram! :thumbup:
Bram_MSinbeeld

Re: Coronavirus

Bericht door Bram_MSinbeeld »

Twijfel je nog of je jezelf wilt laten vaccineren of een 3e vaccinatie wilt nemen? Of ben je ervan overtuigd dat je dit niet wilt, maar je staat er toch voor open om meer informatie hierover te lezen/zien van een mede MS-patiënt? Kijk dan eens op deze webpagina die ik er over schreef, met een boel informatiefilmpjes die ik erover maakte.

Afbeelding


Eigenlijk wilde ik me niet meer bezighouden met COVID-19, maar helaas, het coronavirus laat ons niet met rust. Het is zelfs zo erg dat het aantal nieuwe gevallen in Nederland als een speer toeneemt, ziekenhuizen snel overvol raken en dat sterftecijfers toenemen.
Ik begrijp dat het virus er ongevaarlijk uitziet als je als leek naar de cijfers kijkt (leek is trouwens geen scheldwoord. Mensen kunnen onmogelijk expert zijn op elk gebied).
Ik snap ook dat het lastig is om de politiek en de farmaceutische industrie te vertrouwen na dingen als de ‘toeslagaffaire’ en het afkopen van verantwoordelijkheid bij de opiaten rechtszaak in de VS.
Ik snap het, wat onbekend is kan eng zijn. Zeker als je nare verhalen leest over wat er is gebeurd met anderen. Daarom heb ik heel veel tijd en moeite gestoken in het uitzoeken of het vaccineren voor ons veilig is, waarom dat wel of niet zo is. Misschien nog wel meer tijd heb ik gestoken in het uitleggen van mijn bevindingen.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp