Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Coronavirus

Over gezin, familie, vriendschappen, vervoer en andere dagelijkse zaken
Marina

Re: Coronavirus

Bericht door Marina »

AngelNoa schreef: ↑04 jul 2022 08:24
vaccineren wil volgens mij niet zeggen dat je het niet krijgt...het zou minder erg moeten zijn


Ja, ik weet het hoor, maar het is toch vervelend dat als je keurig alle 5 de vaccinaties hebt laten zetten dat je dan toch nog besmet raakt :hmmm: . Dat is wat ik ermee wilde zeggen.

Gelukkig dat het meevalt qua klachten, leeuwtje-nl! Ik hoop dat je vakantie door kan gaan.
AngelNoa

Re: Coronavirus

Bericht door AngelNoa »

leeuwtje-nl schreef: 04 jul 2022, 07:18 Precies, je kunt nog steeds besmet worden. Het valt mee: keelpijn en echt extreem moe. Het ergste is nog dat ik eigenlijk woensdag op vakantie ga.....
gelukkig valt het mee...en oei ik hoop dat het lukt met je vakantie! Toitoi!
leeuwtje-nl

Re: Coronavirus

Bericht door leeuwtje-nl »

Ik wil niet zeggen dat corona de enige boosdoener is, maar het was wel een beetje de genadeklap. ;-) Uiteindelijk niet op vakantie gegaan, ben er fysiek niet toe in staat. Ik heb met de coronadagen erbij 9 dagen op bed gelegen, mede door andere fysieke ongemakken, zware pijnstillers en misselijkheid tot gevolg. Ik denk dat corona de druppel was voor mijn lijf en dat het me volledig op de rem heeft getrokken in combinatie met alles wat er al speelde.

Zodra ik voldoende hersteld en weer op krachten ben, hoop ik er alsnog even tussenuit te gaan. Corona zelf kwam ik goed door, maar de nasleep qua vermoeidheid valt me enorm tegen. Het is dus echter wel een combi van meerdere zaken.
Simone4

Re: Coronavirus

Bericht door Simone4 »

https://www.sciencedirect.com/science/a ... 4822004163

Zie bovenstaande link.
Dit is erg hoopvol voor mensen die Ocrevus gebruiken,
AngelNoa

Re: Coronavirus

Bericht door AngelNoa »

leeuwtje-nl schreef: 10 jul 2022, 18:25 Zodra ik voldoende hersteld en weer op krachten ben, hoop ik er alsnog even tussenuit te gaan. Corona zelf kwam ik goed door, maar de nasleep qua vermoeidheid valt me enorm tegen. Het is dus echter wel een combi van meerdere zaken.
zal voor je duimen...en beterschap/succes met opknappen verder!
Marina

Re: Coronavirus

Bericht door Marina »

@leeuwtje-nl ik hoop dat je (relatief) snel weer op krachten komt en alsnog er even tussenuit kunt. Beterschap gewenst nog!
Toeter
Berichten: 1862
Lid geworden op: 06 jul 2012, 14:05
Locatie: Groene hart

Re: Coronavirus

Bericht door Toeter »

Hey @leeuwtje-nl ,

Wat naar dat je vakantie niet door kon gaan!

En wat naar dat je zo'n last hebt van nasleep.

Ik heb het ook zeker nog 2/3 weken gemerkt aan mijn benen en vermoeidheid, maar daarna werd het echt beter.

Sterkte!
leeuwtje-nl

Re: Coronavirus

Bericht door leeuwtje-nl »

Nou, het verhaal is nog niet klaar.... Sinds corona enorm misselijk en nu, bijna 2 weken later, behoorlijk verzwakt door een tekort aan voeding en vocht. We bleven het gooien op medicatie, afkickverschijnselen, etc. Gisteravond uiteindelijk toch naar de SEH gestuurd en wederom de hele molen door. Ze weten het gewoon niet, maar het wordt zeer aannemelijk dat het een nasleep van de corona is. En zoekend op internet vind ik meerdere verhalen die erop wijzen dat corona heel nadelig op je spijsvertering in kan werken.
Marina

Re: Coronavirus

Bericht door Marina »

He bah, wat naar leeuwtje-nl :hmmm:
Ik hoop dat er iets te doen is aan die misselijkheid?

Het word wel genoemd op de website van de Rijksoverheid als een "minder voor komende klacht" (https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... oronavirus).
leeuwtje-nl

Re: Coronavirus

Bericht door leeuwtje-nl »

Klopt, maar dan tijdens besmetting. In mijn geval is het post-Covid. En hoe meer ik het tegen mensen zeg, hoe meer verhalen ik hoor van anderen die precies hetzelfde hebben. Kan echt nog tot maanden na besmetting zijn in sommige gevallen.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp