Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Coronavirus

Over gezin, familie, vriendschappen, vervoer en andere dagelijkse zaken
Marina

Re: Coronavirus

Bericht door Marina »

Ben bang dat het feit dat de huisartsen tegenwoordig onvoldoende tijd hebben er mee te maken heeft. Ik heb ook nog geen brief voor zowel de griepprik als de corona herhaalprik ontvangen.
Klick

Re: Coronavirus

Bericht door Klick »

en je schijnt nu voor de coronaprik wel echt de brief nodig te hebben.
niet voor het maken van de afspraak, maar voor het afhandelen van de administratieve dingen op de priklocatie (streepjescode gescand)

(griepprik uitnodiging heb ik al binnen)
ik denk trouwens ook dat de manier van werken van de huisartsen ermee te maken heeft. vroeger in t dorp kon je 24/7 bij je huisarts aankloppen.. echt iemand met een roeping.. nu zijn het vaak door de klok geregeerde functies. in het weekend of na 17:00? dan de hap, is het schoolvakantie? dan een vervanger..
het is ook allemaal zwaar al die administratie en al die verzekeringen, ik snap het wel, maar tijden zijn veranderd.
AngelNoa

Re: Coronavirus

Bericht door AngelNoa »

ok dan kan ik dus nog niks want er moet ook dacht ik 3 weken zitten tussen griep en coronaprik?
Dus ik doe pas wat aan de griepprik als ik de coronaprik heb gehad...en daar moet dus eerst een aparte oproep voor komen.
Ikke1201

Re: Coronavirus

Bericht door Ikke1201 »

AngelNoa schreef: 08 okt 2022, 06:38 ok dan kan ik dus nog niks want er moet ook dacht ik 3 weken zitten tussen griep en coronaprik?
Dus ik doe pas wat aan de griepprik als ik de coronaprik heb gehad...en daar moet dus eerst een aparte oproep voor komen.
Volgens mij mag je die tegenlijk halen. Hier in Zweden worden ze bij iedereen tegelijk gezet.
Sara

Re: Coronavirus

Bericht door Sara »

Bij 't opruimen van de keukentafel (oeps!) vond ik de uitnodiging voor de coronaprik 'omdat u extra risico loopt om ziek te worden van corona'.

Het lijkt er dus toch op dat de uitnodigingen aan de griepprikgroep de deur aan 't uitgaan zijn.
Klick

Re: Coronavirus

Bericht door Klick »

correctie:
ik had dat van die streepjescode gelezen echter het blijkt niet waar te zijn.
er is helemaal niks.. alleen de vragenlijst en mondkapjes zijn verplicht

@Sara wat fijn! als ik hem heb ga ik hem gelijk halen
SuperLisa

Re: Coronavirus

Bericht door SuperLisa »

Ik heb eergisteren rond zitten bellen over de vaccinatie oproep, maar dat was nogal een frustrerende ervaring en ging ongeveer zo:

Huisarts: "Ik weet dat er op de website van het RIVM staat dat wij het doen, maar dat is niet zo hoor! Bel de GGD maar."

GGD: "Wij hebben niet de informatie over wie er wel of niet uitgenodigd moet worden, bel maar met het RIVM."

RIVM: "Het is de verantwoordelijkheid van de huisarts, maar zwangeren zijn nu toegevoegd aan de doelgroep en worden via gynaecologen en verloskundigen opgeroepen, dus in het ziekenhuis zouden ze via de koepelorganisatie een brief in het patienten informatie systeem moeten hebben. Probeer even via de neuroloog en mag ik gelijk even noteren wie je huisarts is..?"

Ik heb een bericht achtergelaten voor de MS verpleegkundige, ze heeft me nog niet terug gebeld, MAAR gisteren lag er ineens toch gewoon een uitnodiging op de mat. :wauw:

Zoals het RIVM me het proces heeft uitgelegd zou het als volgt moeten werken: huisartsen geven een lijst door met patienten die 'griepprik gerechtigd' zijn en dan worden die mensen uitgenodigd. Niet door de huisarts zelf, maar door... weet ik niet meer. Het is ingewikkeld, maar (zelfs) bij mij is het goed gegaan en ik heb aankomende vrijdag een afspraak voor mijn vaccinatie. Laat de winter maar komen nu! :bravo:
SuperLisa

Re: Coronavirus

Bericht door SuperLisa »

AngelNoa schreef: 08 okt 2022, 06:38 er moet ook dacht ik 3 weken zitten tussen griep en coronaprik?
In mijn uitnodiging voor de griepprik staat:
Als u ook een afspraak heeft voor de prik tegen corona, is het veilig on de griepprik en de prik tegen corona tegelijk te krijgen.
Geen reden voor zorgen dus, je hoeft niet te wachten. :goed:
Marina

Re: Coronavirus

Bericht door Marina »

SuperLisa schreef: 08 okt 2022, 13:44 Ik heb eergisteren rond zitten bellen over de vaccinatie oproep.... Laat de winter maar komen nu! :bravo:
Bedankt Lisa voor het delen!
Best verwarrend :ster: ...
Maar als ik het goed begrijp kun je dus bij vragen/mocht je geen uitnodiging ontvangen het beste contact opnemen met het ziekenhuis (neuroloog/MS-verpleegkundige) ?
SuperLisa

Re: Coronavirus

Bericht door SuperLisa »

Marina schreef: 08 okt 2022, 14:22 Maar als ik het goed begrijp kun je dus bij vragen/mocht je geen uitnodiging ontvangen het beste contact opnemen met het ziekenhuis (neuroloog/MS-verpleegkundige) ?
Ja, ik zou in eerste instantie de huisarts erover vragen, maar daarna het ziekenhuis als de huisarts he niet weet. Maar als je de oproep voor de griepprik hebt gehad, dan zou het 'vanzelf' goed moeten gaan.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp