Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Coronavirus

Over gezin, familie, vriendschappen, vervoer en andere dagelijkse zaken
Willem

Re: Coronavirus

Bericht door Willem »

Op dit moment doen ze niet zo heel moeilijk meer. Ik las op het nieuws ook dat ze op het punt staan meer dan een miljoen vaccins weg te gooien ivm de houdbaarheid ervan. Zal er ongetwijfeld mee te maken hebben.

Zojuist 15 min geleden mijn 2e booster gehaald en niemand die vroeg waarom. Mondeling aan de balie gemeld aan de immuunonderdrukkers te zitten en als je aangeeft geen levende vaccins te mogen krijgen wordt je vanzelf naar de Pfizer-cabine doorgeleid.
Toeter
Berichten: 1862
Lid geworden op: 06 jul 2012, 14:05
Locatie: Groene hart

Re: Coronavirus

Bericht door Toeter »

Goed om te horen Willem! Gewoon brutaal zijn dus!
Klick

Re: Coronavirus

Bericht door Klick »

@Willem wauw… waar? hoe dan? ik wil heel graag maar ben te jong.. ben je gewoon naar een priklocatie gegaan?
Laatst gewijzigd door Klick op 25 apr 2022, 08:23, 1 keer totaal gewijzigd.
AngelNoa

Re: Coronavirus

Bericht door AngelNoa »

ik heb half januari mijn booster gehad en gebruik geen MS medicatie...geen flauw idee of ik nu weer een booster moet of dat dit voldoende werkt nu we de zomer voor de boeg hebben...is daar ergens iets over bekend?
Nessa

Re: Coronavirus

Bericht door Nessa »

Ik heb eind februari mijn booster gehaald. Ik denk dat ik deze tweede boosterprik uitstel tot september.

De tweede booster biedt net een stukje extra bescherming tegen ernstige ziekte en ziekenhuisopname. Via de antistoffen, begrijp ik. Maar ja, die maak ik vanwegen mijn Ocrevus toch al niet of nauwelijks.
De bescherming via de T-cellen is veel langduriger en dat deel van mijn immuunsysteem is intact. Verder heb ik geen overgewicht en ben ik mobiel.

De timing van die tweede boosterprik is ook weer lastig, past eigenlijk net niet tussen mijn eerste booster en het volgende infuus Ocrevus.

In het najaar wordt weer een opleving verwacht. Vandaar dat de tweede boosterprik vanaf september algemeen aangeboden wordt. Dus ga ik hem dan wel halen.
Willem

Re: Coronavirus

Bericht door Willem »

Toeter schreef: 24 apr 2022, 06:08 Goed om te horen Willem! Gewoon brutaal zijn dus!
Klick schreef: 24 apr 2022, 21:27 @Willem wauw… waar? hoe dan? ik wil heel graag maar ben te jong.. ben je gewoon naar een priklocatie gegaan?
Gewoon proberen inderdaad. Als ze het niet willen wordt je vanzelf teruggeroepen.

Ik had via internet een herhaalprik op locatie Deventer aangevraagd. Er waren ook mensen die ter plekke de afspraak moesten inplannen, maar dat zag er niet al te moeilijk uit. Meer een kwestie van in het systeem zetten.

Ben ook relatief jong: 35 jaar. Qua beroep en leefomstandigheden voldoe ik aan geen enkele prio-lijst en ik heb ook geen schrijven van de medische wereld dat die extra prik noodzakelijk was. Maar ook 1e lijnsmiddelen zijn volgens mijn neuro reden om op te blijven letten en ze reageerde positief toen ik haar over mijn intentie vertelde.

Maar niemand die moeilijk deed. Het is alleen wel belangrijk dat je goed controleert aan de balie bij welk vaccin ze je indelen. Anders kan er een risico bestaan dat je diegene krijgt waar ze het snelst vanaf moeten.
Willem

Re: Coronavirus

Bericht door Willem »

AngelNoa schreef: 25 apr 2022, 06:28 ik heb half januari mijn booster gehad en gebruik geen MS medicatie...geen flauw idee of ik nu weer een booster moet of dat dit voldoende werkt nu we de zomer voor de boeg hebben...is daar ergens iets over bekend?
Volgens mij gaat het er dan vooral om hoe je jezelf erbij voelt.
Ik heb zelf wel bij iedere prik een korte en milde opleving van klachten gehad omdat de afweer weer even aan de bak moet, maar meer ook niet.

Als je je er comfortabel bij voelt zou ik denken: dubbelgenaaid houdt beter. Maar officieel standpunt van de politiek is dat een enkele booster voldoende zou moeten zijn.
Klick

Re: Coronavirus

Bericht door Klick »

@Willem ik ga hetzelfde proberen! Dus ik kan mij gewoon online aanmelden voor een afspraak? De priklocatie is een half uur rijden, maar dat heb ik er graag voor over!

ik ben een beetje ongelovig geworden doordat ik vorige keer op een priklocatie was, ik had de dag erna om 7u30 een afspraak een uur rijden weg, ik mocht niet mijn prikkie halen op de locatie waar ik toch al stond…

ik ga een poging wagen!!
Jessicah

Re: Coronavirus

Bericht door Jessicah »

Er zijn speciale locaties waar ze zonder afspraak vaccineren. Even op internet bij de plaatselijk GGD kijken. Meestal doen ze daar niet al te moeilijk en dan kan je komen wanneer het jou uitkomt
Willem

Re: Coronavirus

Bericht door Willem »

Klick schreef: 27 apr 2022, 08:39 @Willem ik ga hetzelfde proberen! Dus ik kan mij gewoon online aanmelden voor een afspraak? De priklocatie is een half uur rijden, maar dat heb ik er graag voor over!

ik ben een beetje ongelovig geworden doordat ik vorige keer op een priklocatie was, ik had de dag erna om 7u30 een afspraak een uur rijden weg, ik mocht niet mijn prikkie halen op de locatie waar ik toch al stond…

ik ga een poging wagen!!
Ik kan je alleen beloven dat dat is hoe het mij verging, maar ik zie geen enkele reden waarom het jou niet zou lukken. Er is inmiddels geen tekort aan prikken meer zoals een poosje geleden.
Succes! Ik hou mijn vingers voor je gekruisd🤞
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp