Nieuwe forum software!

Hier staan de regels van het forum en vind je belangrijke mededelingen omtrent het forum terug
beheerder
Beheerder

Nieuwe forum software!

Bericht door beheerder »

Per vandaag, 8 mei, is na een lange voorbereiding en veel werk het forum overgegaan naar nieuwe software (PHPBB). Dit zal voor iedereen ongetwijfeld wennen zijn. Je kunt veel antwoorden op je vragen vinden in de vraagbaak (linksboven: V&A), maar mocht je ergens niet uit komen of heb je vragen: laat het hier weten, de moderatoren en ik zelf houden dit topic in de gaten.

Tip: het forum is er in twee stijlen, een lichte stijl (ProSilver) en een donkere stijl (ProSilver Dark). In je profiel instellingen kun je jouw voorkeur instellen.
sara admin

Re: Nieuwe forum software!

Bericht door sara admin »

Ha, het is gelukt :joepie: :joepie:

Ik ga snel es rondkijken. In ieder geval zijn er héél veel smilies :bravo:

Meteen wel m'n eerste probleempje: bij het aanvragen van m'n wachtwoord krijg ik dat voor het account 'sara admin', en niet voor 'sara'. In het oude forum was het mogelijk om meerdere accounts met hetzelfde mail-adres te hebben. Dat is bij mij het geval, denk ik. Ik heb tenminste alle mogelijke alternatieve mail-adressen geprobeerd.

Als ik op een andere manier een nieuw wachtwoord voor 'sara' kan krijgen, héél graag. Geen probleem als het 'sara admin' account daarbij sneuvelt wat mij betreft.

Alvast bedankt!
Anna1975

Bericht door Anna1975 »

Jaaaa, we zijn er weer! :feest: Ergens jammer dat de vormgeving nu erg ver af staat van de huisstijl van het MSweb, maar ik vind het wel prettig kijken!

Even wennen dat nu de profielnaam ed rechts staan ipv links, maar dat went vast vanzelf. Ik zag wel dat oude links en plaatje niet meer werken.

In je profiel kon je bij vBulletin er voor kiezen je geboortedatum uit te zetten, maar dat lukt hier niet meer. Als je je geboortedatum invult, wordt je leeftijd zichtbaar, maar ik kan mijn geboortedatum niet weghalen, of ik heb met mijn neus gekeken natuurlijk. :p

Heb sowieso even zitten rommelen in mijn profiel, omdat er standaard een aantal dingen aan staan qua ontvangen van mailtjes van gebruikers ed, dus dat is voor iedereen wel iets om even naar te kijken. Tip voor de gebruikers dus ;) .

En ik zie dat er voor de moderatoren nog een aardige klus is wat betreft het verplaatsen van topics naar de juiste sectie, succes daarmee dames! :girlpower:
'Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan' ~ Pippi Langkous
leeuwtje-nl

Bericht door leeuwtje-nl »

Dank voor deze eerste reacties, we gaan er naar kijken!

We kregen ook al mail dat je steeds opnieuw moet inloggen, ondanks het aangevinkte vakje. Dat staat dus ook op de lijst! :)
Anna1975

Bericht door Anna1975 »

Ik zie nu ook dat sommige smileys ook vervormd zijn, zoals de feestsmiley ( :feest: )die ik als eerste gebruikt heb, en de knipoog ( ;) )lijkt een wat puntige kin te hebben en zo zijn er meer die er in het smiley-venster 'raar' uitzien en ook zo over lijken te komen als je ze gebruikt.

:lol: 8-) :? :shock: :P :cry: :roll:

Allemaal spitse kinnetjes ipv ronde koppies.
'Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan' ~ Pippi Langkous
beheerder
Beheerder

Bericht door beheerder »

sara admin schreef: 08 mei 2020, 14:52 Als ik op een andere manier een nieuw wachtwoord voor 'sara' kan krijgen, héél graag. Geen probleem als het 'sara admin' account daarbij sneuvelt wat mij betreft.
Hi! Je 'sara' mailadres was in de conversie verkeerd uitgevallen, ik heb dat nu rechtgezet. Als je nu een wachtwoord reset doet met dat adres, zou die voor je 'sara' account moeten gelden. Laat horen als het niet lukt!
Theewater

Bericht door Theewater »

Veel werk verzet en leest een heel stuk prettiger.
Ik ervaar wel een probleem bij het aanmelden. Als ik een vinkje zet bij "onthouden" in het aanmeldscherm had ik verwacht dat ik de volgende keer meteen weer in het formum zit bij een volgende keer. Ik moet me echter toch steeds weer opnieuw aanmelden; het vinkje bij "onthouden"werkt dus nog niet.
beheerder
Beheerder

Bericht door beheerder »

Theewater schreef: 08 mei 2020, 19:13 Veel werk verzet en leest een heel stuk prettiger.
Ik ervaar wel een probleem bij het aanmelden. Als ik een vinkje zet bij "onthouden" in het aanmeldscherm had ik verwacht dat ik de volgende keer meteen weer in het formum zit bij een volgende keer. Ik moet me echter toch steeds weer opnieuw aanmelden; het vinkje bij "onthouden"werkt dus nog niet.
Er zijn meer mensen die dit hebben gemerkt. Dit blijkt een verkeerde instelling, heb ik net recht gezet. Zojuist heb ik het geprobeerd en bij mij werkt het nu inmiddels ook zoals het hoort. Mocht het nog steeds niet werken, dan hoor ik het graag!
AngelNoa

Bericht door AngelNoa »

Op het eerste gezicht niet verkeerd. Het is wel wennen dat de indeling veranderd is. Topics staan op andere plaatsen dan voorheen, dus dat is nog even zoeken. Verder zoek ik nog naar de uitleg van de icoontjes vooraan bij een topic. En hoe ik het makkelijkste kan zien of er nieuwe berichten zijn.
Maar so far so good geloof ik ;)

oh de smlies rechts zijn fijn, maar mogen iets groter wat mij betreft
groetjes,
Angelique

~every scar i have makes me who i am~
annette54

Bericht door annette54 »

het lijkt of alle, reeds geplaatste, foto's verdwenen zijn. bv in "elke dag een foto"
als je in het uitprobeergedeelte een foto plaatst, komt de foto wel in beeld
groetjes,
annette : )

:knuffel:
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp