Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Botox in kuitspieren

Diagnose MS, symptomen, medische onderzoeken, behandelingen (ja of nee) en revalidatie
Billy

Re: Botox in kuitspieren

Bericht door Billy »

Ik heb wel veel spierontspanners geprobeerd, nadeel is ook dat het op het hele lichaam werkt.

Baclofen kon ik bij het opbouwen al niet meer plassen. En van de andere werd ik zo extreem moe, kwaliteit van leven is dan echt te laag.
Klick

Re: Botox in kuitspieren

Bericht door Klick »

leeuwtje-nl schreef: 06 mar 2023, 12:09 Ik kreeg steeds meer moeite met lopen en kreeg een loopanalyse. Daar kwam uit dat mijn knie overstrekt tijdens het lopen. De botox voorkomt deze vorm van spasticiteit, waardoor mijn knie normaal functioneert en mijn lopen verbetert.
en wat voelde je in je goeie/slechte been van het overstrekken? had je er pijn aan?
Klick

Re: Botox in kuitspieren

Bericht door Klick »

Billy schreef: 06 mar 2023, 13:07 Ik heb wel veel spierontspanners geprobeerd, nadeel is ook dat het op het hele lichaam werkt.

Baclofen kon ik bij het opbouwen al niet meer plassen. En van de andere werd ik zo extreem moe, kwaliteit van leven is dan echt te laag.
eekkk ja dan zou ik ook gaan voor een locaal iets.
Billy

Re: Botox in kuitspieren

Bericht door Billy »

Mijn knie overstrekt ook soms, bij het staan, maar totaal geen last van. Dus in mijn geval doen we daar niets aan.
Billy

Re: Botox in kuitspieren

Bericht door Billy »

Nou die botox heeft voor mij helemaal verkeerd uitgepakt...

De eerste week viel ik al bijna, omdat mijn voet ineens helemaal naar beneden hing. De 2e week is dit nog 3x gebeurd. Krijg rechts nu nog minder opgetild, dus blijf van hangen. En het lopen, die paar meter, gaat veel moeilijker omdat de spitsstand veel erger is. Ook daardoor pijn bij de achillespees, ook pijn in mijn kuit vaak.

Je kunt nu wel makkelijker door mijn spasmen heen mijn voet omhoog duwen, maar het werkt dus ook andersom dat mijn voet nog meer hangt. Voelt als spierzwakte.

Ben nog aan het wachten tot ze bellen voor de controle. Maar ja, is toch niets aan te doen.
leeuwtje-nl

Re: Botox in kuitspieren

Bericht door leeuwtje-nl »

Och, wat naar Billy! Je weet wel meteen dat dit het dus niet wordt. Hopelijk trekt het snel weer bij, want zo te lezen was je toch beter af zonder botox.

Ik heb zelf 3x shockwave gehad. Qua behandeling fijner dan botox, het is echt even 5 min bij de fysio, waar ik dan toch al ben. We gaan nu even kijken wat het verdere affect zal zijn.
Billy

Re: Botox in kuitspieren

Bericht door Billy »

Wat fijn voor je! Ook veel fijner dan gif in je lichaam toch...

Bij mij duurt de shockwave een half uur, helaas ook op een andere locatie. Maar het is maar 1x in de 3 maanden.
leeuwtje-nl

Re: Botox in kuitspieren

Bericht door leeuwtje-nl »

Echt?? Wat raar dan! Bij mij 1 kuit en ze zet dat ding er nog geen 5 minuten op. Met gel en schoonmaken enzo ben ik in 5 min klaar. We hebben dat nu 3x wekelijks gedaan en dat is het voor nu even. Wat een verschil zit daar dan ook weer in. Ik weet nog steeds niet waar ik baat bij heb eigenlijk, ik voel bij beiden niet veel verbetering. En heel nuchter denk ik ook steeds: dit is MS, dit hoort er ook gewoon bij. We kunnen wel alle strohalmen vastgrijpen, maar als er ècht een oplossing was, dan hadden ze die inmiddels wel geweten. Het is dus ook een kwestie van alles persoonlijk uitproberen.
Nessa

Re: Botox in kuitspieren

Bericht door Nessa »

Het verschil in tijdsduur is goed te verklaren hoor. Shockwave is in principe 3-5 minuten per spierbuik. De kuit bestaat uit 2 spieren, soleus en gastrocnemius, en die laatste is een soort van gevorkt. Dus als je de hele kuit wil behandeling van één been, ben je zo een kwartier kwijt.

Het verschil in frequentie is trouwens ook opvallend. Shockwave is namelijk meestal in 3 wekelijkse sessies en dan 3 maanden pauze.
Billy

Re: Botox in kuitspieren

Bericht door Billy »

Er zijn veel verschillende instellingen, duur en sterkte.

Bij mij is het mijn linkerkuit, rechterkuit, rechtervoet. En nu ook mijn beide bovenbenen.

Maar ik moet ook nog die bank gaan liggen en weer overeind 😂. Nu met met mijn bovenbenen ook nog mijn broek uit... Dus inmiddels 3 kwartier.

Ik heb begrepen dat dat een voorwaarde is voor de verzekering, minstens 3 maanden of zoiets? Maar vraag me verder niet om de details.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp