Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Driewieler: is dat nou zo erg...?

MS medicatie en gerelateerde andere medicatie, hulp en hulpmiddelen
AngelNoa

Re: Driewieler: is dat nou zo erg...?

Bericht door AngelNoa »

Marina schreef: 06 feb 2023, 12:25 En Welzorg kan dan wel zeggen dat de Midi goed voor je is maar het gaat er toch om hoe jij dat ervaart?? Ik vind het vreemd dat zij zouden mogen bepalen op welke fiets jij het beste rijdt en welke fiets veilig is of voelt voor jou.. :?
Ik denk dat dat het makkelijkste is voor ze...standaard dus zó vanaf een depot op te halen. Nu vind ik een Maxi of Victoria ook standaard, dus wat mij betreft komen ze daar nog eens mee.

@Jetteke ehm...die had ik dus zelf al genoemd :p
Jetteke

Re: Driewieler: is dat nou zo erg...?

Bericht door Jetteke »

@AngelNoa
Haha, oké. Maar toen ik vorig jaar voor het eerst belde met de WMO zeiden ze dat ik bij een (reguliere) fietsenhandel een fiets met lage instap kon uitproberen, die (Gazelle?) zouden ze daar hebben. Ik ben daar toen met de ergo heen gegaan voor een proefrit, maar dat bleek een mamafiets, niet wat ik nodig had.

De ergo heeft daar toen een verslag van naar de WMO gestuurd en dat gaf het zetje voor andere fietsen. Als het zo lastig is om nog een rit op de maxi te maken, zou je dat dan ook kunnen proberen met je ergo? Dus bij die fietsenwinkel in Ommoord en de ergo evt nogmaals een verslag te laten opsturen?
Marina

Re: Driewieler: is dat nou zo erg...?

Bericht door Marina »

AngelNoa schreef: 07 feb 2023, 07:39 Ik denk dat dat het makkelijkste is voor ze...standaard dus zó vanaf een depot op te halen.
Als dat zo is dan komt dat nou niet bepaald overeen met wat ze op hun website zeggen, nl.: "Hulpmiddelen en aanpassingen op maat" en "We bekijken samen welk hulpmiddel het best past."...
Misschien dat ze daar nog eens op gewezen kunnen worden anders... :heilig: ?

Ik las overigens wel op de website dat ze momenteel te maken hebben met logistieke uitdagingen o.i.d.

Ik hoop, nogmaals, dat je ergo hierin voor je kan bemiddelen, bijv. door een verslag zoals waar Jetteke het over heeft.
Jelly

Re: Driewieler: is dat nou zo erg...?

Bericht door Jelly »

Ook ik heb besloten waarschijnlijk een driewieler fiets aan te schaffen, geen valgevaar meer...

Ik heb een normaal uitziende hippe electrische fiets gezien alleen dan met drie wielen..

Ik krijg hierdoor mijn vrijheid weer een beetje terug hoop ik. ivm dat constante zweverige gevoel op een boot te staan ben ik behoorlijk beperkt en afhankelijk van vervoer.

Ik weet alleen niet goed welke wegen ik moet behandelen voor een aanvraag ..
AngelNoa

Re: Driewieler: is dat nou zo erg...?

Bericht door AngelNoa »

een verslag is al meerdere keren verstuurd...wachten op antwoorden duurt lang he ;-)


@Jelly via de Wmo en/of een ergo therapeut...maar ook jij zult dan niet zelf mogen kiezen maar genoegen moeten nemen met wat men voor je heeft
Gebruikersavatar
Qanuk00
Berichten: 531
Lid geworden op: 25 apr 2020, 15:53

Re: Driewieler: is dat nou zo erg...?

Bericht door Qanuk00 »

@AngelNoa @Jelly
Hebben jullie al bij de WMO geinformeerd met welke verstrekker ze een contract hebben?
Bij ons kon ik uit 2 kiezen - Zorg en Welzijn en Medipoint. Op advies van mijn ergotherapeute heb ik voor Medipoint gekozen.

Verder is het inderdaad zo dat ze eerst in het depot kijken welke passend model beschikbaar is. Voor mij gold dat er niets op voorraad was (EasyRider 3), ik kreeg dus een geheel nieuwe inclusief achteruitkijkspiegel, elektrische ondersteuning en rollatorrek. Maar ook al zou deze tweedehands zijn, ik heb nu zoveel profijt van die fiets, er gaat weer een wereld voor me open.

Ik heb een houten krat erop gezet, waar boodschappen in kunnen, maar waar ik bijvoorbeeld ook mijn fototoestel in kan vervoeren en lekker de natuur op kan zoeken. Daarnaast heb ik er een gps op gezet om te kunnen geocachen (een soort schatzoekspel) en fietstochten uitzetten. Creatief omgaan met mijn buitensportleventje ... het kost wat, maar het loont nu ook wel.
Accept what is,
Let go of what was,
Have faith in what will be.
Marina

Re: Driewieler: is dat nou zo erg...?

Bericht door Marina »

Jelly schreef: 15 feb 2023, 16:12 Ook ik heb besloten waarschijnlijk een driewieler fiets aan te schaffen, geen valgevaar meer...
...Ik weet alleen niet goed welke wegen ik moet behandelen voor een aanvraag ..
Goed van je!
Voor een aanvraag kun je, behalve bij het WMO-loket van je gemeente of bij een ergotherapeut, misschien ook wel terecht bij een revalidatiecentrum. Ik heb zelf een case manager bij een revalidatiecentrum, die kortere lijntjes heeft naar de gemeente, en zij heeft de fiets voor me aangevraagd.
Bij het revalidatiecentrum was een sportzaal waar ik met een ergotherapeut 4 verschillende fietsen kon uitproberen. Dit was wel 5 jaar geleden dus ik weet niet zeker of dat nu nog het geval is.
Qanuk00 schreef: 16 feb 2023, 13:51 @AngelNoa @Jelly
Hebben jullie al bij de WMO geinformeerd met welke verstrekken ze een contract hebben?
Bij ons kon ik uit 2 kiezen - Zorg en Welzijn en Medipoint.
Hier kun je ook uit 2 verstrekkers/hulpmiddelenwinkels kiezen. Misschien bij jou ook, Jelly.
Verder is het inderdaad zo dat ze eerst in het depot kijken welke passend model beschikbaar is.
Inderdaad welk passend model. Bij AngelNoa is het helaas zo dat ze een bepaald model passend voor haar vinden maar dat zij dat zelf niet als zodanig ervaart.


Fijn, Qanuk00, dat je nu lekker met je fiets, fototoestel en gps erop uit kunt in de natuur :zon: !
AngelNoa

Re: Driewieler: is dat nou zo erg...?

Bericht door AngelNoa »

hier vanuit wmo alleen Welzorg...en die kwam naar aanleiding van mijn lengte met de Midi en niks anders :huh:

ik heb contact gehad met Van Raam en die stellen eigenlijk voor de Maxi ook te proberen en dan kijken wat beter zit/rijdt. Met mijn beenlengte is die niet voor de hand liggend, maar het kan altijd zo zijn dat een Maxi op zijn laagste stand bv nét wat prettiger rijdt.

Dus dat heb ik ook weer doorgespeeld naar de ergo. Maar die is volgens mij vandaag vrij, dus ik wacht het weer af.
D-Cheryl

Re: Driewieler: is dat nou zo erg...?

Bericht door D-Cheryl »

Ik heb het geluk dat ik in de Achterhoek woon en Van Raam hier de werkplaats en winkel heeft. De ergo (idd verbonden aan het revalidatiecentrum) heeft mij meegenomen naar de winkel, waar ik verschillende modellen heb uitgeprobeerd samen met haar en een medewerker van Van Raam. Vanuit dat bezoek heeft zij toen een advies geschreven en die (samen met de offerte door Van Raam, lol) naar de gemeente gestuurd.

Ik ben nog steeds erg blij met mijn Easy Rider.
Gebruikersavatar
Qanuk00
Berichten: 531
Lid geworden op: 25 apr 2020, 15:53

Re: Driewieler: is dat nou zo erg...?

Bericht door Qanuk00 »

Dus dat heb ik ook weer doorgespeeld naar de ergo. Maar die is volgens mij vandaag vrij, dus ik wacht het weer af.
@AngelNoa Goed gedaan! Doorspelen naar de ergotherapeute en vraag deze ook gerust om samen met jou het gesprek met WMO/verstrekker aan te gaan. Tip - vraag je ergotherapeute of hij/zij met jou samen de gesprekken met verstrekker/WMO aangaat. Doe het niet alleen, want een ergotherapeute kijkt juist met jou als client mee.
Accept what is,
Let go of what was,
Have faith in what will be.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp