Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Driewieler: is dat nou zo erg...?

MS medicatie en gerelateerde andere medicatie, hulp en hulpmiddelen
Jetteke

Re: Driewieler: is dat nou zo erg...?

Bericht door Jetteke »

@AngelNoa
Maar als je een driewielfiets krijgt, zien je buren dat toch ook als je ermee op pad gaat?
AngelNoa

Re: Driewieler: is dat nou zo erg...?

Bericht door AngelNoa »

Jetteke schreef: 16 sep 2022, 15:16 @AngelNoa
Maar als je een driewielfiets krijgt, zien je buren dat toch ook als je ermee op pad gaat?
uiteraard maar dan heb ik het uitproberen en de eerste keer stuntelen achter de rug. Ik heb er al moeite genoeg mee, geen zin in prikkende ogen en geklets als ik er nog niet aan toe ben :weetniet:
Jetteke

Re: Driewieler: is dat nou zo erg...?

Bericht door Jetteke »

AngelNoa schreef: 17 sep 2022, 06:55 uiteraard maar dan heb ik het uitproberen en de eerste keer stuntelen achter de rug. Ik heb er al moeite genoeg mee, geen zin in prikkende ogen en geklets als ik er nog niet aan toe ben :weetniet:
Toen de fiets donderdag werd gebracht, vond ik het juist prettig dat ik nog even bij huis kon oefenen met een opritje hier bij het appartementencomplex. Precies in een bocht, en op een hellend stukje. Wel fijn om dat met hulp van die bezorger nog even te kunnen doen (en te ervaren hoe dat dan gaat als je er niet recht voor staat). En zo zijn er op de routes waar ik vaak langsga ongetwijfeld meer van dat soort 'verrassinkjes'. Van gluurburen had ik geen last, de meeste mensen zijn toch aan het werk overdag (hier in elk geval).

Ik zag dat ze vanuit de Fietsersbond vrijwilligers hebben die eventueel fietsles kunnen geven, ook voor driewielers. Even kijken of ik dat nog ga doen.
Gebruikersavatar
Qanuk00
Berichten: 531
Lid geworden op: 25 apr 2020, 15:53

Re: Driewieler: is dat nou zo erg...?

Bericht door Qanuk00 »

@AngelNoa Ik herken je gevoel wel van de prikkende ogen van buurtjes ;-). Je zou even bij je eigen ergotherapeut of anders een revalidatietraject, nalopen wat de mogelijkheden zijn en je wensen te uiten.

Ik vond de driewieler rijden alsof ik autorijd met een grote aanhanger erachter en qua houding vond ik het enorm overeenkomen met roeien (voor mij heel natuurlijk ;) ), waarbij in het geval van de driewieler mijn rug, schouders en armen worden ontzien. Ik had het redelijk snel in de smiezen!
Accept what is,
Let go of what was,
Have faith in what will be.
Marina

Re: Driewieler: is dat nou zo erg...?

Bericht door Marina »

Fijn @Jetteke en @Qanuk00 dat de Easy rider jullie zo goed bevalt en dat je hem nu in huis hebt Jetteke!

@AngelNoa ik weet helaas niet hoe het precies zit met vergoeding voor driewielers met versnellingen vs. elektrische ondersteuning. Misschien dat je ergo daar meer van weet of anders de afd. WMO van je gemeente.

Wat betreft het uitproberen van de fiets: misschien is het voor jou ook mogelijk om via je ergotherapeut of revalidatie de fietsen uit te proberen. Zelf heb ik de fietsen uit kunnen proberen in de sportzaal van het revalidatiecentrum met de ergotherapeute aldaar (en daarna ook fietslessen gekregen van haar).
Jetteke

Re: Driewieler: is dat nou zo erg...?

Bericht door Jetteke »

@AngelNoa Nu ik er een paar dagen mee heb rondgefietst, snap ik je weerstand over die prikkende ogen wel beter. Ik ging er dinsdag mee naar fysiotherapie, toch best een aardig eind fietsen, en ik had het gevoel dat iedereen me aankeek en dat ik de gekkie op de fiets was :cry:

Vandaag weer, en ik moest nog een paar dingen halen op verschillende locaties in de stad. Allereerst een buurvrouw toen ik naar buiten ging, die juist heel enthousiast reageerde. Ze kende nog een paar mensen die ook een driewielfiets hebben. En ik nog zo van 'Nou... ja... Het moet maar.' Het is trouwens wel even een dingetje om hem hier over de drempel van de centrale voordeur te krijgen. Als je dan een goede boodschappentas vol achterop hebt, is hij wel even zwaar.

Bij een winkel was het wel heel grappig dat ik aankwam en er op dat moment ook iemand wegreed op precies dezelfde Easy Rider die ik ook heb, dus ik kon hem mooi op haar plekje neerzetten. En onderweg had ik het idee dat andere weggebruikers toch wel rekening met me hielden. Een drukke kruising schuin oversteken, rotondes, op rechte stukken even 'spelen' met de elektrische ondersteuning en met de versnellingen.

Het is best te doen, maar die inwendige hobbel, daarmee ben ik nog niet helemaal klaar.
SuperLisa

Re: Driewieler: is dat nou zo erg...?

Bericht door SuperLisa »

Wat goed van je, @Jetteke, dat je ondanks de inwendige drempel (die ik me echt kan voorstellen hoor, ik had al moeite met krukken na een heupoperatie!) toch doorzet en je herwonnen bewegingsvrijheid omarmt. Lekker bezig! :goed:
AngelNoa

Re: Driewieler: is dat nou zo erg...?

Bericht door AngelNoa »

Jetteke schreef: 22 sep 2022, 17:57 @AngelNoa Nu ik er een paar dagen mee heb rondgefietst, snap ik je weerstand over die prikkende ogen wel beter. Ik ging er dinsdag mee naar fysiotherapie, toch best een aardig eind fietsen, en ik had het gevoel dat iedereen me aankeek en dat ik de gekkie op de fiets was :cry:
...
Het is best te doen, maar die inwendige hobbel, daarmee ben ik nog niet helemaal klaar.
die onbekenden zit ik nog niet heel erg mee (al denk ik dat het voor mij net zo voelt als voor jou).
Mara echt dat passen en uitproberen hier voor de deur met al die buren...zit ik echt niet op te wachten :hmmm: :nee:

succes met wennen jij !!
Marina

Re: Driewieler: is dat nou zo erg...?

Bericht door Marina »

Jetteke schreef: 22 sep 2022, 17:57 Ik ging er dinsdag mee naar fysiotherapie, toch best een aardig eind fietsen, en ik had het gevoel dat iedereen me aankeek en dat ik de gekkie op de fiets was :cry:
Keken er echt mensen je aan alsof je een "gek" was :shock: of was dat meer jouw gevoel?
Heel soms, als ik niet lekker in m'n vel zit bijvoorbeeld, heb ik dat gevoel nog weleens, maar kan wel zeggen dat het went.

Het is trouwens wel even een dingetje om hem hier over de drempel van de centrale voordeur te krijgen. Als je dan een goede boodschappentas vol achterop hebt, is hij wel even zwaar.
Gebruik je die "boost" knop voor power als je vanuit stilstand weg rijdt? Meestal lukt het mij met die knop wel om bijv. wat hogere drempels op te komen.
Jetteke

Re: Driewieler: is dat nou zo erg...?

Bericht door Jetteke »

@AngelNoa Woon jij in zo'n dichtbevolkte wijk dan? Is het anders niet mogelijk om op een rustige plek in de buurt te gaan oefenen? Bij een woonzorgcentrum, sportterrein?

@Marina Nee, dat zal meer mijn gevoel zijn geweest. Ik heb het in elk geval zelf nooit gedacht als ik voorheen iemand op een driewieler zag. Dank je wel voor de tip van de 'boost'-knop. Daar had ik nog niet aan gedacht :thumbup:
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp