Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Driewieler: is dat nou zo erg...?

MS medicatie en gerelateerde andere medicatie, hulp en hulpmiddelen
Marina

Re: Driewieler: is dat nou zo erg...?

Bericht door Marina »

Billy schreef: 12 mar 2023, 18:07 Maar leenfietsen zijn vaak ook niet de meest comfortabele oplossing. Dus is even afwachten wat ik nu ga horen.
Oh jammer :hmmm:, dat wist ik niet. Krijg je dan een andere fiets dan die waar je normaal op rijdt of wat maakt dat leenfietsen vaak niet de meest comfortabele oplossing zijn?
Ik hoop in ieder geval voor je dat de reparatie dan uiterlijk op de genoemde datum plaats vindt!
AngelNoa

Re: Driewieler: is dat nou zo erg...?

Bericht door AngelNoa »

stapje verder "lijkt het". Er mag een driewieler Midi geleverd worden met zowel hand- als terugtraprem. En zoals de ergo zegt; als het niks is nemen ze hem mweer mee. Anders gaan we (als het ooit lente wordt) samen uitproberen op ons gemak.

we wachten weer af...
AngelNoa

Re: Driewieler: is dat nou zo erg...?

Bericht door AngelNoa »

vervolg van mijn driewiel-debacle...

Welzorg is gister geweest met een fiets met terugtrap- en handrem...maar zónder achteruitrij functie! Eh...hoe moet ik dat dan doen? Ja met de hand. Ik was helemaal in de war; op de site van Van Raam staat toch echt dat dat mogelijk is...

fiets afgesteld, rondje gedaan in de tuin...ik zit er gewoon niet lekker op...en niet achteruit kunnen rijden bv als ik net even te krap mijn hekje in ga; dan moet ik afstappen en met de hand recht zetten? Hallo, bij een gewone fiets til je hem zo op, maar bij deze toch niet?

ik was alweer moe en teleurgesteld en in de war...en toen kwam de discussie dat hij niet in de tuin mag staan, ook niet met zeil (wat ik ook niet heb trouwens). En in de schuur heb ik (nog) geen plek, maar al had ik plek, hoe ga je dat doen zonder achteruit te kunnen? Als je hem er rechtuit in zet, moet je toch achteruit er uit, of andersom?

kortom...ik had het helemaal gehad en wist zo gauw geen oplossing. Fiets wordt nu wel apart gehouden, maar ik denk dat ik er volledig van af zie. En wat dan?

ik heb zelf al contact gezocht met van Raam. Ik ga op mijn gemak uitpluizen of ik op de Easy Go pas (waarschijnlijk niet en ik denk ook niet dat ik die vergoed zou krijgen). Mijn laatste optie is de nieuwe Easy Rider Compact. Ik wilde niet op die manier fietsen (zo voor je uit, ipv de gewone fietsmanier), maar als ik geen keuze heb verder?

volgende week komt mijn ergo weer en dan gaan we alles bespreken en bekijken. Ik wil gewoon niet al aan de scootmobiel, dan ben je nog niet in beweging. Als het tzt niet anders kan ok, maar nu moet fietsen (zeker met ondersteuning) nog kunnen.

kan ik er wat aan doen dat ik zo klein ben en niet alle standaard dingen een optie voor mij zijn...ik word hier zo moedeloos van :moe: .
Maar ik geef nog niet op... :yes: :bidden:
Gebruikersavatar
Qanuk00
Berichten: 531
Lid geworden op: 25 apr 2020, 15:53

Re: Driewieler: is dat nou zo erg...?

Bericht door Qanuk00 »

@AngelNoa Jeetje zeg, je zou eigenlijk hiervan geen stress moeten hebben. Misschien een idee om dit echt niet alleen te doen, maar elke afspraak samen met je ergo? Die kan jouw stresslevel een stuk omlaag halen in de gesprekken.
volgende week komt mijn ergo weer en dan gaan we alles bespreken en bekijken. Ik wil gewoon niet al aan de scootmobiel, dan ben je nog niet in beweging. Als het tzt niet anders kan ok, maar nu moet fietsen (zeker met ondersteuning) nog kunnen.
Nee, dat had ik ook, zolang ik zelf kan bewegen, geen scootmobiel of anders. Goed dat je je ergo erbij blijft betrekken!
Accept what is,
Let go of what was,
Have faith in what will be.
AngelNoa

Re: Driewieler: is dat nou zo erg...?

Bericht door AngelNoa »

@Qanuk00 de ergo is er altijd bij! Ik doe niks zonder haar, ja via messenger informeren bij van Raam ;-)
Billy

Re: Driewieler: is dat nou zo erg...?

Bericht door Billy »

Wat erg dit voor je zeg! Hopelijk gaat de ergo dit voor je kunnen oplossen, die frustratie die dit geeft :huilen:
AngelNoa

Re: Driewieler: is dat nou zo erg...?

Bericht door AngelNoa »

@Billy frustratie ja...zeg dat wel...zucht. Ik zeg tegen mijn moeder; ben ik nou echt zo'n lastig geval? Maar zij vind van niet en dat Welzorg wat meer zijn best mag doen.
Ok in het begin zat ik erg in over de kleur e.d. maar dat had ik allang achter me gelaten omdat daar niks aan te doen is verder. Maar pfffff ik ga even aan mijn legpuzzel nu en dit weer even laten rusten.

zoals ik het nu bekij, ga ik maar naar de Easy Rider Compact vragen om uit te proberen, ik weet het anders ook echt ff niet meer... :huilen:
Jetteke

Re: Driewieler: is dat nou zo erg...?

Bericht door Jetteke »

@AngelNoa
Mijn hemel, wat een gebed zonder end wordt dit zo :-(

Volgens mij is een combinatie van achteruit fietsen en een terugtraprem niet mogelijk. Met de Easy Rider was het hier altijd een gedoe en gesleur om hem met de hand door de gemeenschappelijke voordeur te krijgen en daarna of de lift in, of mijn eigen huis in (eerst via een deur met een dranger).

Ik zou niet weten of zulke standaard deuropeningen voor de compacte ER beter te doen zijn, maar ik heb hem altijd met de hand achteruit verplaatst, meestal kleine stukjes.

Ik ben nu blij met mijn lageinstapfiets, dat is voor hier prettiger. Ik wil wel een (tweedehands) scootmobiel aanschaffen, vooral voor als ik wat langere wandelingen met mijn hond maak. Dat heb ik sinds de diagnose (inmiddels al twee jaar) niet meer gedaan en we missen het enorm. Met de ER was dat geen optie, hond met z'n gewicht achterop op en af tillen en de lijn is een paar keer verstrikt geraakt rond het stuur.

Zou een lage instap met terugtraprem voor jou een alternatief kunnen zijn?
AngelNoa

Re: Driewieler: is dat nou zo erg...?

Bericht door AngelNoa »

@Jetteke als je op de site van van Raam kijkt bij configuratie staat er: "8 versnellingen terugtraprem met achteruit-rij-automaat" en daar kun je ondersteuning gewoon bij aanklikken, dus het kán volgens mij wel.

https://webshop.vanraam.com/nl-nl/confi ... WCHZMDN2JP

Ik heb geen problemen met een gewone fiets qua opstappen of evenwicht, ik heb nu en dan last van duizeligheid (bloeddruk) en dat heb ik dan wel gemerkt (toch nog iets positiefs :D ) dat het fijn is op je fiets te blijven als je stilstaat.
Jetteke

Re: Driewieler: is dat nou zo erg...?

Bericht door Jetteke »

Wat raar, ik had altijd begrepen dat het niet samenging :)

Ik snap dat het fijn is om op je fiets te kunnen blijven zitten als je stilstaat. Met de lage instap kan dat ook: Ik sta met mijn goede been op de grond, en met mijn slechte been kan ik zo gaan trappen. Bij het stoplicht precies zo. Ik heb zelfs al eens zo zittend op de fiets met een voet op de grond onderweg de telefoon opgenomen ;-) Het was wel even oefenen, maar het gaat nu prima. Al heb ik van duizeligheid geen last.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp