Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Driewieler: is dat nou zo erg...?

MS medicatie en gerelateerde andere medicatie, hulp en hulpmiddelen
Billy

Re: Driewieler: is dat nou zo erg...?

Bericht door Billy »

Gelukkig :goed:
D-Cheryl

Re: Driewieler: is dat nou zo erg...?

Bericht door D-Cheryl »

Komende week word ik gebeld.

Lastig, want dus geen belafspraak, maar 'week 31'. Voorbereid ben ik natuurlijk, maar ik kan niet de hele week stand by zitten, met de papieren en mijn aantekeningen bij de hand. :bang:
D-Cheryl

Re: Driewieler: is dat nou zo erg...?

Bericht door D-Cheryl »

Vanochtend belde ze, en na een telefonisch gesprekje van misschien 10 minuten werd de aanvraag goedgekeurd. Ze benoemde de heldere motivatiebrief van de ergo, het was haar helemaal duidelijk. Het scheelt misschien al wel dat ik terwijl ik in het Tweede Spoor/afkeuringstraject zat 2 jaar geleden al een huisbezoek heb gehad, waarna ik huishoudelijke ondersteuning heb gekregen, die informatie had ze er ook bij gepakt.

Vragen die ze stelde:
* Ben je tevreden over de fiets die Van Raam je aanbiedt?
* Wil je wel op zo een fiets gezien worden? (oftewel: mensen gaan zien dat je een aanpassing nodig hebt, hoe vind je dat?)
* Je hebt niet toevallig net de loterij gewonnen ofzo....?
* Ze gaf toelichting over de keuze WMO/natura vs PGB financiering.
* En toen kende ze hem toe volgens de offerte, controleerde mijn NAW en vroeg me of het oké was als ze die gegevens met hun leverancier zou delen zodat deze contact met mij op kan nemen.

Zoef-zoef!! :goed:
Billy

Re: Driewieler: is dat nou zo erg...?

Bericht door Billy »

Wat goed!! Gefeliciteerd!

Ik zou PGB afraden. Mijn vorige was na een half jaar al klaar om vervangen te worden... Gelukkig een uitzondering hoor in al die jaren. Maar er kan nogal wat kapot.
Billy

Re: Driewieler: is dat nou zo erg...?

Bericht door Billy »

Oh en nog één tip. Vraag om de optie dat het licht op de accu zit aangesloten!
D-Cheryl

Re: Driewieler: is dat nou zo erg...?

Bericht door D-Cheryl »

Ik heb ook gekozen voor de WMO: in de motivatiebrief benoemde de ergo dat het een progressieve aandoening is, dus als ik geluk heb kan ik nog 20 jaar fietsen, maar voor hetzelfde geld is dat toch over 2 jaar voorbij en dan zit ik met een driewieler van bijna 600 euro, en een restschuld van heb ik jou daar. Dat begreep ze.

En 'wil je wel op zoiets gezien worden' vond ik een hele leuke vraag, omdat dat dus ook de reactie van mijn ouders en omgeving is. En misschien is het alleen mijn bubbel op de socials, maar ik heb echt het idee dat onze generatie zich minder schaamt als ze ondersteuning nodig hebben bij een handicap om zich het leven wat makkelijker te maken. Een wandelstok kan heel hip zijn zoals vorige week nog een van de colomns op msweb vertelde, en in de take over van platform MS zei een MS-er enkele weken terug ook "soms zou ik willen dat ik een bordje had 'ik heb MS, hou rekening met me'".

Afgelopen weekend heb ik buttons besteld in de UK, 'please offer me a seat' (voor in het OV), 'please be patient while I find the right words', 'I'm not drunk, I have MS' en 'I'm drunk and I have MS' (die komen als setje :p).

Als iemand ooit een buttonmachine koopt voor de Nederlandse variant (niet iedereen spreekt hier even goed Engels), of dit soort buttons in het Nederlands langs ziet komen, laat het me weten!
We mogen zichtbaar zijn! :goed:
D-Cheryl

Re: Driewieler: is dat nou zo erg...?

Bericht door D-Cheryl »

Billy schreef: 29 jul 2020, 05:50 Oh en nog één tip. Vraag om de optie dat het licht op de accu zit aangesloten!
Heb je niet standaard een nerf-dynamo dan? Wat is het voordeel van een licht op de accu, dat hij brandt ook als je stil staat?
Billy

Re: Driewieler: is dat nou zo erg...?

Bericht door Billy »

Nee normaal werken ze op batterijen.

Die vervangen is een gepriegel. En de batterijen trekken in de winter snel leeg of springen zelfs open.

Voordeel is dus nooit meer batterijen vervangen! En dat gebruikt zo weinig energie, dat merk je niet aan je accu.
Marina

Re: Driewieler: is dat nou zo erg...?

Bericht door Marina »

D-Cheryl schreef: 28 jul 2020, 22:13 Zoef-zoef!! :goed:
Gefeliciteerd :goed: !
SannieBannie

Re: Driewieler: is dat nou zo erg...?

Bericht door SannieBannie »

Ik heb nu twee en een half jaar een easyrider van van Raam en ik ben er zo blij mee.
Het fietsen op een tweewieler werd voor mij ook steeds enger en ik kwam niet meer buiten ons dorp. En nu fiets ik weer zorgeloos en door de trapondersteuning kan ik weer veel verder fietsen.

Ik heb trouwens geen problemen met mijn hulpmiddelen; voor korte stukjes lopen gebruik ik niets en als het ietsjes verder is mijn (roze :D ) wandelstok, voor de langere stukken gebruik ik mijn (roze :D) rolator, maar tegenwoordig ook veel mijn loopfietsje van van Raam en van de week heb ik toevallig mijn rolstoel weer eens gebruikt bij een dagje weg. En ik heb daar heel geen problemen mee, want door al mijn hulpmiddelen ben ik juist veel mobieler dan zonder :goed:
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp