Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Driewieler: is dat nou zo erg...?

MS medicatie en gerelateerde andere medicatie, hulp en hulpmiddelen
Jelly

Re: Driewieler: is dat nou zo erg...?

Bericht door Jelly »

@Billy

Wat vervelend en naar dat je steeds zolang moet wachten...
Wat voor excuus gebruiken ze daarvoor?
Jelly

Re: Driewieler: is dat nou zo erg...?

Bericht door Jelly »

@AngelNoa

De aanvraag/afhandeling ligt bij het WMO ik kreeg de melding de scootmobiel/scooter alvast te kunnen bestellen.
Marina

Re: Driewieler: is dat nou zo erg...?

Bericht door Marina »

@Jetteke wat fijn dat het je wel lukt om op een tweewieler met lage instap te fietsen (en dat je je oude fiets kon inruilen)!

@Jelly wat fijn dat je een alternatief hebt gevonden en dat je deze van de WMO alvast hebt mogen bestellen!
Ben nog wel benieuwd wat voor problemen je met de driewieler had (als je dat wilt zeggen natuurlijk). Alvast veel plezier van de scooter/scootmobiel, en de vrijheid die die je geeft, gewenst!! Ziet er ook niet verkeerd uit trouwens :).

@Billy vervelend dat dat steeds weken moet duren! Bij mijn leverancier duurt het soms ook een week maar nooit langer, tenzij ze hem naar de werkplaats moeten meenemen om een grote reparatie te doen. Je kunt dan normaal gesproken ook een leenfiets krijgen (of soms een scootmobiel als de fietsen al uitgeleend zijn). Kan dat bij jouw leverancier niet?
Omdat alleen fietsen helpt tegen je spasmen zou je eventueel nog kunnen kijken naar een stoelfiets/fietstrainer (vanaf ca. 30 euro te koop of misschien wel te leen in een hulpmiddelenwinkel).
Laatst gewijzigd door Marina op 12 mar 2023, 12:34, 3 keer totaal gewijzigd.
AngelNoa

Re: Driewieler: is dat nou zo erg...?

Bericht door AngelNoa »

Wow @Jelly wat fijn dat dat zo snel goedgekeurd is dan! :thumbup:

Zo zie je maar weer wat een verschil tussen gemeentes...hier duurt het al 2 weken voordat je iemand te spreken krijgt. Dan moet alles eerst overlegt worden met een ergo, dat moet dan weer goedgekeurd worden en dán pas kan (in mijn geval) een fiets besteld worden. Ik zit dus nog altijd in de wacht.

ik denk dat zo'n scooter van jou hier niet eens goedgekeurd zou worden :-/
Jelly

Re: Driewieler: is dat nou zo erg...?

Bericht door Jelly »

Marina schreef: 12 mar 2023, 12:30 Ben nog wel benieuwd wat voor problemen je met de driewieler had (als je dat wilt zeggen natuurlijk).
Ik vloog drie maal bijna tegen een auto🙈
Ik voelde mij totaal niet stabiel op de weg, hier in de binnenstad is de weg niet vlak dus werd voor mijn gevoel continue richting stoep gezogen.
Dan sprong ik uit angst om te vallen (wat niet mogelijk is) van de fiets.

Na een 2e poging nog steeds geen fijn gevoel bij..besloten dat dit het niet ging worden, ik wilde voorkomen dat de fiets daardoor in het hok kwam te zonder te gebruiken.

Die scootmobiel/scooter had ik al eens vaker bekeken en dat leek me de ideale oplossing.

Om tot al deze besluiten te komen was nog wel even een dingetje.
Besloten de auto en de twee wielen fiets te verkopen...
Jelly

Re: Driewieler: is dat nou zo erg...?

Bericht door Jelly »

@AngelNoa

Ik heb denk ik mazzel gehad want ik had ook zeker rekening gehouden met een aantal maanden wachten...

Maar pffffff jij moet echt wel extreem lang geduld hebben zeg...🤔

Die scootmobiel/scooter valt onder de scootmobiel verzekering ed.

Ik heb het gevoel dat het soms ook maar net treffen is wie je aan de lijn krijgt..

Vriendin, ziek, bijstand, gescheiden 3 Kids. Heeft alleen maar ellende met de gemeente.
Nu heeft ze sinds kort een ander aanspreekpunt en is het ineens zo geregeld..
AngelNoa

Re: Driewieler: is dat nou zo erg...?

Bericht door AngelNoa »

maar moet jij dat zelf regelen nu Jelly? Ik vind het eerlijk gezegd een beetje raar...
Eerst heb je nouwelijks weet van Wmo, nu heb je ze blijkbaar gesproken. Kreeg je geen intake dan? En moet er geen aanbeveling van een ergo zijn? En nu moet je zelf bestellen??

Oh wacht even; woon je wellicht in Belgie waar alles anders geregeld is?

ik gun het je begrijp me niet verkeerd!, maar het is dat ik me dus afvraag hoe het bij jou zo snel kan en hier niet ;-)
Marina

Re: Driewieler: is dat nou zo erg...?

Bericht door Marina »

Jelly schreef: 12 mar 2023, 12:45 Ik vloog drie maal bijna tegen een auto🙈
Ik voelde mij totaal niet stabiel op de weg, hier in de binnenstad is de weg niet vlak dus werd voor mijn gevoel continue richting stoep gezogen.
Dan sprong ik uit angst om te vallen (wat niet mogelijk is) van de fiets. Na een 2e poging nog steeds geen fijn gevoel bij
Oeii :shock: !! Was dit op een 'gewone' driewielfiets of op een model (zoals de Easy rider) met een laag zwaartepunt/lage wegligging? Nou ja het is de vraag of dat voldoende uit had gemaakt voor je, ook met de Easy rider had ik in het begin last met het in de goede richting kunnen blijven rijden (hier ook veel niet-vlakke en schuine wegen) maar dat ging de tweede keer wel al zeker beter. Kan me voorstellen dat als het na de tweede keer nog niet goed/veilig voelt en je 3 keer bijna tegen een auto bent gevlogen je toch kiest voor die scooter :ja:
Ik las dat de accu van die scooter ook een groot bereik heeft en ie wel 25 km. per uur kan en je geen helm op hoeft. Dat is ook heel fijn :) !
Laatst gewijzigd door Marina op 12 mar 2023, 14:04, 2 keer totaal gewijzigd.
Billy

Re: Driewieler: is dat nou zo erg...?

Bericht door Billy »

@Marina dat lukt helaas zelfs bij de fysio al niet als ze mijn voeten vast klemmen.

@Jelly ik vraag het niet eens meer 😂. Tot nu toe was het ook niet zo'n probleem, want ondanks de problemen kon ik fietsen.

Leenfiets zouden ze hopelijk wel hebben, nu de afspraak als ie het echt helemaal begeeft. Maar dat is ook vaak iets waar je niet blij van wordt.
Marina

Re: Driewieler: is dat nou zo erg...?

Bericht door Marina »

Billy schreef: 12 mar 2023, 13:27 @Marina dat lukt helaas zelfs bij de fysio al niet als ze mijn voeten vast klemmen.
Oh :hmmm: balen..
Leenfiets zouden ze hopelijk wel hebben, nu de afspraak als ie het echt helemaal begeeft. Maar dat is ook vaak iets waar je niet blij van wordt.
Bedoel je dat je pas een leenfiets kunt krijgen wanneer je fiets het helemaal begeeft? Sorry, het is me niet helemaal duidelijk..
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp