Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Driewieler: is dat nou zo erg...?

MS medicatie en gerelateerde andere medicatie, hulp en hulpmiddelen
Jetteke

Re: Driewieler: is dat nou zo erg...?

Bericht door Jetteke »

Dank jullie wel :-)

Ik moet zeggen dat ik weer rechtop fietsend tijdens een paar korte ritjes wel heb gemerkt dat er weer andere spiergroepen aan het werk gaan, meer in de onderrug. Logisch natuurlijk, want op zo'n stoeltje van de ER kun je lekker achterover leunen. Dat brengt mij dan weer tot de conclusie dat dit ook om die reden een prima keuze was.
Gebruikersavatar
Qanuk00
Berichten: 531
Lid geworden op: 25 apr 2020, 15:53

Re: Driewieler: is dat nou zo erg...?

Bericht door Qanuk00 »

Ik moet zeggen dat ik weer rechtop fietsend tijdens een paar korte ritjes wel heb gemerkt dat er weer andere spiergroepen aan het werk gaan, meer in de onderrug.
Dat was dus voor mij de reden om voor die EasyRider te gaan. Belasting van de rugspieren zorgen bij mij voortdurend voor enorme tintelingen in het lichaam, met name de benen. Ik kon er de laatste tijd ook niet meer van op aan dan ik goed op de been zou blijven bij het afstappen. Ook had ik de dagen erna er nog last van.
Accept what is,
Let go of what was,
Have faith in what will be.
Jetteke

Re: Driewieler: is dat nou zo erg...?

Bericht door Jetteke »

@Qanuk00

Apart. Van tintelingen heb ik geen last. Op en afstappen gaat (nog) prima. Met gewoon lopen heb ik wel last van het gewicht op mijn benen. Als 'vervanging' voor gewoon lopen zou ik dan meer hebben aan een scootmobiel, ook omdat het best een gedoe is om de ER hier in en uit het complex te krijgen (duwen met de hand, de krappe lift in/uit of mijn huis na een deur met dranger in of uit..).
Jelly

Re: Driewieler: is dat nou zo erg...?

Bericht door Jelly »

Na lang wikken en wegen en geen goeie ervaringen met de driewielfiets gekozen voor een nipponia-pride scootmobiel/scooter.

Eindelijk weer een beetje vrijheid terug!!!
Billy

Re: Driewieler: is dat nou zo erg...?

Bericht door Billy »

Veel fijne km's gewenst!

Ik zit met een kapotte 3wieler. Had al zo lang problemen, nu wil de accu niet meer opladen... Fietsen is het enige wat helpt tegen mijn spasmen, daarom fiets ik gemiddeld 10km per dag.

Nu maar iedere dag een heel klein beetje fietsen en hopen dat dat nog kan, reparatie stond voor 21 maart. Maar of dat nu nog zo is nu hij niet meer wil??
Jelly

Re: Driewieler: is dat nou zo erg...?

Bericht door Jelly »

Billy schreef: 11 mar 2023, 17:30 Veel fijne km's gewenst!

Ik zit met een kapotte 3wieler. Had al zo lang problemen, nu wil de accu niet meer opladen... Fietsen is het enige wat helpt tegen mijn spasmen, daarom fiets ik gemiddeld 10km per dag.

Nu maar iedere dag een heel klein beetje fietsen en hopen dat dat nog kan, reparatie stond voor 21 maart. Maar of dat nu nog zo is nu hij niet meer wil??

Dankjewel hij wordt van de week geleverd dus ik kan weer op pad!

Oei ik denk dat de accu kapot is en aan vervanging toe is... kunnen ze niet eerder langskomen om reparatie of vervanging toe te passen?
Billy

Re: Driewieler: is dat nou zo erg...?

Bericht door Billy »

Die was tijd terug versleten na ruim 13000km.

Toen heb ik een nieuwe gekregen. Maar sindsdien doet mijn fiets soms raar en heb ik vorige week weer een nieuwe accu gekregen... Display is ook al vervangen.

Nu gaan ze de plaat vervangen en alle kabels. Tenminste dat zei de monteur, altijd afwachten of dat ook gebeurd...

Fiets is denk ik nu 3.5jaar oud, anders had hij hem al afgeschreven.
Jelly

Re: Driewieler: is dat nou zo erg...?

Bericht door Jelly »

Billy schreef: 11 mar 2023, 19:32 Nu gaan ze de plaat vervangen en alle kabels. Tenminste dat zei de monteur, altijd afwachten of dat ook gebeurd...

Dat is inderdaad afwachten maar de monteur hoort een fiets weer goed en werkzaam af te leveren of af te keuren voor gebruik.
AngelNoa

Re: Driewieler: is dat nou zo erg...?

Bericht door AngelNoa »

fijn dat je were op pad kunt dalijk @Jelly ! Heb je dit nu via de Wmo gedaan?

@Billy klinkt alsof een andere fiets beter zou zijn...als deze steeds problemen geeft :-( Maar konden ze niet eerder komen? Nu zit jij maar in de wacht :-(
Billy

Re: Driewieler: is dat nou zo erg...?

Bericht door Billy »

Nee het is iedere keer weken wachten 😔

Toen ik door had dat mijn accu versleten was, moest ik eerst 2 weken wachten op de monteur tot hij hier was voor dezelfde conclusie. Dan weer 2 weken voor de nieuwe accu...

De monteur die daarna kwam en de accu alleen met grof geweld los kreeg, heeft daardoor een nieuwe plaat moeten bestellen. 2.5 week wachten tot die gemaakt wordt. Nu zit de accu vast met ducttape. Onderdelen hebben ze snel, daar ligt het niet aan ...

Toen ik donderdag belde verbaasde mij het ook echt dat ze vrijdag al kwamen. Maar wist al, dat kunnen ze niet meteen maken.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp