Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Driewieler: is dat nou zo erg...?

MS medicatie en gerelateerde andere medicatie, hulp en hulpmiddelen
Jelly

Re: Driewieler: is dat nou zo erg...?

Bericht door Jelly »

AngelNoa schreef: 12 mar 2023, 13:15 maar moet jij dat zelf regelen nu Jelly? Ik vind het eerlijk gezegd een beetje raar...
Eerst heb je nouwelijks weet van Wmo, nu heb je ze blijkbaar gesproken. Kreeg je geen intake dan? En moet er geen aanbeveling van een ergo zijn? En nu moet je zelf bestellen??

Oh wacht even; woon je wellicht in Belgie waar alles anders geregeld is?

ik gun het je begrijp me niet verkeerd!, maar het is dat ik me dus afvraag hoe het bij jou zo snel kan en hier niet ;-)
Ik heb ze gebeld en telefonisch een intake gesprek gehad, over een ergotherapeut werd niet gesproken. De aanvraag werd ingediend en ik kon de scootmobiel bestellen.
Ze ging nav mijn verhaal ervaring en beperkingen akkoord.

Ik gaf zelf aan nav de proefrit de scootmobiel/scooter zelf evt wel wilde bestellen.
Ook omdat ik dacht anders duurt het ws een tijdje.
Jelly

Re: Driewieler: is dat nou zo erg...?

Bericht door Jelly »

Marina schreef: 12 mar 2023, 13:18 Oeii :shock: !! Was dit op een 'gewone' driewielfiets of op een model (zoals de Easy rider) met een laag zwaartepunt/lage wegligging?
Dit was op een gewone driewielfiets..
Jelly

Re: Driewieler: is dat nou zo erg...?

Bericht door Jelly »

Jelly schreef: 12 mar 2023, 13:57 Ik heb ze gebeld en telefonisch een intake gesprek gehad, over een ergotherapeut werd niet gesproken. De aanvraag werd ingediend en ik kon de scootmobiel bestellen.
Ze ging nav mijn verhaal ervaring en beperkingen akkoord.

Ik gaf zelf aan nav de proefrit de scootmobiel/scooter zelf evt wel wilde bestellen.
Ook omdat ik dacht anders duurt het ws een tijdje.
Marina

Re: Driewieler: is dat nou zo erg...?

Bericht door Marina »

@Jelly heb je dan geen Easy rider of vergelijkbaar model driewielfiets kunnen uitproberen of wilde je dat misschien zelf liever niet? Misschien dat het fietsen dan toch beter was gegaan. Zo'n 'gewone' driewieler staat er wel om bekend nl. dat het (veel) lastiger sturen is dan een 'Easy rider-type model' (was ook mijn eigen ervaring). Het voordeel van een fiets is dan wel weer dat je meer in beweging blijft dan op een scoot(er).
Jelly

Re: Driewieler: is dat nou zo erg...?

Bericht door Jelly »

Marina schreef: 12 mar 2023, 14:21 @Jelly heb je dan geen Easy rider of vergelijkbaar model driewielfiets kunnen uitproberen of wilde je dat misschien zelf liever niet? Misschien dat het fietsen dan toch beter was gegaan. Zo'n 'gewone' driewieler staat er wel om bekend nl. dat het (veel) lastiger sturen is dan een 'Easy rider-type model' (was ook mijn eigen ervaring). Het voordeel van een fiets is dan wel weer dat je meer in beweging blijft dan op een scoot(er).
Ik was even helemaal klaar met alle driewielfietsen 🙈
Ik probeer dagelijks te wandelen en heb een hometrainer thuis. De scootmobiel gebruik ik voor naar m'n werk, vriendinnen bezoeken etc.
Jelly

Re: Driewieler: is dat nou zo erg...?

Bericht door Jelly »

AngelNoa schreef: 12 mar 2023, 13:15 Oh wacht even; woon je wellicht in Belgie waar alles anders geregeld is?
Ja klopt.
Marina

Re: Driewieler: is dat nou zo erg...?

Bericht door Marina »

@Jelly ik snap het. En goed dat je nog op de home trainer je (fiets)beweging krijgt :thumbup: :) ! Dat maakt het nog weer even een ander verhaal ;).
Jelly

Re: Driewieler: is dat nou zo erg...?

Bericht door Jelly »

Marina schreef: 12 mar 2023, 14:31 @Jelly ik snap het. En goed dat je nog op de home trainer je (fiets)beweging krijgt :thumbup: :) ! Dat maakt het nog weer even een ander verhaal ;).
Hihi zeker, wel in beweging blijven!
AngelNoa

Re: Driewieler: is dat nou zo erg...?

Bericht door AngelNoa »

@Jelly dank je wel voor je uitleg en: dan is er dus inderdaad een groot verschil tussen Nederland en Belgie ;-)
Ik hoop dat je je scooter snel hebt en op pad kunt :thumbup:
Billy

Re: Driewieler: is dat nou zo erg...?

Bericht door Billy »

Ja inderdaad. Al zou ik het nu vast ook wel kunnen krijgen, mits ze er 1 hebben staan...

Maar leenfietsen zijn vaak ook niet de meest comfortabele oplossing. Dus is even afwachten wat ik nu ga horen.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp