Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Driewieler: is dat nou zo erg...?

MS medicatie en gerelateerde andere medicatie, hulp en hulpmiddelen
AngelNoa

Re: Driewieler: is dat nou zo erg...?

Bericht door AngelNoa »

@Jetteke van de Wmo willen ze meer weten over mij en waarom de aangeboden Midi niet goed zou zijn. Dus de ergo heeft een mail opgesteld dat we sowieso gewoon meer uit willen proberen; Welzorg is 2x geweest maar wel 2x met dezelfde Midi (zonder ondersteuning terwijl ik met zou moeten; dat wil je dan toch ook eerst uit proberen!). En dat bv misschien een terugtraprem voor mij fijner zou zijn. En zo nog wat dingen. Dus nu weer wachten op Wmo...
Marina

Re: Driewieler: is dat nou zo erg...?

Bericht door Marina »

@Qanuk00 wat fijn dat je de easy rider al na 5 weken hebt gekregen. Veel plezier er van gewenst nog!

Wat jammer @AngelNoa dat Welzorg twee keer met dezelfde Midi is langs geweest.. waren ze dan niet er van op de hoogte dat je verschillende wilt uitproberen..?

Ook vervelend dat er geen elektrische ondersteuning bij zat. Destijds heb ik de Easy rider ook moeten uitproberen en er daarna weken les op gehad zonder ondersteuning. Gelukkig ging dat toen nog.. maar wat als dat je niet lukt... of je wilt het zoals jij uitproberen? Hopelijk kan je ergo daar nog iets in betekenen.

Ik heb wel later, toen ik de fiets al had, kunnen oefenen samen met mijn ergo op de fiets met ondersteuning. Dat wende wel snel overigens, een half uurtje oefenen was voldoende.
Laatst gewijzigd door Marina op 03 feb 2023, 21:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Jetteke

Re: Driewieler: is dat nou zo erg...?

Bericht door Jetteke »

@AngelNoa Lekker dan :shock: Het is sowieso goed om meer functies uit te proberen. Zo heb ik op de ER al wel gemerkt dat hij loeizwaar is om zonder accu te fietsen (hij had iets van anderhalf uur in de vrieskou buiten gestaan en zei toen: Fietst u zelf maar.) Een fiets met alleen lange instap zonder ondersteuning zou ik wel beter kunnen handelen.

Ik denk alleen dat ze bij de WMO hier niet willen ruilen, daarvoor was ik al gewaarschuwd, dus ik denk dat ik die toch maar zelf ga aanschaffen.
AngelNoa

Re: Driewieler: is dat nou zo erg...?

Bericht door AngelNoa »

de dame van Welzorg vond dat ik op de Midi prima zat...ik vind het vooral erg "opgepropt", ik weet niet hoe ik het uit moet leggen. Bij het proefmodel waren de schroefjes ook dolgedraait, dus ik had steeds het idee dat ik ineens mijn zadel zou verdraaien. Het zat wel vast (zelfde met stuur), maar kon niet góed aangedraait worden.

Ik wil gewoon uitproberen of ik op een Maxi beter zit; daar zou ik nar mijn idee het zadel in lage stand moeten zetten; de Midi kon niet hoger en ik vond het dus twijfelachtig of ik wel goed zat.

mijn vader heeft overigens hetzelfde gehad; werd ook gezegd dat de Midi goed was, maar heeft uiteindelijk via Pgb de Maxi met aanpassingen gekocht. Dat durf ik niet aan omdat ik überhaupt nog steeds niet weet of ik me veilig voel op die fiets :hmmm: :huilen:
Marina

Project BlijFietsen Vlaardingen

Bericht door Marina »

@AngelNoa in Vlaardingen kun je diverse Van Raam fietsen, waaronder de Maxi uitproberen voor een kleine donatie of huren voor zo'n 7 euro per uur via BlijFietsen https://www.circusschoolhannesenco.nl/d ... ijfietsen/ Misschien een idee als het niet mocht lukken met de hulp van je ergo?
Laatst gewijzigd door Marina op 05 feb 2023, 20:32, 1 keer totaal gewijzigd.
AngelNoa

Re: Driewieler: is dat nou zo erg...?

Bericht door AngelNoa »

een circusschool...?

al zou dat zo zijn...geen idee hoe ik daar moet komen. Er is dichterbij meer mogelijk als Welzorg echt niet over de brug komt. Ik wacht wel af :ogen:
Marina

Project BlijFietsen in Vlaardingen

Bericht door Marina »

AngelNoa schreef: 05 feb 2023, 07:49 een circusschool...?
Haha ja ik snap dat dat vreemd over komt, maar dat BlijFietsen valt onder de diensten van een circusschool komt omdat Hannes van Circusschool Hannes en co een samenwerking is aangegaan met 'Vlaardingen in Beweging' in het project BlijFietsen (zie de link).
al zou dat zo zijn...geen idee hoe ik daar moet komen. Er is dichterbij meer mogelijk als Welzorg echt niet over de brug komt. Ik wacht wel af :ogen:
Uit een van je vorige berichten had ik begrepen dat er dichterbij wel dealers zijn waar je Van Raam fietsen kunt uitproberen maar dat je zo je twijfels er over had of die dan wel de fiets hebben die je wil uitproberen, vandaar mijn suggestie.
Ik moet wel zeggen dat ik geen idee heb van jouw mogelijkheden om ergens te komen, maar Vlaardingen is in ieder geval een stuk dichterbij omg. Rotterdam dan Vianen en misschien, zo dacht ik, zou iemand je er wel naar toe kunnen brengen(?).

Nou ja, wie weet leest iemand anders in de omgeving van Vlaardingen dit ook, die er blij mee is. Heeft het uitzoekwerk toch nog z'n nut gehad.
AngelNoa

Re: Driewieler: is dat nou zo erg...?

Bericht door AngelNoa »

mijn kringetje is helaas kleiner dan klein...vandaar dat ik afwacht wat er vanuit de Wmo/Welzorg nog mogelijk is...Ommoord of Barendrecht zijn beter opties hier vandaan.
Marina

Re: Driewieler: is dat nou zo erg...?

Bericht door Marina »

AngelNoa schreef: 06 feb 2023, 07:34 mijn kringetje is helaas kleiner dan klein...vandaar dat ik afwacht wat er vanuit de Wmo/Welzorg nog mogelijk is...Ommoord of Barendrecht zijn beter opties hier vandaan.
Oh.. lastig... Is er in Ommoord en Barendrecht wel zeker een Maxi die je kunt uitproberen en is dat voor jou wel te doen om daar te komen? En kun je eventueel gebruik maken van het aanvullend openbaar vervoer?
Ik hoop dat je ergo voor je kan bemiddelen en dat je toch via Welzorg de Maxi kunt uitproberen. Dat zou toch mogelijk moeten zijn..?! En Welzorg kan dan wel zeggen dat de Midi goed voor je is maar het gaat er toch om hoe jij dat ervaart?? Ik vind het vreemd dat zij zouden mogen bepalen op welke fiets jij het beste rijdt en welke fiets veilig is of voelt voor jou.. :?
Jetteke

Re: Driewieler: is dat nou zo erg...?

Bericht door Jetteke »

@AngelNoa Is het anders mogelijk om bij een Van Raam dealer in de buurt een Maxi te proberen? Op deze pagina zie ik in elk geval al een premium dealer in Ommoord, dit is zijn website: https://www.roerade.nl/

Edit: en ze hebben de Maxi kennelijk in de showroom! Een proefrit moet altijd kunnen, lijkt me.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp