Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Driewieler: is dat nou zo erg...?

MS medicatie en gerelateerde andere medicatie, hulp en hulpmiddelen
Marina

Re: Driewieler: is dat nou zo erg...?

Bericht door Marina »

AngelNoa schreef: 20 nov 2022, 07:35 krijg je nou eigenlijk een nieuwe fiets of 1 die ergens in een depot staat? Of is dat ook weer per gemeente verschillend?
En heeft iemand terugtraprem of juist handrem?
Ik weet niet of dit ook verschilt per gemeente, maar ik heb een nieuwe fiets gekregen.

Wel had ik een keer een lekke band onderweg. De buitenband bleek toen niet goed meer te zijn en hebben ze het hele wiel vervangen door een wiel met een 2e hands, nog redelijk goede, band erop omdat ze geen nieuwe meer hadden.

Ook heb ik al 2 keer een nieuwe accu gekregen.


Ik heb handremmen omdat ik ook een achteruitrij functie heb (en omdat ik handremmen gewend was).
Voor het achteruit rijden moet je dan even wat snel achteruit rondtrappen om het in werking te krijgen, maar ik vind dat niet echt moeilijk gaan. Het zelf verplaatsen van de fiets vind ik erg zwaar (het is een zware fiets) en lastig vanwege de 2 achterwielen. Maar dat zal per persoon verschillen dus.
AngelNoa

Re: Driewieler: is dat nou zo erg...?

Bericht door AngelNoa »

ok...ook dit wordt dus afwachten hoe het gat hier ;-)

ik wil liever een zwarte dan zo'n blauwe (hou ik niet van) maar moet dan belachelijk veel bijbetalen, maar een maxi heeft een veel goedkopere bijbetaling. Ook weer zo krom. Dus omdat ik een midi moet, moet ik meer bijbetalen voor een zwarte? Ik wacht het volgende gesprek weer af...

wat betreft de remmen; ik ben terugtrap gewend en begrijp uit de site van van Raam dat je terugtrap kunt nemen mét ook de mogelijkheid om achteruit te fietsen (zal wel een schakeling zijn dan die je ff om moet zetten?). En mijn ergo dacht dat het misschien beide kon; handrem (hebben julie geen krachtsvermindering in de handen?) mét terugtraprem.

afijn, het lijstje vragen voor Welzorg groeit
(ik vind dat ik als oud-werknemer van Welzorg eigenlijk zonder morren een zwarte fiets zou mogen krijgen :p ).

Wel raar hoor; ooit werkte ik voor hun...nu zij voor mij... :roll:
Billy

Re: Driewieler: is dat nou zo erg...?

Bericht door Billy »

Ik heb helaas nog nooit een kleur mogen kiezen, ook niet als ik het zelf zou betalen.
Marina

Re: Driewieler: is dat nou zo erg...?

Bericht door Marina »

AngelNoa schreef: 21 nov 2022, 07:37 ik wil liever een zwarte dan zo'n blauwe (hou ik niet van) maar moet dan belachelijk veel bijbetalen, maar een maxi heeft een veel goedkopere bijbetaling. Ook weer zo krom. Dus omdat ik een midi moet, moet ik meer bijbetalen voor een zwarte?
Dat snap ik ook niet :weetniet:
Ik heb eigenlijk nooit de keuze gehad voor een andere kleur (heb de fiets via de WMO).
wat betreft de remmen; ik ben terugtrap gewend en begrijp uit de site van van Raam dat je terugtrap kunt nemen mét ook de mogelijkheid om achteruit te fietsen (zal wel een schakeling zijn dan die je ff om moet zetten?).

Voorzover ik kan vinden op de Van Raam website kun je niet achteruit fietsen, als de trapondersteuning ingeschakeld is, als je een terugtraprem hebt. Zie: https://www.vanraam.com/nl-nl/trapondersteuning (onderaan de pagina).
Maar misschien heb ik erover heen gelezen? Waar heb je dat precies gelezen dan dat je terugtrap kunt nemen mét ook de mogelijkheid om achteruit te fietsen?

Wel raar hoor; ooit werkte ik voor hun...nu zij voor mij... :roll:
Dat lijkt me ook een vreemde ervaring..
AngelNoa

Re: Driewieler: is dat nou zo erg...?

Bericht door AngelNoa »

mijn fiets gaat ook via Wmo, ik had begrepen dat je zelf je kleur kunt kiezen; standaard kost niks extra, 2 andere kleuren kosten jezelf 76 euro en de Ral-kleuren verder 160 euro. Bij de maxi staat zwart als 2e kleur dus 76 euro, bij de midi niet, dus 160 euro. Belachelijk!

en de remmen staan bij de confuguratie:
https://webshop.vanraam.com/nl-nl/confi ... MIDI-BASIC

het kopje aandrijving, daar staat:
8 versnellingen terugtraprem met achteruit-rij-automaat


zoals ik al zei; er valt nog zat te bespreken want het is allemaal heel vaag...
AngelNoa

Re: Driewieler: is dat nou zo erg...?

Bericht door AngelNoa »

Billy schreef: 21 nov 2022, 10:43 Ik heb helaas nog nooit een kleur mogen kiezen, ook niet als ik het zelf zou betalen.
die dame van Welzorg zei het... :weetniet:
of Wmo daarin mee gaat geen flauw idee dus...ben benieuwd wat er 1 dec allemaal weer besproken wordt
AngelNoa

Re: Driewieler: is dat nou zo erg...?

Bericht door AngelNoa »

trouwens; wat voor kleur hebben jullie fietsen dan?
Billy

Re: Driewieler: is dat nou zo erg...?

Bericht door Billy »

Ik heb altijd de standaard kleuren gehad. Van eentje was die erg mooi, mat zwart met zilver!

De reden was oa als mijn fiets om wat voor reden naar iemand anders zou gaan, een man bijvoorbeeld niet blij is met een knalroze. En administratief. WMO zou dan weer aan mij moeten factureren...

Maar ik mocht het helaas ook niet bij mijn rolstoel, kon zelfs een rode worden!
Marina

Re: Driewieler: is dat nou zo erg...?

Bericht door Marina »

Ik zie het inderdaad dat je bij configuratie kunt kiezen voor de optie "8 versnellingen terugtraprem met achteruit-rij-automaat".
Dat lijkt dan weer in tegenspraak met: "Je kunt met alle driewielfietsen met het Van Raam Elektrosysteem achteruit fietsen als de trapondersteuning ingeschakeld is. Dit geldt niet als de fiets is voorzien van een terugtraprem."
Sorry.. hier snap ik niets van :hmmm:. Of het moet zo zijn dat die achteruit-rij-automaat iets anders is of dat je het apart aan- en uit kunt schakelen. Ik ben benieuwd.. Hopelijk wordt het je allemaal duidelijk tijdens de bespreking!

Ik heb de standaardkleur voor de Easy rider. Dat is een groen-blauwe kleur.
Laatst gewijzigd door Marina op 22 nov 2022, 11:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Marina

Re: Driewieler: is dat nou zo erg...?

Bericht door Marina »

Ik heb nog eens verder gekeken en lees nu het volgende:

"Met alle elektrische Van Raam fietsen, met drie wielen en uitgerust met het originele Van Raam Silent trapondersteuningssysteem, kan je achteruit trappen. Dit is mogelijk zodra de trapondersteuning is ingeschakeld.
Als je een terugtraprem hebt, is er een optie voor een mechanische achteruit-rij-automaat." Zie: https://www.vanraam.com/nl-nl/advies-in ... aste-fiets
Laatst gewijzigd door Marina op 22 nov 2022, 11:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp