Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Driewieler: is dat nou zo erg...?

MS medicatie en gerelateerde andere medicatie, hulp en hulpmiddelen
Billy

Re: Driewieler: is dat nou zo erg...?

Bericht door Billy »

Dat mag nu niet meer :p

Bij mij is de monteur vanochtend weer geweest, ondertussen nummer 5 en ruim 2 maanden verder. Hij wordt binnenkort een dag opgehaald, heb er nu al geen vertrouwen in :giegel:
AngelNoa

Re: Driewieler: is dat nou zo erg...?

Bericht door AngelNoa »

dat schiet ook lekker op bij jou @Billy :sly:
AngelNoa

Re: Driewieler: is dat nou zo erg...?

Bericht door AngelNoa »

daar zijn we weer ;-)

de Midi is van de baan. Dat heeft vanaf het begin niet echt geklikt, hoewel ik er voor wilde gaan: er zijn nu meer dingen tegen dan voor. Aldoende leert men ;-)

Vandaag met ergo besproken wat ik zelf al een beetje bedacht had: Er staat voor nu een afspraak met van Raam en de ergo hier. We proberen nog om het eerder te doen anders zijn we weer een maand verder 😕.

Van Raam komt dan met het nieuwste model Easy Rider Compact en de Easy Go.
Als ik er op pas en het goed rijdt hopen we die laatste voor elkaar te krijgen.

Tegen die tijd de schuur opruimen sowieso. Want ik hoop dat 1 van die 2 toch echt gaat lukken...🙏🏻🙏🏻🤞🏻🤞🏻🙏🏻🙏🏻

@SannieBannie jij hebt de Easy Go toch? Had jij argumenten van je ergo om bij de Wmo voor te leggen en zo ja; wat stond er zo'n beetje in de aanbevelingsbrief? Of heb je het allemaal zelf geregeld?

meer mensen zijn er geloof ik niet met een Easy Go?
Jetteke

Re: Driewieler: is dat nou zo erg...?

Bericht door Jetteke »

@AngelNoa
Ik duim voor je dat het klikt en dat het lukt. Wanneer heb je de afspraak?
Billy

Re: Driewieler: is dat nou zo erg...?

Bericht door Billy »

Hopelijk komt er nu eindelijk schot in voor je!
AngelNoa

Re: Driewieler: is dat nou zo erg...?

Bericht door AngelNoa »

als de afspraak niet vervroegd kan worden is hij pas volgende maand :-(
SannieBannie

Re: Driewieler: is dat nou zo erg...?

Bericht door SannieBannie »

@AngelNoa
Ik had eerst een easy rider en dat vond ik een fijne fiets alleen erg lang. Dus die kortere had mij ook wel wat geleken. Maar omdat fietsen soms gewoon te zwaar werd, ging ik weer steeds minder weg.

De aanvraag voor de easy rider, heeft de ergo toendertijd gedaan, maar de aanvraag voor de easy go heb ik zelf gedaan, maar wel in samenwerking met de ergo. Ik heb zelf een begleidende brief geschreven waarin ik had aangegeven waarom het zo belangrijk is om nog zo veel mogelijk te kunnen blijven bewegen. Ook had ik al bij de diverse artsen en de fysio nagevraagd of zij ook eventueel een brief hierover wilde opstellen als de wmo hierom zou vragen en dat had ik in de brief vermeld. En ik had er ook bij vermeld dat ik de aanvraag deed in samenwerking met de ergo.

Vervolgens heb ik de brief eerst doorgenomen met de ergo en hebben we nog wat kleine aanpassingen gedaan. En toen heb ik de aanvraag voor de easy go ingediend en de brief toegevoegd.

Na 2 a 3 weken heb ik toen telefonisch een gesprek gehad met de wmo en moest ik alleen nog een brief van de fysio aanleveren. Maar toen ik deze 2 dagen later had gemaild, was dit eigenlijk alleen maar een formaliteit, want toen hadden ze de order al uitgezet naar Medipoint. En die belden vervolgens de volgende dag al weer om een afspraak voor de passing te maken. En nog geen week later waren Medipoint en van Raam hier voor de passing. En zo'n 7 weken later is de easy go geleverd. En inmiddels maak ik alweer een jaar gebruik van de easy go en ga ik weer vaker de deur uit en kan ik ook weer wat verder weg.

Ik was wel op een strijd voorbereid om dat er werd gezegd dat de easy go heel weinig door de wmo vergoed wordt en omdat de wmo hier sinds toen werd uitbesteed aan een bedrijf en die volgens de ergo erg moeilijk waren. Maar daar was dus helemaal geen sprake van, sterker nog het was het tegenover gestelde; het ging juist allemaal heel makkelijk en vlot.

Wel heb ik nog wel moeten zorgen dat Medipoint de verzekering regelde, want een scootmobiel moet verzekerd zijn. Maar een driewielfiets hoeft niet verzekert te zijn, dus had Medipoint hem niet verzekerd. Maar dat was snel opgelost.
Marina

Re: Driewieler: is dat nou zo erg...?

Bericht door Marina »

Ik hoop dat je niet veel langer hoeft te wachten, dat de afspraak vervroegd kan worden en dat de Easy Rider Compact of de Easy Go wel passend is voor je en je er goed en veilig op kunt rijden :bidden: !
De Easy Go wordt mogelijk niet vergoed door de WMO, althans hier is dat niet het geval, maar hopelijk zijn ze wat makkelijker hierin aangezien de standaard opties voor jou dus (grotendeels) niet werken. Ik hoop het voor je!
AngelNoa

Re: Driewieler: is dat nou zo erg...?

Bericht door AngelNoa »

@SannieBannie dank je! dat wilde mijn ergo dus even weten; hoe jij de aanvraag hebt geregeld en wat je ergo in de aanbevelingsbrief had gezet ;-) Mag ik e.e.a. aan mijn ergo doorvertellen?

jouw voordeel is denk ik wel dat je de Easy Rider al had. Ik heb alleen de Midi "gepast" en die werkt niet voor mij. De Easy Rider Compact is net 1 a 2 weken geleden er bij gekomen; die vind ik er ook een stuk korter en daardoor beter uit zien. Ik ga er van uit dat die gewoon vergoed wordt aangezien de 'gewone' Easy rider sowieso wel vergoed wordt (pas ik niet op en past niet in de schuur).

Voor de Easy Go heb ik heel veel mazzel nodig denk ik, maar de ergo heeft het idee dat er wel kansen zijn. En zoals jij ooit ergens al zei; nee heb je...;-)

verzekering zegt mijn ergo dat Wmo dat doet, maar dat moet ik echt zeker weten. Anders gaat dat me dalijk nog veel geld kosten :-(
En wij doen het dus even eigenwijs andersom; eerst van Raam laten komen en daarna Wmo inlichten :p . Dan hebben we mogelijk ook het advies van Van Raam om bij de aanvraag te stoppen.

@Marina we zijn aan het proberen te vervroegen. Ik heb gezegd; andere afspraken verzet ik wel, fiets is nu even belangrijk om eindelijk te weten of er iets lukt!
SannieBannie

Re: Driewieler: is dat nou zo erg...?

Bericht door SannieBannie »

@AngelNoa
De verzekering moet gewoon via de leverancier die via de wmo de fiets levert, dat is hier ook gewoon het geval via medipoint. Maar medipoint wist niet dat ie verzekerd moet zijn, want driewielfietsen hoeven niet verzekerd te zijn, dus dat was ie ook niet toen ie geleverd werd door Medipoint. Daarom heb ik zelf contact op genomen met Medipoint en hebben ze alsnog de verzekering geleverd. Dus mocht het de aesy go worden, dan moet je er even opletten dat ie wel verzekerd is, zo niet, dan moet je dat even aangeven bij de leverancier.

Volgens mij heb alle papieren van de aanvraag nog wel, dus als je deze eventueel wilt om met je ergo te bekijken en eventueel als voorbeeld voor je eigen aanvraag te dienen, dan moet je me maar even een pb-tje sturen 😉
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp