Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Driewieler: is dat nou zo erg...?

MS medicatie en gerelateerde andere medicatie, hulp en hulpmiddelen
Jetteke

Re: Driewieler: is dat nou zo erg...?

Bericht door Jetteke »

Ja, wat dat betreft is de timing niet zo prettig. Vorig jaar zomer voor ik mijn Easy Rider kreeg, zeiden ze dat er een run op die fietsen was. Hopelijk hoor je wel snel of het de Easy Go wordt.
Marina

Re: Driewieler: is dat nou zo erg...?

Bericht door Marina »

Fijn @AngelNoa dat je nu (eindelijk) eens een goede ervaring hebt gehad met, gelukkig allebei, de fietsen !
Wel vervelend dat je er zo lang op moet wachten :hmmm:. Vind 15 weken wel erg lang :shock:..
Zal voor je duimen dat de WMO akkoord gaat met de Easy Go !
AngelNoa

Re: Driewieler: is dat nou zo erg...?

Bericht door AngelNoa »

dank je wel allemaal...wordt vervolgd :D
Marina

Re: Driewieler: is dat nou zo erg...?

Bericht door Marina »

Net gebeld hoe het ermee staat, met de reparatie: Het kan nog wel even gaan duren omdat de benodigde onderdelen nog niet geleverd zijn. Ze bellen er achter aan en zodra de onderdelen er zijn gaan ze hem snel repareren. Hopelijk gaat het niet nog eens weken duren :bidden:

Wat betreft levertijden:
Ik las dat het sowieso een probleem is, sinds corona, om fietsen en fietsonderdelen geleverd te krijgen. Want sinds corona zijn er veel meer mensen gaan fietsen/fietsen gaan kopen en de fiets(onderdelen)-fabrikanten kunnen hun productie niet op tijd opschalen. Ook zijn er problemen met het containervervoer vanuit Azie dat ook nog eens duurder is geworden. Het is dus belangrijker geworden om op tijd een onderhoudsbeurt uit te laten voeren (voor het geval je daar zelf invloed op hebt).
Billy

Re: Driewieler: is dat nou zo erg...?

Bericht door Billy »

Ik snap dat niet, dat er geen onderhoud is.

Laats was mijn voorwieltje van de rolstoel kapot, flinke krak, gelukkig zelf al kunnen maken door een schroefje vast te draaien. Monteur heeft nog iets meer moeten maken. Heb hem meteen gevraagd alle schroefjes na te kijken, want dit was de 3e in korte tijd. Rolstoel is nu 4 of 5 jaar oud, en in al die tijd gelukkig maar 1x de monteur daarvoor nodig gehad. Lijkt mij goedkoper als ze 1x per jaar even onderhoud doen :weetniet:
AngelNoa

Re: Driewieler: is dat nou zo erg...?

Bericht door AngelNoa »

waardeloos dat reparaties zo lang duren of lastig verlopen :bah:
ik hoop dat het tóch snel opgelost wordt

voor wat betreft de levertijden van de fietsen; de Easy Go wordt blijkbaar minder vaak geproduceerd, geen idee waarom behalve dat hij duurder is. Het is een geweldige combi tussen fiets en scoot :weetniet:

de Easy Rider Compact is krap een maand oud dus er staan wereldwijd zo'n 1500 pre-orders uit...tja dan mag je dus achteraan sluiten :huh:
Marina

Re: Driewieler: is dat nou zo erg...?

Bericht door Marina »

Billy schreef: 04 mei 2023, 16:10 Ik snap dat niet, dat er geen onderhoud is.
Bedoel je dat er aan jouw fiets en rolstoel geen onderhoudsbeurten worden verricht?
Bij mij is er, voorzover ik het me goed herinner, maar 1 of 2 keer een onderhoudsbeurt geweest aan m'n fiets. Ben het zeker met je eens dat het goedkoper zou zijn om dit 1x per jaar te doen!

@AngelNoa dank je! En wat betreft de Easy Rider Compact is het waarschijnlijk wel een ander verhaal omdat deze zo nieuw is en de Easy Go is misschien ook erg gewild?

Maar misschien is het voor iedereen hier sowieso wel goed om te weten dat het belangrijker is geworden dat er regelmatig onderhoud aan je fiets gebeurt.
Laatst gewijzigd door Marina op 06 mei 2023, 14:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Billy

Re: Driewieler: is dat nou zo erg...?

Bericht door Billy »

Nee nooit gewoon een afspraak voor onderhoud. Alleen als er iets is, dan maak ik zelf een afspraak.
Marina

Re: Driewieler: is dat nou zo erg...?

Bericht door Marina »

@Billy raar dat dat helemaal niet gebeurt..
Bij mij is er overigens ook geen vaste onderhoudsbeurt ingepland om de zoveel tijd. Het lijkt eerder hapsnap te gebeuren..
AngelNoa

Re: Driewieler: is dat nou zo erg...?

Bericht door AngelNoa »

in de brief van de gemeente van laatst met de goedkeuring voor de driewielfiets die het niet wordt, staat wel dat het tevens gaat omonderhoud door Welzorg. Er staat alleen niet bij of je dat zelf moet regelen of dat zij dat standaard doen. Met jullie in het achterhoofd zal ik er eens naar vragen tzt ;-)

voorlopig hebben we de offerstes binnen; 2000 verschil ongeveer...oeps... :nerveus:
hallo gemeente ik ben heel lief en heb de Easy Go heus nodig :heilig:

het was natuurlijk bevrijdingsdag dus de ergo heeft wel geprobeerd de Wmo consulent te bellen, maar die was er uiteraard niet ;)
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp