Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Driewieler: is dat nou zo erg...?

MS medicatie en gerelateerde andere medicatie, hulp en hulpmiddelen
Jetteke

Re: Driewieler: is dat nou zo erg...?

Bericht door Jetteke »

Ik heb steeds begrepen dat het veel zwaarder stuurt met twee wielen aan de voorkant. Het zou vooral een voordeel zijn voor mensen die de breedte moeilijk kunnen inschatten als ze bijvoorbeeld ergens langs willen fietsen. Corrigeer me svp als ik dat mis heb :-)
AngelNoa

Re: Driewieler: is dat nou zo erg...?

Bericht door AngelNoa »

ok tnx, ik dacht dat hij daarom juist smaller kon zijn, maar als hij nog breder wordt... :roll:
Marina

Re: Driewieler: is dat nou zo erg...?

Bericht door Marina »

@AngelNoa Ik weet niet of het voor jou nog uitmaakt van welk merk de driewieler is, maar er bestaat wel een driewieler van slechts 56 cm. breed, van Senzup. Zie: https://senzup.nl/driewielfiets/nieuw/thrust/ Deze heeft geen elektrische ondersteuning maar wel tot 7 versnellingen. Andere driewielfietsen van Senzup met elektrische ondersteuning zijn 71 cm. breed, bijv. deze: https://senzup.nl/driewielfiets/nieuw/excel/

Deze keuzehulp, met meer algemene info over driewielfietsen is misschien ook nog handig: https://senzup.nl/driewielfiets/driewieler-volwassenen/
Billy

Re: Driewieler: is dat nou zo erg...?

Bericht door Billy »

Ik vind het ook erg breed! Misschien is er meer breedte nodig als de wielen voor zitten??
Jetteke

Re: Driewieler: is dat nou zo erg...?

Bericht door Jetteke »

Ik kreeg vandaag bericht dat mijn Easy Rider donderdag wordt gebracht :joepie: Dat gaat een verademing worden, alleen al met de fysiotherapie groepsles: een flink eind fietsen en tweemaal een fietstunnel onder het spoor door. Da's toch best heftig op mijn ouderwetse tweewieler.
Billy

Re: Driewieler: is dat nou zo erg...?

Bericht door Billy »

Ja bij een fietstunnel zet ik de ondersteuning vol aan :lol: . Veel rijplezier!

En de app van van raam is ook best handig. Zo heb ik mijn ondersteuning standaard hoger gezet.
AngelNoa

Re: Driewieler: is dat nou zo erg...?

Bericht door AngelNoa »

@Marina dank je! Ik ga kijken, maar ik dacht dat het te maken had met met welk bedrijf je gemeente een contract heeft en het type fiets dat vergoed wordt (met ondersteuning wel, met versnellingen niet?). Ook iets om uit te zoeken!

@billy zoiets zal het wel zijn dan ja...

@Jetteke succes!!
Gebruikersavatar
Qanuk00
Berichten: 531
Lid geworden op: 25 apr 2020, 15:53

Re: Driewieler: is dat nou zo erg...?

Bericht door Qanuk00 »

@Jetteke Wat een fijn nieuws!

Bij mij ging vorige week bij het MDO ook de kogel door de kerk! Zowel de fysio als ergo raadden mij een driewielfiets aan. Afgelopen week met de ergotherapeute al doorgesproken welke modellen er allemaal zijn, wat de voor- en nadelen zijn, en wat in mijn straatje zou passen.

Ik moet nog steeds wel wat wegslikken, want die prachtige mountainbike die ik vlak voor mijn MS aanvallen en diagnose had gekocht om door de bossen te raggen, daar kan ik niet meer op fietsen :(. Zoonlief heeft daar overigens geen problemen mee ... die wil deze maar wat graag gebruiken en eventueel overnemen :lol:!

En zo kwam het dat ik vanmiddag met de ergo naar Medipoint ging om een dergelijke fiets uit te proberen. Wow ... wat is die Easy Rider een fijn ding zeg, ondersteunt me goed in de rug en nek/schouders, maar toch houd ik het gevoel van regie op de fiets door het hoge stuur.

Conclusie, de ergo gaat de aanvraag uitwerken zodat we begin oktober, als mijn WMO generaliste weer terug is van vakantie, een start kunnen gaan maken met de aanvraag.
Accept what is,
Let go of what was,
Have faith in what will be.
Jetteke

Re: Driewieler: is dat nou zo erg...?

Bericht door Jetteke »

@Qanuk00 Wat goed! :goed: :goed:

Ik mocht er vandaag meteen mee aan de bak, naar fysiotherapie. Het is nog even wennen, vooral met de centrale voordeur van het appartementencomplex waar ik woon, de lift en door een deur. Dat zal vanzelf wel komen. Hoop ik. Ik moet nog even de app helemaal installeren en dan kan ik ermee door. Alleen nog een mand achterop laten plaatsen, zo'n bakkersmand wil ik graag. Dat komt binnenkort wel. Eerst maar eens fietsen met het ding. Fietstunnel ging in elk geval al heel goed :D
AngelNoa

Re: Driewieler: is dat nou zo erg...?

Bericht door AngelNoa »

Qanuk00 schreef: 15 sep 2022, 16:42

En zo kwam het dat ik vanmiddag met de ergo naar Medipoint ging om een dergelijke fiets uit te proberen. Wow ... wat is die Easy Rider een fijn ding zeg, ondersteunt me goed in de rug en nek/schouders, maar toch houd ik het gevoel van regie op de fiets door het hoge stuur.
wat fijn dat je met je ergo daarheen kon! Dat zou ik ook wel willen...ik heb geen zin om hier voor het oog van mijn buren van alles uit te moeten proberen :-(
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp