Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Driewieler: is dat nou zo erg...?

MS medicatie en gerelateerde andere medicatie, hulp en hulpmiddelen
Billy

Re: Driewieler: is dat nou zo erg...?

Bericht door Billy »

Dat gaat vast goedkomen :ja:
MS_Maria1111

Re: Driewieler: is dat nou zo erg...?

Bericht door MS_Maria1111 »

Hoi @irini

het is in het begin even wennen, maar voor mij ging er daarna een wereld voor mij open! Ben nog steeds zo blij met mijn Easy Rider. Ik heb de fiets nu 4 jaar.

Als ik 1 advies mag geven (en als je de keuze hebt): neem dan een grotere accu, want je gaat er meer mee rijden dan je nu denkt te gaan doen. Althans, dat is mijn ervaring.

Ik hoop dat, als je een aanvraag gaat doen, die dan snel en soepel zal verlopen en je veel fietsplezier zult hebben!
irini

Re: Driewieler: is dat nou zo erg...?

Bericht door irini »

Ben ook al geen jaar op de fiets geweest terwijl ik altijd alles op de fiets deed . Ik moet wel even over mijn schaamte heenstappen en ik ben bang voor het verkeer maar dat moet goedkomen . Lopen kost me zo’n moeite en met de bus kun je niet overal naartoe dan moet ik soms weer een end lopen daarna…. En met de fiets kun je overal komen…..


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
irini

Re: Driewieler: is dat nou zo erg...?

Bericht door irini »

En zijn er meer mensen die het moeilijk vinden om goed te sturen in het begin?
Op een gewone fiets stuurt het heel anders dat vind ik wel even moeilijk! En wen je daar snel aan?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
AngelNoa

Re: Driewieler: is dat nou zo erg...?

Bericht door AngelNoa »

Succes Irini!
Ik zit nog op de Easy Go te wachten maar wat ik hoor is dat je vrij snel went aan de Easy Rider. Dus rustig opbouwen!
Billy

Re: Driewieler: is dat nou zo erg...?

Bericht door Billy »

Ik heb fietsles gehad van de ergo :D .

Het is even wennen. Drempels recht nemen, voeten niet op de grond, iedere bobbel in de weg voel je en de weg loopt ook nog vaak schuin af...

Maar ze is maar 1 of 2x meegeweest. Went heel snel.
Marina

Re: Driewieler: is dat nou zo erg...?

Bericht door Marina »

irini schreef: 28 okt 2023, 06:46 En zijn er meer mensen die het moeilijk vinden om goed te sturen in het begin?
Op een gewone fiets stuurt het heel anders dat vind ik wel even moeilijk! En wen je daar snel aan?
Ja, je bent niet de enige die daar moeite mee had. Het is echt even wat anders dan een gewone tweewieler.

Ik weet niet wat voor probleem jij precies tegenaan loopt/fietst ;) met het sturen , maar in het begin stuurde ik bijvoorbeeld als de weg schuin naar links beneden afliep mee naar links :ogen:. De 'truuk' is in dat geval om, ook al heb je de neiging om 'mee' te sturen, er goed op te letten dat je je stuur steeds recht houdt.
De Easy rider heeft ook een kortere draaicirkel waardoor je sneller links- of rechtsaf gaat als je je stuur beweegt. Je moet dan wat voorzichtiger sturen.
Na een paar keer had ik het door en daarna ging het al snel (veel) beter en kreeg ik er ook plezier in.
En je kunt inderdaad ook fietsles krijgen op de Easy rider. Ik kreeg dat van een fysiotherapeute bij het revalidatiecentrum waar ik door de MS-verpleegkundige naar verwezen was.

In het begin had ik ook een beetje last van het idee wat andere mensen zouden denken, maar dat verdween al snel als sneeuw voor de zon toen andere fietsers naar me riepen/zeiden "wat een coole (of mooie) fiets" :) !

Veel succes en plezier gewenst!
irini

Re: Driewieler: is dat nou zo erg...?

Bericht door irini »

Ja ik vloog steeds bijna de bosjes in !maar ik had er ook plezier in ! Ja het was mijn 1e les bij fysio in het revalidatiecentrum bij Beatrixoord in Groningen. Ga daar 3 maand revalideren!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
MS_Maria1111

Re: Driewieler: is dat nou zo erg...?

Bericht door MS_Maria1111 »

Mijn ervaring is dat je er snel aan went. En de tips die hierboven zijn gegeven zijn echt hele goede tips.

Over het verkeer: ik merk dat auto's altijd met een hele grote boog om mij heen rijden. Omdat ze het niet kennen, zijn ze voorzichtiger met inschatten heb ik gemerkt.

Bij de winkels wordt ik ook heel vaak aangesproken door mensen die aan mij vragen of de fiets mij goed bevalt. En ik kan dat dan altijd heel positief beamen!

Op dit moment gaat het fysiek niet goed, maar toen ik net op de fiets stapte en wegreed dan ben ik zó blij met mijn fiets! En dat al 4 jaar lang.
irini

Re: Driewieler: is dat nou zo erg...?

Bericht door irini »

Wat fijn dat het op de fiets dan wel goed gaat! En dat die auto’s met een grote boog om je heen rijden vind ik ook een fijn idee!hoop dat alles snel went met dat sturen en dat ik snel mijn zelfvertrouwen weer terug heb! Is het met parkeren niet vervelend?
Ik vond het vrijdag in ieder geval al heel fijn omdat dit weer ns iets nieuws was en buiten! Dat ik meer meters kon maken want als ik loop moet ik ook steeds rusten of even stoppen maar nu hoeft dat niet … ik verheug me alweer op de volgende week als ik weer ga….


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp