Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Driewieler: is dat nou zo erg...?

MS medicatie en gerelateerde andere medicatie, hulp en hulpmiddelen
AngelNoa

Re: Driewieler: is dat nou zo erg...?

Bericht door AngelNoa »

@Marina Reade is in Amsterdam en ik merk dat mijn ergo mij al veel uit handen neemt door dingen te regelen richting Wmo/gemeente, dus dat vind ik al een een hele verademing :D

@SannieBannie heb even vluchtig gekeken maar dat lijkt me op zich inderdaad heel fijn zo'n Easy Go scootmobielfiets :thumbup: Dan zit je er nog mooi tussenin en als je je goed voelt kun je nog lekker zelf trappen.
Marina

Re: Driewieler: is dat nou zo erg...?

Bericht door Marina »

@AngelNoa ja klopt, Reade zit in A'dam, maar ik zou me kunnen voorstellen dat in een grote stad als R'dam er ook een revalidatie-instelling is die casemanagers in dienst heeft (het zou me eigenlijk wel verbazen als dat alleen in A'dam het geval is).

In ieder geval fijn dat jouw ergo al dingen regelt via de WMO/gemeente :thumbup: !


De Easy Go scootmobielfiets was eigenlijk wat mijn fysio me aanraadde, maar die wordt hier helaas niet via de WMO vergoed. Het leek mij ook een heel prettig vervoermiddel als het fietsen ook lastig gaat (soms) en je niet meteen een scootmobiel wil gebruiken maar toch de nodige beweging wilt krijgen.
SannieBannie

Re: Driewieler: is dat nou zo erg...?

Bericht door SannieBannie »

@Marina
Mij werd ik van alle kanten vertelt dat de scootmobielfiets zelden wordt verstrekt door de wmo en ook dat ze hier vrij streng zouden zijn. Maar dat weet je natuurlijk pas zeker als je de aanvraag hebt gedaan en mijn moeder zei altijd: nee heb je en ja kan je krijgen. Dus ik heb de aanvraag ingediend inclusief een begeleidende brief waarin ik heb verteld waarom het voor mij zo belangrijk is om nog zo veel mogelijk te blijven bewegen, maar dat er ook dagen zijn dat fietsen te vermoeiend is. En ik heb inderdaad gelukkig de ja gekregen.
:joepie: :joepie:
Jetteke

Re: Driewieler: is dat nou zo erg...?

Bericht door Jetteke »

Dat was een goed gesprek met de WMO-consulente. Ze stelde voor om via Medipoint ook nog de Singly te proberen. Die zou een kleinere draaicirkel hebben dan de ER en ziet er iets anders uit. Verder heeft hij dezelfde functies, als ik het zo bekijk.

Het enige dingetje was nog de vraag of ik voldoende tijd heb bij de gemeenschappelijke voordeur van het appartementencomplex waar ik woon, maar die kan ik open laten staan met behulp van mijn 'buikschuivertje'. Het slot in die deur moet alleen even worden gerepareerd, anders moet ik hem elektrisch openen en als ik dat mannetje dan gebruik, bestaat de kans dat dat elektrische systeem wordt ontregeld.

Ze begon ook nog over een scootmobiel omdat je daarmee ook de winkels in mag, maar ik zei dat ik het wel zo prettig vind om te blijven bewegen. En dat ik ook de scootmobielfiets had gezien, maar die vergoeden ze dan weer niet.

Dus ik wacht nu op een telefoontje van Medipoint om de Singly te proberen, dat zou met een dag of vijf moeten komen.
Marina

Re: Driewieler: is dat nou zo erg...?

Bericht door Marina »

@SannieBannie Wat goed dat je de Easy Go via de WMO hebt kunnen krijgen!
Veel plezier ervan gewenst nog!
De ergotherapeute zei eigenlijk vrijwel meteen dat het geen optie was omdat die hier niet worden vergoed. Hij is dan ook een stuk duurder nog dan de Easy rider. Het zal per gemeente verschillen denk ik.

@Jetteke
Ziet er goed uit die Singly, ook qua functies! Het enige dat ik er niet bij zie staan (en wat de Easy rider wel heeft) is een functie om op de motor achteruit te kunnen rijden. Dat kan weleens van pas komen als je bijv. geparkeerd staat en geen ruimte hebt om te keren om eruit te komen. Zonder elektrische ondersteuning kan dat best zwaar zijn.
Jetteke

Re: Driewieler: is dat nou zo erg...?

Bericht door Jetteke »

@Marina Ik zag dat je een terugtrapautomaat als extra optie kunt nemen. Geen idee of dat is om achteruit te rijden, maar dat komt zeker ter sprake als ik hem ga proberen.
SannieBannie

Re: Driewieler: is dat nou zo erg...?

Bericht door SannieBannie »

Ik heb in 2018 mijn aanvraag voor de van raam easy rider ingediend nadat tijdens een fietstestdag (met allerlei van raam fietsen) van de fysio bleek dat dat het fijnste model voor mij was. Nadat de aanvraag was goedgekeurd kwam Meyra bij mij langs voor een passing. Zij hadden toen de singly bij zich en op zich was die ook prima. Alleen voor mij was het heel belangrijk dat je er ook achteruit mee kan rijden, ook mede omdat je een driewielfiets niet zomaar even op pakt om hem om te draaien. Meyra heeft toen navraag gedaan of je met de singly ook achteruit kon fietsen, maar dat bleek dus niet echt het geval. Uiteindelijk is het bij mij dus toch de easyrider geworden, want daarmee kan het wel, maar ook alleen als je met het ondersteuningssysteem aan rijd.

Denk ook even na over een achteruitkijkspiegel, want die is niet standaard, maar wel fijn als die erop zit. Ik heb een achteruitkijkspiegel aan de linker kant en dat is wel fijn. Vooral ook als de weg wat bol is, want dan rijd ik het liefste in het midden en in de spiegel hou ik dan in de gaten of er verkeer van achteren komt zodat ik even aan de kant kan gaan rijden.

Een andere tip is betreffende de verlichting; bij mijn easyrider was de verlichting gewoon op batterijen en dat was wel eens lastig om die te vervangen. Maar het kan ook gewoon via het accu systeem (dat zit op mijn scootmobielfiets ook) en dat is toch wel erg makkelijk.
Jetteke

Re: Driewieler: is dat nou zo erg...?

Bericht door Jetteke »

@SannieBannie
Goeie tips, dank je wel! Die neem ik mee als ze met de Singly komen. Mijn fysio kende deze nog niet, maar wist me wel te vertellen dat die stukken goedkoper is dan de ER. Maar achteruit kunnen fietsen is toch wel zo prettig, net als een achteruitkijkspiegel trouwens. De tip van de verlichting op de accu had ik al eens gelezen hier, maar die was ik alweer kwijt, dus dank je voor de reminder :)
D-Cheryl

Re: Driewieler: is dat nou zo erg...?

Bericht door D-Cheryl »

Fijn om te lezen @Marina, gefeliciteerd!
En ik heb inderdaad ook de spiegel links. Ik had deze al op mijn tweewieler, en kan het ondertussen echt missen dat ik tijdens het wandelen wel omkijken moet, verlies gelijk mijn balans als ik dan niet stil ga staan en er bewust de tijd voor neem. :haha:
Marina

Re: Driewieler: is dat nou zo erg...?

Bericht door Marina »

Jetteke schreef: 04 aug 2022, 09:23 @Marina Ik zag dat je een terugtrapautomaat als extra optie kunt nemen. Geen idee of dat is om achteruit te rijden, maar dat komt zeker ter sprake als ik hem ga proberen.
Ik dacht het wel, maar ik weet het niet zeker. Dacht wel dat de naam van die achteruitrijfunctie bij de Easy rider iets dergelijks was maar weet het niet goed meer (en kan het ook niet meer terugvinden op de website van Van Raam die intussen al een versie 2 en 3 van de ER hebben terwijl ik een eerdere versie heb).
En wellicht was de extra optie van een terugtrapautomaat er nog niet toen Sanniebannie in 2018 de Singly heeft uitgeprobeerd(?)
Enfin, zoals je schrijft het komt nog ter sprake dus dat zal wel goed komen :).
D-Cheryl schreef: 05 aug 2022, 18:26 Fijn om te lezen @Marina, gefeliciteerd!
En ik heb inderdaad ook de spiegel links.
Ik denk dat je felicitaties zijn bedoeld voor @SannieBannie :) ?
Wel heb ik ook de spiegel links zitten en kan me voorstellen dat je hem mist tijdens het wandelen ;).
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp