Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Driewieler: is dat nou zo erg...?

MS medicatie en gerelateerde andere medicatie, hulp en hulpmiddelen
AngelNoa

Re: Driewieler: is dat nou zo erg...?

Bericht door AngelNoa »

dank je ik zal wel die eigenwijs zijn die geen ER neemt :haha:

en zou fijn zijn als je inderdaad niet lang hoeft te wachten!
succes!
Marina

Re: Driewieler: is dat nou zo erg...?

Bericht door Marina »

@Jetteke fijn dat je een positieve ervaring had!
Ik denk dat je, met het oog op de toekomst en eventuele, onverhoopte, (tijdelijke) verslechtering, waarschijnlijk langer plezier zult hebben van de Easy rider dan van een reguliere driewieler i.v.m. je op- en afstapproblemen.

Nu hopen dat je er niet te lang op hoeft te wachten. Bij mij heeft het destijds (2 1/2 jaar geleden) zo'n 7 weken geduurd. Het kan natuurlijk zijn dat de wachttijden zijn opgelopen in de tussentijd, maar hopelijk hoef je geen 3 of 4 maanden te wachten.
Jetteke

Re: Driewieler: is dat nou zo erg...?

Bericht door Jetteke »

Nou, ik kreeg zojuist een telefoontje van de WMO-mevrouw. Volgende week komt ze langs voor een gesprek. Sneller dan ik had verwacht!

@Marina Ik denk ook dat dit een duurzamere oplossing is. Een lageinstapfiets met drie wielen zou misschien voorlopig een alternatief kunnen zijn, maar mocht ik in de toekomst toch meer balansproblemen krijgen dan is de ER ook weer een betere oplossing.
AngelNoa

Re: Driewieler: is dat nou zo erg...?

Bericht door AngelNoa »

dat is inderdaad lekker snel! En dat in de vakantietijd.

bij mij is de aanvraag ingediend dus nu afwachten wanneer ik mijn gesprek krijg

realiseer me trouwens dat het dus overal ook weer anders gaat; jij hebt al op een fiets gezeten, ik moet eerst gesprek afwachten of ik er uberhaupt 1 aan mag vragen
Jetteke

Re: Driewieler: is dat nou zo erg...?

Bericht door Jetteke »

Geen idee of het hier anders gaat dan in de buurt waar jij woont. Ik had aanvankelijk gebeld met de vraag of ik vanuit de WMO een vergoeding kon krijgen voor een lageinstapfiets, maar werd me te verstaan gegeven: Nee, die kun je gewoon zelf kopen en ze gaf me de naam van een fietsenhandel waar ze die zouden verkopen. Ik had ook geen idee hoe dat gaat als je iets vanuit de WMO krijgt.

Daarna heb ik met een formulier dan maar een aanvraag gedaan voor een driewielfiets, en toen was de reactie dat ik dat met een ergotherapeut eerst moest onderzoeken. Dat hebben we gedaan, eerst bij die fietsenhandel (dat bleek te gaan om een mamafiets met een lage instap, die toch nog te hoog voor me was) en daarna dus de afspraak met Van Raam.

Hopelijk krijg jij snel een gesprek, AngelNoa :thumbup:
AngelNoa

Re: Driewieler: is dat nou zo erg...?

Bericht door AngelNoa »

maar jij heb nog geen bevestiging vanuit de Wmo dat je die driewieler ook vanuit hun uit mag zoeken?

want dat gesprek moet ik dus eerst krijgen (bevestiging van aanvraag is binnen; wachttijd op gesprek 5 a 6 weken). Pas als ik vanuit Wmo goedkeuring krijg kan ik bij van Raam aan de slag. En dán moet de Wmo wéér de goedkeuring voor díe fiets geven die ik heb uitgekozen/die voor mij het beste zou zijn.

maar wellicht zit jij dus nu op die laatste goedkeuring te wachten. Soms is het lastig te begrijpen wat de ander bedoeld via de pc
Marina

Re: Driewieler: is dat nou zo erg...?

Bericht door Marina »

@Jetteke fijn dat je al gebeld bent door de WMO-consulente. Snel ook!

@AngelNoa Tijdens een themabijeenkomst van de plaatselijke afdeling van de MS-vereniging hoorde ik een tip van een deelneemster: zij had aanvragen bij de WMO via een casemanager van Reade (revalidatie-instelling) gedaan.

Heb toen zelf ook contact opgenomen met Reade en een casemanager toegewezen gekregen. Deze kwam, na een wachttijd van een paar weken (weet niet meer precies maar duurde niet lang), bij mij thuis om te bespreken wat ik nodig had, van vervoermiddel tot huishoudelijke hulp en een indicatie voor een rolstoelwoning.
De casemanager heeft toen alles geregeld. Ik kon bij Reade verschillende fietsen uitproberen en kreeg er ook rijles op de fiets. Heb zelf niet al die gesprekken met WMO e.d. hoeven voeren en alles was relatief snel geregeld omdat zij een korter lijntje had naar de gemeente.
Misschien is dat ook wel een optie voor jou?
Jetteke

Re: Driewieler: is dat nou zo erg...?

Bericht door Jetteke »

Dat Reade lijkt me heel prettig, dat je niet alles zelf hoeft uit te zoeken.

@AngelNoa Ik heb nog geen bevestiging dat ik een fiets kan krijgen, dat komt - als ik het goed heb begrepen - weer een week of twee na het gesprek met de WMO-consulente. Het verslag van de ergotherapeute was juist een onderbouwing voor mijn aanvraag.
SannieBannie

Re: Driewieler: is dat nou zo erg...?

Bericht door SannieBannie »

Ik had sinds 2019 een easy rider van van Raam via de wmo en ik vond het heerlijk. Ik heb deze helaas een maand of 2 terug in moeten ruilen omdat fietsen af en toe te vermoeiend was. Maar ik heb nu dus de easygo scootmobielfiets van van Raam (ook via de wmo) en ben hier super blij mee. Nu kan ik fietsen als dat gaat en als dat te zwaar is kan ik gewoon scootmobielen.

Ik zie al m'n hulpmiddelen ook gewoon als gereedschap waardoor ik dingen juist veel langer zelfstandig kan doen 😁
Marina

Re: Driewieler: is dat nou zo erg...?

Bericht door Marina »

Jetteke schreef: 28 jul 2022, 11:09 Dat Reade lijkt me heel prettig, dat je niet alles zelf hoeft uit te zoeken.
Zeker, en voor mij ook met name heel prettig dat ik die gesprekken, waar ik veel moeite mee heb door een angststoornis, niet hoefde te voeren.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp