ECTRIMS

Diagnose MS, symptomen, medische onderzoeken, behandelingen (ja of nee) en revalidatie
D-Cheryl

ECTRIMS

Bericht door D-Cheryl »

Hi,

Ik zie dat ECTRIMS, de jaarlijkse internationale conferentie over MS, dit weekend bezig is. MS web komt af en toe voorbij met verslag hierover op Twitter.

Het is nog ergens anders te volgen, weet iemand dat? Vind ik wel interessant.
In welke tijdszone zitten ze?
'Cuz they can // call me crazy if I fail // All the chance that I need // Is one-in-a-million // And they can call me brilliant // If I succeed
Sara
Contacteer:

Re: ECTRIMS

Bericht door Sara »

Niet speciaal voor jou, @D-Cheryl, jij weet het vast wel:

Op twitter kun je alle berichten over deze grote MS-conferentie volgen, met de volgende link:

https://twitter.com/search?q=%23MSVirtu ... ick&f=live

Voor zover ik weet kun je de conferentie zelf niet zo maar online volgen.

MSZorgNederland komt na afloop met een highlights-video, samen met Linda Boot van MSweb en nog iemand.
D-Cheryl

Bericht door D-Cheryl »

Ja, ik vond via de socials nu ook de website: https://msvirtual2020.org/
'Cuz they can // call me crazy if I fail // All the chance that I need // Is one-in-a-million // And they can call me brilliant // If I succeed
MSweb
Contacteer:

Bericht door MSweb »

De eerste MS Talk Extra, nav het congres afgelopen weekend, staat nu online.

Deze eerste Talk gaat over medicatie. je ziet Gerald Hengstman in gesprek met Linda Boot.

https://msweb.nl/actueel/nieuws/ms-talk-over-ectrims/
Met vriendelijke groet,
Redactie MSweb

Afbeelding
D-Cheryl

Bericht door D-Cheryl »

Dank voor de heads up!
D-Cheryl

Bericht door D-Cheryl »

Heel erg interessant, en even een kleine samenvatting voor wie niet de 28 minuten video wil kijken.

MS medicijnen zijn heel erg effectief als je jonger bent en worden over het algemeen minder effectief bij mensen die ouder worden (55+). Anderzijds echter, als je in de SPMS fase komt, geen medicijnen neemt en dan kijkt naar de lange termijn (10+ jaar), dan is er wel weer een groot effect zichtbaar: mensen die medicijnen nemen (hebben genomen?) komen (veel) minder snel in een rolstoel.

En de ontwikkelingen voor PPMS gaan ook goed! Ocrevus resultaten zijn zeer positief, in NL zit het tweede medicijn in het goedkeuringstraject en er is een derde onderweg. :yes:
Laatst gewijzigd door D-Cheryl op 16 sep 2020, 07:18, 1 keer totaal gewijzigd.
leeuwtje-nl

Bericht door leeuwtje-nl »

Dank voor deze samenvatting! :)
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp