Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

MS en een goedwerkend vaccin tegen Corona?

Over gezin, familie, vriendschappen, vervoer en andere dagelijkse zaken
leeuwtje-nl

Re: MS en een goedwerkend vaccin tegen Corona?

Bericht door leeuwtje-nl »

@Knillis Haha, dat is dus precies de vraag die ik postte!!
leeuwtje-nl schreef: 20 dec 2021, 11:15 Weet ook al iemand hoe het zit met je booster als je een 3e vaccinatie hebt gehad als basisvaccinatie? Zou je dan een booster kunnen halen 3-6 maanden na je 3e vaccinatie?
En dit kwam dezelfde dag online:
leeuwtje-nl schreef: 20 dec 2021, 15:06 "Als je een uitnodiging hebt gekregen van je neuroloog om een derde prik te halen bij de GGD, kun je hiervoor uiterlijk 30 januari een afspraak maken. Een derde vaccinatie kan ervoor zorgen dat je na twee vaccinaties alsnog een betere bescherming krijgt (‘een immuunreactie opbouwt’). Een booster is een extra prikkel voor het afweersysteem, een oppepper. Die is voor mensen die na één of twee vaccinaties eerst wel voldoende bescherming opgebouwd hebben, maar bij wie de bescherming daarna is afgenomen. Het is van belang dat je ook deze boosterprik haalt. Dat kan minimaal 3 maanden na de derde prik (van de basisserie). Heb je na je derde prik nog corona gehad, dan kan de boosterprik 3 maanden daarna worden gehaald."
Knillis

Re: MS en een goedwerkend vaccin tegen Corona?

Bericht door Knillis »

Dan wachten we het gewoon maar af. De andere entingen van mijn man zijn tot nu toe prima geregeld via het ziekenhuis dus gaan we er maar van uit dat we op tijd te horen krijgen of er nog meer prikken nodig zijn.

Intussen toch maar extra voorzichtig blijven, tenminste dan doen wij, want als mijn man corona krijgt gaat dat waarschijnlijk niet goed aflopen.
AngelNoa

Re: MS en een goedwerkend vaccin tegen Corona?

Bericht door AngelNoa »

ik blijf het toch raar vinden dat er eerst met de grieppriklijst gewerkt wordt en nu niet; ik zal niet de enige zijn van die lijst wiens half jaar (dat was toch in eerste instantie de tijd waarna je afweer afneemt) voorbij is maar nog niet aan de beurt voor de booster omdat mijn jaartal nog niet aan de beurt is. De Jonge heeft weer uitspraken gedaan die niet kloppen. En dat is op zich logisch want alles veranderd, maar mijn ziekte is en blijft...dus mijn verminderde weerstand ook...

ik vrees dat de booster voor het volgende jaar niet gaat lukken; vandaag ook pas weer 1 jaartal opgeschoven, dus ook dat gaat niet zo snel als men dacht.

en met kerst voel ik de druk om naar mijn ouders te gaan, waar ook broer en zus met gezin komen...zogenaamd snappen ze het allemaal dat ik niet gezellig ga zitten gourmette...maar dat gevoel geven ze mij niet

de laatste 2 weken kruipt de corona-stress weer in mijn lijf merk ik... :stil:
Marina

Re: MS en een goedwerkend vaccin tegen Corona?

Bericht door Marina »

@AngelNoa

Op de website van de Rijksoverheid staat het volgende over de griepprikgroep:
"De GGD’en schalen verder op om mogelijk te maken dat iedereen snel aan de beurt komt. Daarbij krijgt de griepprikgroep (met een verhoogd medisch risico) onder de 60 jaar een uitzondering. Een groot deel van deze groep krijgt vanaf 23 december zoveel als mogelijk een sms met een oproep zich te melden bij een GGD in de regio."

Zoals ik het lees wordt er dus wel een uitzondering gemaakt voor de griepprikgroep.

Overigens vind ik het ook raar dat er uberhaupt zo laat is begonnen met de boosterprikken.

Wat betreft de druk van je ouders om met kerst te komen eten.. vervelend dat je het gevoel krijgt dat ze niet begrijpen dat je niet mee wil gourmetten :hmmm: .
Onlangs heb ik bij mijn ouders gegeten, maar wel aan een andere tafel.. Het lijkt me toch ook niet dat je ouders willen dat je corona krijgt?.. Beseffen ze zich wel dat het zeker niet zo handig is voor jou om te gaan gourmetten? En zouden ze niet een zelftest willen doen vantevoren?
Gebruikersavatar
Qanuk00
Berichten: 531
Lid geworden op: 25 apr 2020, 15:53

Re: MS en een goedwerkend vaccin tegen Corona?

Bericht door Qanuk00 »

@Marina Bedankt voor het delen van de laatste informatie!

Net als anderen begin ik me zo langzamerhand zorgen te maken. Ik ben qua jaartal nog niet aan de beurt voor uitnodiging, val in een risicovolle groep en een afspraak maken duurt nog langer (hoorde al wachttijden tot half januari). Zit ook al tegen die tijd tegen de 9 maanden aan ...

Omnikron geeft volgens de laatste berichten relatief minder klachten dan de deltavariant, dus dat is wel weer hoopgevend.
Maar ook ik vind dat de overheid erg onhandig omgaat met het hele vaccinatiebeleid. Dat ze nu ineens tot de conclusie komen dat alle vaccinatieperiodes hetzelfde aangepakt moeten worden, vind ik toch wel rijkelijk laat geconcludeerd.... :hmmm:
Accept what is,
Let go of what was,
Have faith in what will be.
AngelNoa

Re: MS en een goedwerkend vaccin tegen Corona?

Bericht door AngelNoa »

@Marina dat stukje had ik zelf ook geplaats laatst ;-)
Ik was alleen vergeten dat ik de link er bij had gezet, vandaar dat ik opnieuw ben gaan googelen en het ineens niet terug vond. Maar ook in de media werd er ineens niks meer over gezegd. Nou, ik ben benieuwd of dat sms-je vandaag komt ;-)
(overigens hoe krijg je dan een sms? geen idee wie mijn nummer heeft...)
Knillis

Re: MS en een goedwerkend vaccin tegen Corona?

Bericht door Knillis »

Als het goed is heeft de GGD jouw telefoonnummer. Ik kan me niet meer herinneren wanneer en waar en aan wie ik dat heb doorgegeven maar als je eenmaal een afspraak hebt staan krijg je 48 uur van te voren ook een SMS’je om je te herinneren aan de afspraak.
Klick

Re: MS en een goedwerkend vaccin tegen Corona?

Bericht door Klick »

ik heb nog niks ontvangen… jullie?
AngelNoa

Re: MS en een goedwerkend vaccin tegen Corona?

Bericht door AngelNoa »

nee maar de dag duurt nog lang ;-)

Overigens las ik op Nu.nl ergens een reactie van iemand die zich ook afvroeg hoe het nou zat. Ik moet het eerst nog zien.

Oh en ik kan me niet herinneren ooit een sms gehad te hebben, maar dat zegt misschien meer iets over mijn geheugen :-p Volgens mij alleen een brief en een mail, maar goed... we gaan het zien. Eerst de kou even in voor een loopje van 5 min...langer hou ik denk ik niet vol met dit weer :-)
Marina

Re: MS en een goedwerkend vaccin tegen Corona?

Bericht door Marina »

AngelNoa schreef: 23 dec 2021, 07:36 @Marina dat stukje had ik zelf ook geplaats laatst ;-)
Oh ja ik zie het nu :stom:
Nou, ik ben benieuwd of dat sms-je vandaag komt ;-)
Ik hoop het :bidden: !
(overigens hoe krijg je dan een sms? geen idee wie mijn nummer heeft...)
Wat Knillis schrijft ;)

Hoop dat de kou mee is gevallen :) ? Gisteren vond ik het wel te doen met die droge kou hier (A'dam) :ja:
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp