Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

MS en een goedwerkend vaccin tegen Corona?

Over gezin, familie, vriendschappen, vervoer en andere dagelijkse zaken
AngelNoa

Re: MS en een goedwerkend vaccin tegen Corona?

Bericht door AngelNoa »

zoals verwacht; niks geen uitnodiging per sms julie wel?

op de site zie ik nu ook weer niks over die grieppriklijst:

https://vragen.coronatest.nl/vraag-en-a ... -corona-2/

maar goed...in mijn geval hoop ik dat komende week 1975 aan de beurt komt (ze zitten u op 67).

vanaf maandag is ook een locatie op relatief korte afstand weer open. Daar heb ik mijn 1e twee ook gehad, dus hopelijk komt dan op die manier wel alles samen :ogen:

aanvulling; oh nu zijn ze ineens al tot 1970...dus wat ik zeg; maakt voor mij vrijwel niks meer uit ;-)
Klick

Re: MS en een goedwerkend vaccin tegen Corona?

Bericht door Klick »

ik heb niks gehad.. :hmmm: ik had niks anders verwacht maar voel me toch in de steek gelaten. vooral als je hoort dat mensen nu al te horen krijgen eind januari aan de beurt te zijn.

hoe is het mogelijk, een kwetsbare groep die je eerst voor laat nu gewoon laten bungelen. de ggd kan gewoon niet aan wat de politiek beloofd, het lot van een hardwerkende ambtenaar, minister beloofd weer iets onmogelijks en maar rennen om het zo goed mogelijk te doen. pffffff
AngelNoa

Re: MS en een goedwerkend vaccin tegen Corona?

Bericht door AngelNoa »

precies dat; er zijn nu mensen geboosterd die pas 3 maanden geleden de 2e prik hebben gehad, terwijl ik als chronisch zieke al over mijn half jaar ben. Te belachelijk voor woorden.

en de Jonge nog zeggen dat we sneller aan de beurt komen; niet dus (niet dat hij het makkelijk heeft als minister zijnde nu...), maar wat jij zegt; in de steek gelaten en onnodig in extra spanning nu. Want had die prik er vorige week in gezeten dan had je nu met kerst minder angstig hoeven zijn (want de booster werkt ineens ook binnen 7 dagen ipv 2 weken...?).

mijn vertrouwen in alles wordt steeds minder op deze manier als ik heel eerlijk ben. Ik hoop dan ook dat dit voorlopig de laatste is tot september ofzo en dan met de griepprik een jaarlijks ding word (of niet)...

anyway...ik hoop dat jullie een rustige kerst hebben allemaal en dat we toch binnen niet al te lange tijd weer 'geboosterd' zijn...for what it's worth ;-)
Iris J.

Re: MS en een goedwerkend vaccin tegen Corona?

Bericht door Iris J. »

Wat denk je dan als je MS patient bent, en je hebt Astra Zenica gehad half mei de tweede vaccinatie en je bent ook nog eens bijna 65 jaar, en je kunt pas half januari je booster halen??
Klick

Re: MS en een goedwerkend vaccin tegen Corona?

Bericht door Klick »

en? iemand al een sms gehad?
Vonnie b

Re: MS en een goedwerkend vaccin tegen Corona?

Bericht door Vonnie b »

Vandaag zag ik dat je uit: 1971, 1972, 1973 een boosterprik kan inplannen. Ik ben uit 1973 en ik heb een afspraak gemaakt voor 6 januari in mijn woonplaats ;)
AngelNoa

Re: MS en een goedwerkend vaccin tegen Corona?

Bericht door AngelNoa »

1975 een de beurt...dus meteen online gaan kijken...wordt 8 januari...mits ik dan vervoer heb.
Maar ik wilde hem meteen vast leggen; verplaatsen kan altijd nog...

ik deed dit overigens via de pc; mijn moeder kwam daar later al niet meer doorheen. Ik heb zelfs ook nog gebeld of het eerder kon (op die manier kwam ik vorige keer ook eerder aan bod), maar helaas is er echt niet eerder plek. Oh enne...ik had niemand voor me dus werd meteen geholpen; hij zei dat het later wel drukker zou worden. Ik was helemaal verrast dat ik nul wachtende had hahaha, vorige keer 20 min aan de lijn gehangen ;-)

jammer dat ik nog 2 weken moet wachten en dat werkt het pas na weer 2 weken...maar ja, de afspraak staat.
Jetteke

Re: MS en een goedwerkend vaccin tegen Corona?

Bericht door Jetteke »

Ik mag op 1 januari. Dan is het nieuwe jaar nog maar net een paar uurtjes oud en meteen al een boost ;-)
Marina

Re: MS en een goedwerkend vaccin tegen Corona?

Bericht door Marina »

@Klick e.a. MS-ers uit de griepprikgroep die (nog) geen SMS hebben ontvangen met een oproep van de GGD voor de boosterprik:

Ook Spierziekten Nederland is gefrustreerd en woedend over het feit dat er geen boostervoorrang is voor hoogrisico-spierziektepatiënten. https://www.spierziekten.nl/nieuws/arti ... patienten/

Zij hebben een lijstje met Opties om toch snel een afspraak te maken op hun website gezet:

  • Neem contact op met je regionale GGD. De telefoonnummers van de regionale coronalijnen vind je hier (www.ggd.nl). Leg aan de telefoon je situatie uit: geef aan dat je bij de hoogrisicogroep hoort, dat je eerder in een umc bent gevaccineerd en daarom nu (onterecht) geen sms zult ontvangen. Benadruk hoelang het geleden is dat je je tweede vaccinatie hebt gekregen.
  • Bespreek – als je dat nog niet hebt gedaan – of jouw huisarts iets voor je kan betekenen. Als je niet mobiel genoeg bent om naar een priklocatie te komen, kan de huisarts je aanmelden voor thuisvaccinatie. Dit is echter geen garantie op een snelle vaccinatie.
  • Houd actief in de gaten wanneer je leeftijdsgroep aan de beurt is, wacht niet onnodig tot je een sms of uitnodigingsbrief per post krijgt. De belofte van de minister is dat elke volwassen Nederlander die dat wil in de tweede helft van januari de boosterprik moet kunnen hebben gehad. Naar verwachting kunnen mensen uit geboortejaar 2003 (de 18-jarigen) uiterlijk 7 januari 2022 een afspraak maken. Dagelijks maakt men de geboortejaren van mensen die een afspraak kunnen maken bekend via de website van de Rijksoverheid en via algemene media.
Laatst gewijzigd door Marina op 26 dec 2021, 11:53, 1 keer totaal gewijzigd.
AngelNoa

Re: MS en een goedwerkend vaccin tegen Corona?

Bericht door AngelNoa »

ik heb het nog besproken met de persoon die ik aan de lijn had, maar die zei dat er niet met de griepprik lijst gewerkt wordt; er komt dus géén sms! En er was dus niet eerder plek hier. Mijn huisartsenpraktijk prikt niet, dus ook geen optie.

ongetwijfeld als ik km's verderop ga kan ik eerder terecht (ik lees op nu.nl ook mensen die morgen al terecht kunnen bv), maar aangezien ik afhankelijk ben van iemand die rijdt is dook dat geen optie. Ik kan hooguit van de week nog eens bellen of er misschien een plek vrij is gekomen maar dan moet ik wel veel mazzel hebben.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp