Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

MS en een goedwerkend vaccin tegen Corona?

Over gezin, familie, vriendschappen, vervoer en andere dagelijkse zaken
Klick

Re: MS en een goedwerkend vaccin tegen Corona?

Bericht door Klick »

Jetteke schreef: 17 dec 2021, 10:13 Maar maak je via de website van het RIVM niet een afspraak met je DigiD? Dan zou je toch gewoon een afspraak moeten kunnen maken?
dat klopt met digid idd, maar je krijgt eerst een paar vragen voor je kan inloggen. de eerste is geboortedatum. als je later dan 1961 geboren bent kun je niet inloggen en kom je niet verder.
Marina

Re: MS en een goedwerkend vaccin tegen Corona?

Bericht door Marina »

Voorzover ik kan zien (site van de Rijksoverheid) over de griepprikgroep :

https://www.rijksoverheid.nl/actueel/ni ... aangeboden

"Na de 60-plussers volgen de 60-minners op volgorde van leeftijd. De GGD’en schalen verder op om mogelijk te maken dat iedereen snel aan de beurt komt. Daarbij krijgt de griepprikgroep (met een verhoogd medisch risico) onder de 60 jaar een uitzondering. Een groot deel van deze groep krijgt vanaf 23 december zoveel als mogelijk een sms met een oproep zich te melden bij een GGD in de regio. Verder gaat het op volgorde van leeftijd zo snel als mogelijk."

Dus wachten tot 23 december helaas, maar met de opschaling van de GGD's, hulp van rode kruis, huisartsen e.d. zou het vanaf dan toch redelijk snel moeten gaan zou je verwachten.
Iris J.

Re: MS en een goedwerkend vaccin tegen Corona?

Bericht door Iris J. »

Hoorde van iemand die bij de jeugd ggz werkt dat hun ook nog geen booster hebben gehad en nu bericht hebben gehad dat ze zich vanaf vandaag kunnen aanmelden bij de ggd en nu ook zo snel mogelijk een afspraak krijgen nog voor de 60 minners.
Zo zijn er in de zorg nog veel mensen die geen booster hebben gehad.
Sara

Re: MS en een goedwerkend vaccin tegen Corona?

Bericht door Sara »

Via twitter vond ik een superduidelijke uitleg van ons immuunsysteem in relatie tot Covid en de vaccinatie.

https://threadreaderapp.com/thread/1472 ... 50273.html

en als je 't liever op twitter zelf leest, inclusief reacties: https://twitter.com/huisdoktertim/statu ... 3767350273
Marina

Re: MS en een goedwerkend vaccin tegen Corona?

Bericht door Marina »

Duidelijk en in simpele taal uitgelegd, i.t.t. de uitleg van Van Dissel tijdens de persco gisterenavond.
(Overigens, gebruik van plaatjes die de tekst ondersteunen is goed maar dit geeft (bij mij) wel een beetje veel prikkels door de vele (snel) bewegende bonte animaties :ster: ;) .)
Gebruikersavatar
Qanuk00
Berichten: 531
Lid geworden op: 25 apr 2020, 15:53

Re: MS en een goedwerkend vaccin tegen Corona?

Bericht door Qanuk00 »

Ik schrok een beetje van de berichtgeving dat mensen die nu opgeroepen zijn voor half januari hun booster zouden kunnen halen. Het gaat dus nog altijd om gezonde en zieke oudere mensen, op jaartal.

Maar ik hoor weinig meer over de groep zwakke gezondheid en idd, de gezondheidsmedewerkers. Omnikron komt ook om de hoek kijken, ik durf bijna het huis niet meer uit om te voorkomen dat ik per ongeluk aangestoken wordt. Ze hebben me gisteren dan ook niet echt gerustgesteld.
Gelukkig ... ik slik wel Fluvoxamine, uit onderzoek blijkt dat dat toch wel enigszins extra bescherming geeft. Je zou zeggen dat ik dus blij zou moeten worden van dit laatste, het is immers een antidepressivum en het werkt tegen corona, maar :nee: dat is toch ook niet echt het geval.

Dus nu zit ik onrustig op mijn stoel na te denken of ik wel voor februari (dan zit ik op 9 maanden) die booster ergens rustig kan gaan halen. Ik vind het maar weer een rommeltje en ook ik ben iemand die van structuur en duidelijkheid houdt.
Accept what is,
Let go of what was,
Have faith in what will be.
Klick

Re: MS en een goedwerkend vaccin tegen Corona?

Bericht door Klick »

@Qanuk00 dat klopt helaas..

er zijn nu 60+ opgeroepen die pas in januari een afspraak konden maken.
die mensen worden wel opgeroepen om eerder te gaan (eeehh huh? ja dat zegt hugo)
alle 60+ die tussen de 6 en 3 mnd geleden proberen nu een afspraak te maken (vandaar de overbelasting)

dus tsja we krijgen misschien as donderdag een sms, maar die afspraak is nog niet gemaakt. en misschien horen we wel niks, 60+ heeft ook niet iedereen een brief gehad..
AngelNoa

Re: MS en een goedwerkend vaccin tegen Corona?

Bericht door AngelNoa »

ik ga i.t.t. een jaar geleden dalijk wel gewoon mijn boodschappen halen, maar verder ben ik voorzichtig tot die booster er in zit (en dan nog weet je niet wat het eigenlijk doet...en ik blijf ook niet 60x per jaar vaccineren). En wanneer dat zo ver is wordt inderdaad niks duidelijker nog.

Dus ik wacht af en weet nog niet of ik mevr Wmo die morgen ein-de-lijk zou komen (kan hier geen rechtstreek contact leggen, moet via een andere instantie en ben dus al sinds half oktober bezig) laat komen. Zij komt bij anderen over de vloer en ik weet niet wat zij in prive tijd allemaal doet...

Vanaf januari is mijn huidige hulp er niet meer, dan krijg ik ook weer een andere onbekende over de vloer. En als dat nog geen vaste is, elke week een ander. Geloof niet dat ik daar op zit te wachten...
Knillis

Re: MS en een goedwerkend vaccin tegen Corona?

Bericht door Knillis »

Klick schreef: 19 dec 2021, 22:59 dus tsja we krijgen misschien as donderdag een sms, maar die afspraak is nog niet gemaakt. en misschien horen we wel niks, 60+ heeft ook niet iedereen een brief gehad..
Ik ben inmiddels op 2 maanden na 66 en heb ook nog geen oproep gehad. Het is me gelukkig na heel veel proberen wel gelukt om online een afspraak te maken in mijn eigen woonplaats voor woensdag a.s.

Ik vrees dat als je op een oproep moet wachten het nog wel even kan duren maar misschien ben ik te pessimistisch (hoop ik dan maar).
leeuwtje-nl

Re: MS en een goedwerkend vaccin tegen Corona?

Bericht door leeuwtje-nl »

Weet ook al iemand hoe het zit met je booster als je een 3e vaccinatie hebt gehad als basisvaccinatie? Zou je dan een booster kunnen halen 3-6 maanden na je 3e vaccinatie?
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp