Ervaringen gevraagd met Ondersteuning bij WMO-aanvragen
Geplaatst: 19 mar 2021, 15:09
Wie heeft er ervaring met ondersteuning bij het aanvragen van hulpmiddelen via de WMO?
Ik heb een casemanager van een adviesbureau van een revalidatieinstelling en heb na een aantal keren contact helaas geen goed gevoel over/bij haar.
Ik had vragen (via e-mail) aan haar over de aanvraag van huishoudelijke hulp via de WMO. Kreeg daar geen enkele reactie op totdat ik nog een mail stuurde. In haar mailtje stond dat ze de aanvraag aanneemt en dat er overal wachtlijsten zijn, dat ze me bij een bepaalde thuiszorginstelling kon aanmelden via een formulier en dat ze dat kon doen met mijn toestemming.
Ik zocht wat info op over desbetreffende thuiszorginstelling op internet. Het bleek een instelling te zijn die uitsluitend met studenten werkt. Ik zou me ook nergens anders mogen aanmelden voor andere thuiszorghulp, aldus mijn casemanager.
Nu heb ik er best een groot probleem mee dat er vreemden over de vloer moeten komen (i.v.m. mijn sociaal-psychische problematiek) en zou me wat meer op m'n gemak voelen bij een oudere hulpverlener, zeker als het gaat om persoonlijke verzorging. Ik zei dat ook tegen m'n casemanager. Waarop ze zei dat ik blij mag zijn als ik hulp krijg.
Ik ontving ook al direct een e-mail van de instelling. Bleek dus dat ze me al aangemeld had! Zonder m'n toestemming dus.
Ik werd hier nogal door overvallen en probeerde nog aan haar uit te leggen dat ik het heel moeilijk vind om hierover direct te moeten beslissen i.v.m. m'n psychische problemen. Daarop zei ze letterlijk dat ze geen verstand heeft "van psychosomatisch.. eh dinges" en direct daarna " dus ik moet uw aanmelding afzeggen?!".
Prima op zich dat ze er haast achter zette, in tweede instantie weliswaar, maar het ging op een manier waar ik me helemaal niet goed bij voel (zonder mijn toestemming etc.)
Graag zou ik ervaringen van anderen hier horen met casemanagers en/of andere professionele ondersteuners.
Ik overweeg om me bij Clientenbelang aan te melden. Heeft iemand hier misschien ervaringen mee?
Ik heb een casemanager van een adviesbureau van een revalidatieinstelling en heb na een aantal keren contact helaas geen goed gevoel over/bij haar.
Ik had vragen (via e-mail) aan haar over de aanvraag van huishoudelijke hulp via de WMO. Kreeg daar geen enkele reactie op totdat ik nog een mail stuurde. In haar mailtje stond dat ze de aanvraag aanneemt en dat er overal wachtlijsten zijn, dat ze me bij een bepaalde thuiszorginstelling kon aanmelden via een formulier en dat ze dat kon doen met mijn toestemming.
Ik zocht wat info op over desbetreffende thuiszorginstelling op internet. Het bleek een instelling te zijn die uitsluitend met studenten werkt. Ik zou me ook nergens anders mogen aanmelden voor andere thuiszorghulp, aldus mijn casemanager.
Nu heb ik er best een groot probleem mee dat er vreemden over de vloer moeten komen (i.v.m. mijn sociaal-psychische problematiek) en zou me wat meer op m'n gemak voelen bij een oudere hulpverlener, zeker als het gaat om persoonlijke verzorging. Ik zei dat ook tegen m'n casemanager. Waarop ze zei dat ik blij mag zijn als ik hulp krijg.
Ik ontving ook al direct een e-mail van de instelling. Bleek dus dat ze me al aangemeld had! Zonder m'n toestemming dus.
Ik werd hier nogal door overvallen en probeerde nog aan haar uit te leggen dat ik het heel moeilijk vind om hierover direct te moeten beslissen i.v.m. m'n psychische problemen. Daarop zei ze letterlijk dat ze geen verstand heeft "van psychosomatisch.. eh dinges" en direct daarna " dus ik moet uw aanmelding afzeggen?!".
Prima op zich dat ze er haast achter zette, in tweede instantie weliswaar, maar het ging op een manier waar ik me helemaal niet goed bij voel (zonder mijn toestemming etc.)
Graag zou ik ervaringen van anderen hier horen met casemanagers en/of andere professionele ondersteuners.
Ik overweeg om me bij Clientenbelang aan te melden. Heeft iemand hier misschien ervaringen mee?