Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

waar hebben jullie een evo voor?

MS medicatie en gerelateerde andere medicatie, hulp en hulpmiddelen
Steenbokje76

Re: waar hebben jullie een evo voor?

Bericht door Steenbokje76 »

@ klick,

Wat fijn voor je!! Had al het idee dat het jou ook goed zou kunnen helpen bij het lopen :)

Ik heb mijn evo via livit en hoefde nergens over na te denken. De evo werd aangemeten op mij als persoon. En er werd ook gezegd dat als er nog iets moest worden aangepast, ik altijd terug mocht komen.
Maar ik ben nog steeds super tevreden. En geen rugklachten na lopen met evo.

Fijn dat het je voet / onderbeen oplift he!! :thumbup:
Klick

Re: waar hebben jullie een evo voor?

Bericht door Klick »

ja heel fijn! ik had het zelf niet door maar wow dat scheelt een hele bak energie!

ik ben via mijn revalidatiearts (en centrum) bij de instrumentmaker gekomen.
heb nog geen idee of ik het via een bedrijf of het revalidatiecentrum krijg.
Steenbokje76

Re: waar hebben jullie een evo voor?

Bericht door Steenbokje76 »

@ Klick,

Ik heb het via de revalidatie, maar livit is de partij waarmee ze samenwerken voor oa de evo.
Uiteraard had ik met de verwijzing ook ergens anders heen kunnen gaan maar livit zit in hetzelfde pand als de reva dus ook stukje gemak.
En als er iets mis was geweest had ik ook direct terugkoppeling kunnen geven aan de revalidatie.. oftewel korte lijnen. :)

Bij mij is de evo ook stukje aangepast omdat de zool uit m'n schoen is gehaald en aan de andere kant niet. Dus om dit verschil op te heffen. 🤷🏻‍♀️
Klick

Re: waar hebben jullie een evo voor?

Bericht door Klick »

aha ik snap het, t verschil qua hoogte is met die ik nu heb echt minimaal. een heel dun plaatje. ik merk het niet met lopen en heb geen last van mijn rug.

ik heb niet echt een idee met wie ze samenwerken, maar een makkelijke oplossing ben ik altijd wel voor 👌
Klick

Re: waar hebben jullie een evo voor?

Bericht door Klick »

vraagje… ik heb mijn eigen nieuwe evo gekregen (na een paar weken een leen evo) en merk dat ik een stuk slechter loop. mijn goeie been weer overbelast is.

is dit nieuwigheid? kom dat doordat de nieuwe stug is en ingelopen moet worden?
hebben jullie ervaring???
leeuwtje-nl

Re: waar hebben jullie een evo voor?

Bericht door leeuwtje-nl »

Zie mijn reactie in een afgesplitst topic....
leeuwtje-nl

Re: waar hebben jullie een evo voor?

Bericht door leeuwtje-nl »

Aansluitend op de evo.... ;) Ik was net weer bij de fysio voor revalidatie, en we kijken of mijn evo voldoende voor me doet. Vandaag een foot-up geprobeerd in combinatie met mijn evo. De evo heb ik echt om een klapvoet tegen te gaan, de foot-up zou dan helpen om de stand van mijn voet beter te houden (dus naast de klapvoet ook het ophouden van de voet).

Ik heb er 1 kunnen proberen in het ziekenhuis, en heb er nu zelf 1 besteld, hoop hem morgen te hebben. Meer mensen die een combi gebruiken? Helaas kan ik hem niet declareren, dat is wel weer flink balen!!
Klick

Re: waar hebben jullie een evo voor?

Bericht door Klick »

ik heb de combinatie nooit geprobeerd.
geef hem op bij je belastingaangifte, je kan hem aftrekken (als je over de drempel komt)

foot up heb je ook via aliexpress.. natuurlijk mindere kwaliteit, maar het scheelt vast een boel.

wat ik onder een evo versta is overigns dit
Afbeelding

de foot up schijnt ook een evo te zijn volgens de instrumentmaker.

ik heb een afspraak staan voor het nakijken van mijn evo, nu hopen dat ze hem kunnen fixen….
leeuwtje-nl

Re: waar hebben jullie een evo voor?

Bericht door leeuwtje-nl »

Ja, denk inderdaad dat een foot-up ook een evo is! Heb er al 1 besteld, nu hopen dat ie me gaat helpen. Mijn loopproblemen beginnen vanaf ongeveer 30 minuten lopen, dus in een consult is het lastig achterhalen waar het probleem precies zit.

Fijn dat je een afspraak hebt kunnen maken!
Klick

Re: waar hebben jullie een evo voor?

Bericht door Klick »

ik heb ongeveer vergelijkbaar iets, ook pas echt last van na minimaal 15min lopen.
ik ben toen ik laatst naar de arts ging vooraf 2km gaan lopen en heb expres niet gerust daarna.
toen werd duidelijk dat ik problemen heb met het heffen van mijn linker been.

ik snap niet goed hoe een foot up een toe up (evo van het plaatje) kan aanvullen.
een toe up heeft toch een plaatje onder je voet die voorkomt dat je voet wegzakt?
ik kan mijn voet alleen tijdens afrollen van mijn voet (een stap bij lopen/met gewicht erop) buigen, als mijn voet los van de grond is staat hij in 90 graden.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp