Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

waar hebben jullie een evo voor?

MS medicatie en gerelateerde andere medicatie, hulp en hulpmiddelen
Klick

Re: waar hebben jullie een evo voor?

Bericht door Klick »

Steenbokje76 schreef: 24 jun 2021, 11:35 Wel een luxe dat het stuk beter gaat met je benen als het warm weer is. :)
Nou wie weet levert het komende gesprek met de neuroloog iets op.
Even afwachten dus nog.
ja zo voel ik het ook 😊 pure luxe en het is weer eens iets anders dan achteruitgang voelen, vooruitgang voelt heel prettig.
wel heb ik ieder jaar met de herfst dat ik het allemaal minder voel worden, ieder voorjaar hoop ik dat de vooruitgang mij nog een jaartje overkomt.

na een paar zonnige dagen leef ik op, maar met een kwakkel zomer als dit kan mijn lijf het amper bijhouden, er zijn ook dagen dat ik de bank niet af kan komen.

ik verwacht van wel ;)
Klick

Re: waar hebben jullie een evo voor?

Bericht door Klick »

ff up ga k straks ff lezen..
Klick

Re: waar hebben jullie een evo voor?

Bericht door Klick »

leeuwtje-nl schreef: 03 jun 2021, 05:14 Lijkt mij een goede reden om naar een reva-arts te gaan! Volgens mij kun je hier prima een hulpmiddel/orthese/spalk voor krijgen.
we zijn inmiddels een paar maanden verder en ik ben via mijn neuro naar de reva geweest. daar allerlei testjes gedaan mbt kracht balans en coordinatie in mijn benen.
nu ga ik een evo en foot-up testen, beginnend met een foot-up.

ik merk gelijk resultaat! ik kan weer dingen achter elkaar :D (niet slim, i know.. ) maar wat fijn!
mijn hele houding moet blijkbaar wennen aan een voet die tijdens het lopen terug omhoog komt, niet verwacht maar ik liep blijkbaar toch wel belastend voor mn lijf.
Steenbokje76

Re: waar hebben jullie een evo voor?

Bericht door Steenbokje76 »

@ Klick; wat goed dat het je al helpt!
Is die foot up ook te gebruiken zonder schoenen?
Ben nl. op zoek naar iets voor in huis zonder schoenen... niet altijd fijn of praktisch om een evo te dragen in huis (dus met schoenen).
En alleen op sokken lopen in huis voelt niet goed want dan mis ik ondersteuning..

Hoor het graag! Thanks :-)
Klick

Re: waar hebben jullie een evo voor?

Bericht door Klick »

nee, die is niet te gebruiken zonder schoenen.

ik heb zelfs weer een veter in mijn schoen moeten doen (had elastiekjes) omdat het dan beter werkt.

zijn er geen sloffen met veters?

ik heb krachtsverlies in de spier die mijn been heft. Kan ik dat terug trainen? of moet ik ermee leren leven? ik loop 3-5km per dag dus gebrek aan beweging is het niet volgensmij.
Nessa

Re: waar hebben jullie een evo voor?

Bericht door Nessa »

Steenbokje76 schreef: 11 okt 2021, 08:38 Is die foot up ook te gebruiken zonder schoenen?
Ben nl. op zoek naar iets voor in huis zonder schoenen... niet altijd fijn of praktisch om een evo te dragen in huis (dus met schoenen).
Ja, dat kan. Foot up heeft een soort voetbandage zodat je hem ook kunt dragen als je blootsvoets bent.

https://www.probrace.nl/nl/ossur-foot-u ... ndage.html
Klick

Re: waar hebben jullie een evo voor?

Bericht door Klick »

ik leer veel 😅 @Nessa thnx!
Steenbokje76

Re: waar hebben jullie een evo voor?

Bericht door Steenbokje76 »

@ nessa, Bedankt voor de info en de link! 😊
Jetteke

Re: waar hebben jullie een evo voor?

Bericht door Jetteke »

Ja, dank je wel Nessa! Ik had al eens gezocht naar aanleiding van een reactie in een andere topic. Het zou mooi zijn als je een foot-up ook kunt dragen met lage schoenen met kleine hakjes eronder.
Steenbokje76

Re: waar hebben jullie een evo voor?

Bericht door Steenbokje76 »

@ Nessa, Maar lees dat je als je zonder schoenen wilt gebruiken . dan wel beide moet aanschaffen.. de foot up en de bandage.. komt niet standaard samen. Ik vraag het even na bij Reva. En ga even uitzoeken of ik recht heb op vergoeding.
Want schoenen aan in huis vind ik niet fijn... dit zou goede oplossing zijn wellicht

@ Klick, die spier kun je wel trainen maar daar zit wel schade.. die komt vanuit ruggenmerg of hersenstam. Bij mij hersenstam (die piramidebaan ;-) )
Dus of het echt veel beter kan worden weet ik niet. Hangt echt af van de (rest)schade denk ik...
Fysio is altijd goed, maar wandelen denk ik ook. 😊

Of er sloffen met veters bestaan .. denk ik niet maar anders hoor ik het ook graag :)
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp