Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

waar hebben jullie een evo voor?

MS medicatie en gerelateerde andere medicatie, hulp en hulpmiddelen
Nessa

Re: waar hebben jullie een evo voor?

Bericht door Nessa »

Ik moest dit keer vanuit Breda naar Tilburg om schoenen uit te zoeken. Ik ben geen held in de auto dus heeft manlief gereden. Volgende afspraken kunnen ook in Breda gelukkig.

Ze maken obv de 3D-scan een houten versie van je been. In de werkplaats waren de opmerkingen van de podoloog bij de scan niet verwerkt...

Een standaard evo doen ze niet. Juist omdat die niet goed past, geeft dat risico op problemen.
En heel eerlijk: het proeflopen is zó oncomfortabel dat ik me überhaupt niet kan voorstellen dat een evo me ooit gaat helpen...

Waar ik ook van baal: er zijn ook nieuwe steunzolen aangemeten. Maar die krijg ik niet los mee. Terwijl die nu echt al zouden kunnen helpen om een stukje overpronatie tegen te gaan en de kuitspieren te ontzien.

Ik ga voor nu maar serieus verder met mijn oefeningen om de kuitspieren soepeler en langer te maken. En de fysio heeft ook wat extra sessies in de behandelkamer gepland.

Als ik de ervaringen van Billy lees, is dat ook verstandig. Ruim 1 jaar bezig, pfff...
Klick

Re: waar hebben jullie een evo voor?

Bericht door Klick »

raar dat je de zolen niet los mee krijgt. waarom niet dan?

ik heb zo een lang traject niet gehad, ik heb een standaard evo en vond dat mijn 3 maanden klooien al behoorlijke beproeving was.

het is blijkbaar afhankelijk waar je naar doorverwezen wordt of met wie je ziekenhuis samenwerkt hoe een evo wordt gemaakt/aangemeten.

ik zou op zich meer “zwiep” willen hebben, maar dat was niet mogelijk. de instrumentmaker liet doorschemeren dat zijn opties (na de laatste aanpassing vt hakje) op zijn. ik moest het verder bij fysio bespreken en daar kijken of ik verder geholpen kan worden (???)
Nessa

Re: waar hebben jullie een evo voor?

Bericht door Nessa »

De linkerzool wordt natuurlijk vastgelijmd in de evo. De rechterzool is wel los, maar dan zou er nog een tweede losse linkerzool moeten worden gemaakt.

Dat past natuurlijk niet in het declaratiesysteem... En het was ook een gekke vraag, begreep ik.

Ik ga toch maar even bellen met de revalidatie-arts en de instrumentmaker.
Klick

Re: waar hebben jullie een evo voor?

Bericht door Klick »

dat zou ik toch even doen..

niet in het declaratiesysteem is onzin, dan boeken ze het zooltje maar op deze verkeerde evo.

vastgelijmd? ik heb (gewone) zooltjes los er onder.

ze kunnen ook doen alsof hij al vastgelijmd was toch? of hem terplekke vastlijmen als je nieuwe evo goed blijkt.
Nessa

Re: waar hebben jullie een evo voor?

Bericht door Nessa »

Ik heb vrijdag gevraagd waarom ze de steunzool vastlijmen in de evo en dat is om te voorkomen dat de zool verschuift.

Het verbaast me wel dat het dus per persoon/instrumentmaker zo verschilt.
Klick

Re: waar hebben jullie een evo voor?

Bericht door Klick »

dat verbaasd mij ook inderdaad!

wat raar.. de steunzolen die ik ken worden op maat gemaakt voor je schoen, alsof het een binnenzool is.. krijg je halve zooltjes? alleen voor je hak?
Nessa

Re: waar hebben jullie een evo voor?

Bericht door Nessa »

Nee, ik krijg hele zolen, met een hakverhoging in de zool.

Ik draag nu ook steunzolen. Omdat al mijn schoenen van hetzelfde merk zijn, van dezelfde maat en met dezelfde leest , kan ik dat ene paar in al mijn schoenen dragen. De zool is door de podoloog aan de voorzijde passend geknipt.

Maar de schoenen waar mijn evo in past, zijn een maat groter. Dus die zolen passen alleen in de schoenen die ik voor de evo aangemeten krijg.

Omdat het niet de bedoeling is dat ik de evo continue ga dragen, wil ik dus een zelfde paar steunzolen voor in mijn gewone schoenen. Anders ga ik op 2 paar verschillende zolen lopen, dat is ook niet goed.

Komt nog eens bij dat het volgens mij heel handig was geweest om de zolen nu al mee te geven, had ik ze in mijn huidige schoenen alvast kunnen proeflopen tot 3 mei. Ik heb namelijk nog nooit een paar steunzolen gehad dat in 1 keer goed was...
Laatst gewijzigd door Nessa op 10 apr 2022, 18:28, 2 keer totaal gewijzigd.
Nessa

Re: waar hebben jullie een evo voor?

Bericht door Nessa »

Dubbel gepost...
Nessa

Re: waar hebben jullie een evo voor?

Bericht door Nessa »

Klick schreef: 10 apr 2022, 07:57 niet in het declaratiesysteem is onzin, dan boeken ze het zooltje maar op deze verkeerde evo.
Nou, ik heb gebeld en een tweede set steunzolen kan waarschijnlijk wel. De instrumentmaker belt me daar morgen over terug. Maar er werd al wel gezegd dat dat dan als een tweede set zolen geldt, en dat wordt niet vergoed. Kosten 235 euro...
Klick

Re: waar hebben jullie een evo voor?

Bericht door Klick »

jeetje wat een geld…
laat ze dan alvast deze set opsturen en pas aan de evo plakken als je daar bent voor de passing. dat moet toch mogelijk zijn? het komt op mij klantonvriendelijk over als ze daar geen oplossing voor weten.

bij mij werd de eerste leen evo opgestuurd met pakketpost omdat de instrumentmaker eerst de klittenbandjes wilde vervangen. die konden echt niet meer..
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp