Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Welkom op MS WebForum - Frankje

Hier is ruimte voor nieuwe leden om zich voor te stellen en voor iedereen die meer over zichzelf wil vertellen
Frankje

Welkom op MS WebForum - Frankje

Bericht door Frankje »

Hallo allemaal.

Ook ik zal me even voorstellen, mijn naam is Frank Reinke 61 jaar, chauffeur van beroep.
Ik tob al een tijd met allerlei klachten en heb zware artrose in mijn lichaam maar een kennis van ons,die zelf al ruim 10 jaar de diagnose MS heeft, vind dat heel veel van mijn klachten op MS lijken.

Plasproblemen,urineverlies, ijskoude voeten, depressief, ontzettend vermoeid, kracht in mijn handen, vooral rechts, sterk afgenomen, kan vaak niet op hele gewone woorden komen, s'nachts meerdere keren ongecontroleerde bewegingen met mijn benen, kan me niet concentreren op het lezen van een boek, oogpijn, vaak verslikken, ontlasting is soms keihard en soms diarree, tintelingen in voeten en benen.

Is een hele lijst en als ik de verschillende symptomen lees bij MS Nederland dan ben ik bang dat ik ook MS heb.
Ik ga volgende week naar de huisarts en wil een verwijzing naar de Neuroloog.
Klick

Re: Wie zijn wij eigenlijk ? Stel hier jezelf voor.

Bericht door Klick »

Hoi Frank,

welkom hier!
wat vervelend dat je zoveel klachten hebt. goed dat je naar je huisarts gaat.
een tipje, maak een lijstje en neem dat mee naar je huisarts. schrijf al je klachten erop, hoe klein het ook lijkt.
het zijn vaak die kleine dingetjes die je huisarts kunnen helpen in welke hoek het gezocht moet worden.

leg het lijstje op tafel, dan heb je het altijd bij de hand.

je klachten komen voor bij ms, dat klopt, maar het kan vanalles zijn.
vraag gelijk aan je huisarts ook je bloed te testen op vitamines en mineralen.
je kan een tekort maar ook een overschot hebben. gebruik daarom geen multivitamine.

lees je in, maar vergeet niet dat het geen ms hoeft te zijn…
succes!
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp