Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Voorbeeld dagindeling voor gesprek uwv

Alles omtrent werk en uitkeringen
Jeetje70

Voorbeeld dagindeling voor gesprek uwv

Bericht door Jeetje70 »

Hallo, zijn er voorbeelden van een dagindeling (goede of slechte dag) die je kan aanleggen om gesprek goed in te kunnen gaan? Een goed dossier op te bouwen. Zijn er meerdere tips dan hoor ik dat graag,
Klick

Re: Voorbeeld dagindeling voor gesprek uwv

Bericht door Klick »

ik heb destijds gewoon een soort dagboekje gebruikt, gewoon opschrijven wat je op een dag doet. puntsgewijs en je rusten is dan ook een punt.
daarbij had ik 2 goede dagen en 2 slechte dagen gepakt.

dit had ik uitgetypt, uitgeprint en meegenomen naar de uwv arts, aan hem gegeven (voordeel hem ook gezegd, dan kan ik niks vergeten).
op het lijstje stonden ook mijn klachten en wat ik doe om zo min mogelijk last te hebben (vitamines, rustmomenten, ergo, psycholoog enz)

ik heb me daar niet beter voorgedaan als dat ik ben, ook mijn emoties of cognitieve overprikkeling (er kwam een ambulance langs en ik was mn verhaal kwijt) gewoon laten zijn.
de arts moet zien wat de belemmeringen zijn.
leeuwtje-nl

Re: Voorbeeld dagindeling voor gesprek uwv

Bericht door leeuwtje-nl »

Ik kreeg van alle kanten de tip om uit te gaan van een slechte dag. Op een goede dag kon ik echt nog veel, en dat zou een vertekend beeld geven. Dus een combi van een goede en een slechte dag kan inderdaad ook helpen!
Klick

Re: Voorbeeld dagindeling voor gesprek uwv

Bericht door Klick »

bij mij wisselde het vaak, ik was totaal niet in balans.
ook op de goede dagen die ik toen had beschreven was het nog geen fractie van wat ik was. ik had fulltime baan incl altijd overwerken naar een dag met wandeling 3km en supermarkt bezoekje een goede dag noemen.

toen was dat een goede dag en een slechte dag iets zoals op de bank zitten naar de koffieautomaat kijken en denken wat sta je ver weg.

wees vooral eerlijk en open. ook over wat je niet meer kan en hoe je je daarover voelt.
Jeetje70

Re: Voorbeeld dagindeling voor gesprek uwv

Bericht door Jeetje70 »

@Klick: Ja ik ga nu proberen vast te leggen (d.m.v. een dagboekje) wat voor gevoelens ik heb en waar ik last van heb, want ik vergeet ook heel veel dus wel lastig probleem. Ik ben wat gevoelens betreft een open boek en kan mijn emoties ook goed aangeven dus zal geen probleem zijn.

@Leeuwtje: goede tip om zowel een goede als slechte dag vast te leggen
Jeetje70

Re: Voorbeeld dagindeling voor gesprek uwv

Bericht door Jeetje70 »

Bedankt voor de tips!
Job

Re: Voorbeeld dagindeling voor gesprek uwv

Bericht door Job »

Ik hield per dag een logboek bij met wat voor dienst ik had, hoeveel uren ik daadwerkelijk had gedraaid en wat de reden was geweest voor overwerk. Ook de vakantiedagen die ik soms op moest nemen om bij te tanken, of dat ik thuis werkte omdat ik me op de afdeling onvoldoende kon concentreren. Dat logboek bleek cruciaal bij het besluit van de verzekeringsarts en de arbeidsdeskundige.
Jeetje70

Re: Voorbeeld dagindeling voor gesprek uwv

Bericht door Jeetje70 »

Job: Bedankt voor de tip. Ik ga er zeker wat mee doen!
kim88

Re: Voorbeeld dagindeling voor gesprek uwv

Bericht door kim88 »

Zelf heb ik het gesprek bij het UWV achter de rug en heb toevallig gisteren de beslissing met de rapportage ontvangen. In de beslissing staat dat ik geen recht heb op een WIA uitkering omdat verbetering van de belastbaarheid niet is uitgesloten. En volgens het rapport zou ik nog 20 uur (!) per week kunnen werken.
Maar wat blijkt? Alleen de omschrijving van een betere dag is genoteerd! En bij deze omschrijving worden allerlei dingen achter gehouden en verdraaid. Geen woord over de slechtere dagen, die vaker voorkomen dan betere dagen.
Ook staat er in het rapport dat ik zou hebben gezegd dat er verbetering zit in bepaalde klachten terwijl ik dat absoluut nooit heb gezegd.
De UWV arts kwam vriendelijk en begripvol over maar dat zegt dus helemaal niets.
Het is om te huilen, dinsdag moet ik naar de arbeidsdeskundige maar het is mijn woord tegen dat van de UWV arts dus het zorgt voor een hoop ellende en stress als de UWV arts de dingen niet juist noteert.
Benadruk dus extra goed ook de slechte dagen want ik heb het idee dat het dagverhaal zwaar mee telt met de beslissing.
leeuwtje-nl

Re: Voorbeeld dagindeling voor gesprek uwv

Bericht door leeuwtje-nl »

Wat een tegenvaller voor je! En voor mij een deels herkenbaar verhaal, ik kon fulltime werken volgens de keuringsarts. Ik heb toen bezwaar gemaakt tegen de beslissing, en kreeg na een hoorzitting met een andere arts alsnog volledige WIA. Het kan de moeite waard zijn!!
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp