Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Meerdere auto -immuun ziekten

Aandoeningen die op MS lijken qua klachten: CIS, NMO, devic e.a.
bibi

Meerdere auto -immuun ziekten

Bericht door bibi »

Zijn er meer mensen die niet alleen MS hebben maar ook andere auto immuun ziektes?
Sinds mijn 15de heb ik hidradenitis supurativa en op mijn 52 ste kreeg ik gratis en voor niets de ziekte van Graves.
Ik ben zomaar nieuwsgierig.
Laatst gewijzigd door Qanuk00 op 01 okt 2023, 20:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Verplaatst naar subforum verwante aandoeningen
AngelNoa

Re: Meerdere auto -immuun ziekten

Bericht door AngelNoa »

Graves heeft bij mij een tijdje gespeeld maar na iets van 2 jaar strumazol was die medicatie niet meer nodig. Geen garantie dat het nooit meer terug komt...

sinds vorig jaar dec heb ik rosacea maar ik weet even niet meer of dat als auto-immunziekte geldt of dat je daar kwetsbaar voor bent als je a-i ziekte hebt
bibi

Re: Meerdere auto -immuun ziekten

Bericht door bibi »

Ook ik slik inmiddels geen medicijnen meer voor Graves.Maar zoals je zegt afwachten.
j@nnetje

Re: Meerdere auto -immuun ziekten

Bericht door j@nnetje »

ja hier nog 1 :tralala:
heb sinds mn 16e diabetes 1 en de diagnose MS sinds mn 28e
verder heb ik onderzoeken gehad naar reuma maar uit bloed kwam niks uit en ben gestopt met die onderzoeken omdat ik al die doktersbezoeken heel erg beu was :moe:
moet wel zeggen dat ik nu bijna geen last meer heb van ontstekingen in mijn gewrichten.
Ik denk dat ik ongeveer 8 jaar heel veel pijn heb gehad aan mijn gewrichten.
maar dat is nu ongeveer 10 jaar bijna weg. heel af en toe komt het nog opzetten maar als ik gelijk ontstekingsremmers neem gaat het weg binnen 2 dagen.
Alp

Re: Meerdere auto -immuun ziekten

Bericht door Alp »

Goeiemorgen

Hier ook meerdere. Van mijn 20ste Hashimoto, 30ste diabetes en nu een jaar MS. Dan ben ik toch niet alleen. Voel me soms als een 'uitzondering'...
Moekesolar

Re: Meerdere auto -immuun ziekten

Bericht door Moekesolar »

Ik heb alopecia areata naast de MS. Dat is een haar ziekte. Ik heb kleine plekjes waar veel ander haar over heen valt, dus het is meestal niet te zien gelukkig.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp