Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Vermoeidheid bij afkeuring na 2 jaar ziektewet

Alles omtrent werk en uitkeringen
Jeetje70

Vermoeidheid bij afkeuring na 2 jaar ziektewet

Bericht door Jeetje70 »

Ik lees vaak dat voordat je wel of niet of gedeeltelijk afgekeurd wordt, je best nogal wat gedoe kan hebben met UWV en dat je, als je ook een goede dag beschrijft, dit ook nadelig kan zijn.

Waren jullie, voordat je werd afgekeurd, altijd vermoeid of hadden jullie ook regelmatig goeie dagen?
Jeetje70

Re: Vermoeidheid bij afkeuring na 2 jaar ziektewet

Bericht door Jeetje70 »

Nog als aanvulling, zijn er ook momenten geweest dat je weer vooruitgegaan ben en weinig vermoeid was?
Jrs77

Re: Vermoeidheid bij afkeuring na 2 jaar ziektewet

Bericht door Jrs77 »

Dag Jeanette,

Uit een eerdere post van je maak ik op dat je nu een week of 6 ziek bent; klopt dat?
Pas na ruim 1,5 zal het onderwerp 'afkeuren' ter sprake komen.

Voor de gesprekken met de arts van het UWV; wees vooral heel eerlijk. Waarschijnlijk ben je geneigd je beter voor te doen dan je bent. Doe dat niet; neem desnoods iemand mee om je te corrigeren. Ik merkte dat ik snel begon te vertellen hoe het een jaar geleden ging (ik zat in de hoop dat dat niveau weer terug zou komen). Vertel hoe het echt gaat, niet hoe je hoopt dat het binnenkort weer zal gaan.
Toeter
Berichten: 1862
Lid geworden op: 06 jul 2012, 14:05
Locatie: Groene hart

Re: Vermoeidheid bij afkeuring na 2 jaar ziektewet

Bericht door Toeter »

Gewoon eerlijk zijn. Als er wel mogelijkheden zijn om iets te werken, dan is dat toch gewoon zo.

En als je 2 jaar verder bent, weet je ook of je langdurig structureel goede dagen hebt. Af en toe een goede dag heeft een werkgever natuurlijk niets aan.

Wat is momenteel een goede dag voor jou? Kun je dan een normale dag werken? En ben je de volgende dag dan ook nog goed? Of lig je dan alleen op de bank?

Het gaat niet alleen om wat je kunt, maar ook om je hersteltijd. Je moet binnen een normale termijn herstellen van wat je gedaan hebt.

Ik kan namelijk heel veel. Ik zou best een hele dag kunnen werken, maar dan ben ik s avonds zo kapot dat ik 3 hersteldagen nodig heb. Daar heeft niemand wat aan.

Een werkgever niet en je moet na je werk ook nog een enigszins normaal leven kunnen hebben. Met sport en sociale activiteiten.
Toeter
Berichten: 1862
Lid geworden op: 06 jul 2012, 14:05
Locatie: Groene hart

Re: Vermoeidheid bij afkeuring na 2 jaar ziektewet

Bericht door Toeter »

Wat ik nog mee wilde geven is: op internet lees je vooral slechte verhalen.

Bij slechte ervaringen klim je nou eenmaal sneller in de pen om je gal te spuwen dan bij goede.

En je leest dan alleen het verhaal van degene die niet heeft gekregen wat hij wilde. Misschien heeft de arts wel een ander verhaal waarom hij die persoon niet afkeurde.

Ik heb persoonlijk alleen maar positieve ervaringen met het UWV. Ik wilde zelf heel graag aan het werk. Ik heb van alles geprobeerd. Steeds was het UWV steunend: probeer het maar en dan horen we wel hoe het ging.

Helaas toch niet gelukt en nu 80-100% afgekeurd
bibi

Re: Vermoeidheid bij afkeuring na 2 jaar ziektewet

Bericht door bibi »

Wil hier geen slecht verhaal plaatsen over het UWV of mijn werkgever maar….
Sinds 14 augustus zit ik voor de helft van mijn contract in de ziektewet.
En de vervangend leidinggevende begon 2 weken later over de wet Poortwachter.De arboarts begon al over afkeuren😱
Snap heel goed dat ik niet beter zal worden maar dat het alleen minder zal gaan.Maar mag ik misschien zelf gaan onderzoeken wat wel of wat niet kan?
Heb op mijn werk verteld dat ik sinds juni 2023 weet dat ik PPMS heb.
Prijs mezelf gelukkig dat ik milde klachten heb.
Heb een revalidatietraject afgerond
en als boodschap kreeg ik van mijn werkgever mee wat m heel goed na te denken om me voor de 9 uur die ik nu dus niet werk af te laten keuren.
Maar ik wilde eigenlijk voorstellen nu dat traject is afgerond om heel rustig aan proberen op te bouwen en kijken wat er van komt.
Wil namelijk niet en chronisch ziek zijn en straks een min of meer gedwongen keus waar ik nu niet achter sta door mijn strot geduwd te krijgen…want zo voelt dat voor mij.
Ik werk net voor niets dat is ook een financieel dingetje waar ik best onzeker van word.
Dit moest ik even kwijt.
Bianca
Dave22

Re: Vermoeidheid bij afkeuring na 2 jaar ziektewet

Bericht door Dave22 »

De wet poortwachter, volgens mij heb je daar nog niet in verdiept ik zou je echt aanraden om dat wel te gaan doen dan wordt het een en ander duidelijk. Mijn werkgever, bedrijfarts en ik gaan niet verder. Waardoor spoor 2 ook wordt overgeslagen. Dat betekent dat de weg naar afkeuren is in gezet. Nu moet ik nog wachten tot april op de UWV als ze er mee eens zijn. Ik zelf vind het vervelend om afgekeurd te worden, maar ik merk steeds meer dat ik beperkt ben. En niet meer in kan zetten om te werken. Helaashelaas,.. het is niet anders.
bibi

Re: Vermoeidheid bij afkeuring na 2 jaar ziektewet

Bericht door bibi »

Ben denk ik nog niet zo ver als jij om mijn werk nu al los te laten.
Wil eerst kijken wat wel of niet lukt en dan pas beslissen wat ik ga doen.
Sara

Re: Vermoeidheid bij afkeuring na 2 jaar ziektewet

Bericht door Sara »

Bibi,

volgens mij ben je verstandig bezig. Opgeven kan altijd nog. Zo lang je op een redelijk prettige manier kan werken, gewoon doen!

Ik weet niet zo goed wat de indruk is van je leidinggevende en de bedrijfsarts of wat hun intenties zijn, maar ik zou wat je hier goed verwoordt ook gewoon op het bedrijf laten horen.

En nog iets... mocht de bedrijfsarts vragen naar het verslag van het revalidatiecentrum, dan zou ik niet zo zeer weigeren alswel eerst zelf het verslag bekijken en eventueel daarover in discussie. Ik heb daar toevallig heel slechte ervaringen mee.

Dat ging de andere kant op: daar werden mijn mogelijkheden veel te positief ingeschat (niet zozeer op het revacentrum, maar in het verslag wél). Ik heb dat verslag ook laten corrigeren voordat 't naar (in mijn geval) 't UWV ging.

Sterkte, en werkze!
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp