Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

instapbad of inloopdouche met zitje?

MS medicatie en gerelateerde andere medicatie, hulp en hulpmiddelen
Gebruikersavatar
Qanuk00
Berichten: 531
Lid geworden op: 25 apr 2020, 15:53

Re: instapbad of inloopdouche met zitje?

Bericht door Qanuk00 »

@dirkvankampen Ik zou in eerste instantie niet zelf op pad willen gaan, maar met mijn ergotherapeut en generalist (WMO) willen overleggen wat de mogelijkheden zijn. In mijn geval heb ik met de WMO consulent en ergotherapeut samen een lijstje gemaakt in huis wat nodig was om valpartijen te voorkomen en alvast in het voren te denken om het huis rolstoelvriendelijk te maken.

Je hebt dan misschien minder keuze, maar in mijn geval zijn de aanpassingen zonder problemen gegaan en helemaal vergoed door de WMO.
Advies van generalist (voorheen ergotherapeut geweest) was overigens om na te denken of het bad nog wel nodig is in de toekomst ... dit om meer ruimte te creëren en de badkamer nog praktischer te maken.
Accept what is,
Let go of what was,
Have faith in what will be.
sukkelaar

Re: instapbad of inloopdouche met zitje?

Bericht door sukkelaar »

Qanuk00 schreef: 08 sep 2023, 19:49 @dirkvankampen Ik zou in eerste instantie niet zelf op pad willen gaan, maar met mijn ergotherapeut en generalist (WMO) willen overleggen wat de mogelijkheden zijn.
ergo is goed maar neem er dan wel ene die echt wel kennis heeft rond rolstoelaanpassingen.
90% vd ergo's werken in functie van senioren en ouderdom. dat is een totaal andere doelgroep als progressieve ziektes of rolstoelgebruikers

let bv op met woordgebruik
in vlaanderen is heel veel rolstoeltoegankelijk
rolstoeltoegankelijk betekent dat je met de rolstoel binnen kunt, of je dan in die woning in een rolstoel kunt leven is natuurlijk nog een volstrekt ander verhaal.
Gebruikersavatar
Qanuk00
Berichten: 531
Lid geworden op: 25 apr 2020, 15:53

Re: instapbad of inloopdouche met zitje?

Bericht door Qanuk00 »

@sukkelaar Helemaal mee eens!
Dit geldt voor alle hulpverlening om je heen. Wees alert en ga bij jezelf goed na wat jij nodig hebt om zo een concrete vraag neer te kunnen leggen bij de juiste hulpverlener.
Accept what is,
Let go of what was,
Have faith in what will be.
Dave22

Re: instapbad of inloopdouche met zitje?

Bericht door Dave22 »

Ik zelf zou nooit voor een bad gaan. Moet er niet aan denken als je lang in een warm bad zit. Warmte kan echt verlammend werken. Lekker een inloopdouche waar je makkelijk na het douchen ook even snel de koude kraan aan kan doen.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp