Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

NPO - Neuro Psychologisch Onderzoek

Diagnose MS, symptomen, medische onderzoeken, behandelingen (ja of nee) en revalidatie
Floor 1953

Bericht door Floor 1953 »

[quote=Lief Leeuwtje;747231]Mijn reva arts en zijn psycholoog willen een NPO. Maar erg veel zin heb ik daar niet meer in. Tot ze me eerst maar eens utleggen (rekening houdend met de door hun zelf vastgestelde mankementen bij mij) wat de precieze resultaten en wat de consequenties voor mij zijn.

Heb ik gewoon recht op denk ik.[/quote]

Jos ,

In 2003 heb ik een NPO gevraagd. De uitslag was de bevestiging van mijn vermoeden. IK ben er naar gaan leven en de consequentie is dat ik nu mijn eigen regie bepaal.
mispeltje*

Bericht door mispeltje* »

[QUOTE=Floor 1953;747561]
...
In 2003 heb ik een NPO gevraagd. De uitslag was de bevestiging van mijn vermoeden. IK ben er naar gaan leven en de consequentie is dat ik nu mijn eigen regie bepaal.[/QUOTE]

Hey Floor, ik ben best benieuwd hoe jij leeft naar de uitslag en hoe jij je eigen regie bepaalt?
Lief Leeuwtje

Bericht door Lief Leeuwtje »

[QUOTE=Floor 1953;747561]Jos ,

In 2003 heb ik een NPO gevraagd. De uitslag was de bevestiging van mijn vermoeden. IK ben er naar gaan leven en de consequentie is dat ik nu mijn eigen regie bepaal.[/QUOTE]

Bij mij destijds ook. Verder heb ik dat cognitieve gebeuren van mij onlangs met mijn HA besproken en die kon ook geen verslechtering bespeuren.

Wat wel moeilijk voor me is zijn de gehoorproblemen aan het nog enige een beetje goede oor. :(

Maar daar krijg ik hulp mee om daar mee te leren omgaan.
mispeltje*

Bericht door mispeltje* »

Net vond ik een interessant stukje over cognitieve stoornissen. Best heftig...
[url]http://www.bartholomeuspendelaar.nl/pub ... oornissen/[/url]
ancie

Bericht door ancie »

Hoi Jos.

Ik heb jaren geleden een NPO gehad.
Ook ik heb het meegenomen tijdens de keuring.
Er was toen al behoorlijk wat mis, behalve de inteligentie die was goed.:D
In het rapport stond ook dat ik niet onder druk kon presteren en dat ik volgens de neuroloog niet meer in staat was om regulier werk te verrichten.

De keurings arts was toen pissig. ze zei, dat zij degene was die zou bepalen of ik nog kon werken.
En dat stond later ook in het keurings verslag.
Terwijl de psycholoog dat rapport heel niet onder ogen kreeg, kinderachtig, hé?

Ik ben uiteindelijk toch afgekeurd vanwege mijn cognitieve toestand.

Sindsdien verder achterui t gegaan, maar geen NPO meer gehad.
Floor 1953

Bericht door Floor 1953 »

[quote=mispeltje*;749769]Hey Floor, ik ben best benieuwd hoe jij leeft naar de uitslag en hoe jij je eigen regie bepaalt?[/quote]


Mispeltje, dat is een proces van jaren en gaat door tot ????.
Ik werd in 2003 ineens flink beperkt door de MS. In zes jaar tijd ben ik zo achteruit gegaan, dat ik wegens gebrek aan verzorging en ondersteuning nu in een verpleeghuis vertoef.

In mijn hele doen en laten werd ik beperkt door het instituut huwelijk. Ik ben nu gescheiden en hoef
alleen nog maar verantwoording aan mij zelf af leggen. Bureaucratische deuren gaan makkelijker open.

Ik doe zaken in mijn tempo en maakt dat ook duidelijk. Ik koppel terug met iemand die mij alleen maar
een steuntje in de rug geeft. Mijn eigenwaarde is terug en ik heb voldoening in de doelen die ik heb gesteld.
lotje

Bericht door lotje »

Floor,

:goed:

Liefs, Lotje
Lief Leeuwtje

Bericht door Lief Leeuwtje »

[QUOTE=ancie;750768]H
Ook ik heb het meegenomen tijdens de keuring.
[/QUOTE]

Toen ik het resultaat van het NPO aan de keuringsarts gaf werd ik direct op medische gronden afgekeurd. Ik heb toen gelijk gelachen en gehuild. En ik hoefde niet eens naar de arbeidsdeskundie :???:

@ Floor: moedig.
ancie

Bericht door ancie »

Hoi Jos,

De arbeidsdeskundige had nog wel een paar baantjes, maar nadat hij dat overlegd had met keuringsarts bleven er nul over.

Ik vond het heel erg om niet meer te kunnen werken, maar tegelijk ook blij dat ik duidelijkheid kreeg en geen gedoe meer had met uwv.
Lief Leeuwtje

Bericht door Lief Leeuwtje »

Vandaag een beetje aan het opruimen en kwam mijn NPO tegen. Nog eens nagelezen. En er stond overprikkeld in.

Als ik dat [URL="http://www.google.nl/#hl=nl&xhr=t&q=ove ... 0a2a1536d2"]google[/URL] komt er ook [URL="http://www.ookzogevoelig.nl/hsp_JijEnJeAngst.html"]deze[/URL] en [URL="http://www.ookzogevoelig.nl/"]deze[/URL] link naar hsp (high sensitive people, hooggevoelige mensen) uit.

Dat hooggevoelige uit zich bij het meest in stemmingen. En tijdens dat NPO was ik behoorlijk moe. Zo moe dat het onderzoek regelmatig onderbroken moest worden omdat ik mijn ogen niet open kon houden. Iets van stemmingen heb ik tijdens het onderzoek niet gemerkt:???:

Schrijf het maar op de vragen lijst voor de psych.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp