Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

band om mijn benen

Diagnose MS, symptomen, medische onderzoeken, behandelingen (ja of nee) en revalidatie
marietje40

band om mijn benen

Bericht door marietje40 »

Ik heb dit al wel eens vaker gehad, maar ik ben het even helemaal zat. Weet er nog iemand iets om dit een beetje draagelijk te maken.
Ik heb vanaf februari een beklemmend gevoel in mijn benen en in mijn kruis, het is net of er een band omheen zit. Ik word er helemaal gek van, het word niet minder, het wordt niet erger maar gaat ook niet weg.

Help me !!
.
Blom

Bericht door Blom »

Hoi Marietje,

Heel erg rustig aan doen helpt. Ik heb dat gevoel ook wel eens bijna drie maanden of zo gehad. Ook wel eens iets korter.
Ben je er niet gerust over dan zou ik de MS verpleegkundige even bellen of mailen.
:knuffel:
noira

Bericht door noira »

Hoi Marietje,

Ik heb ook zo'n ( band!) gevoel aan mijn linker onderbeen. ( kuit/knie) Overdag is het minder dan 's nachts. Ik masseer mijn onderbeen af en toe. Het verlicht een beetje.

Groet
loesepoes

Bericht door loesepoes »

In het begin heb ik dat rond mijn knie gehad, leek wel of hij er afgeknepen werd. De neuroloog zei toen dat het een zenuw was, maar ze deed er niets aan. Heeft toen best wel lang geduurd voor dat wegging, maar werd daarna steeds stijver
M&MS

Bericht door M&MS »

Ik ken het gevoel rond mijn knie en rond mijn kuiten.

Het enige wat ik kan zeggen is dat ik dan meestal langdurig heb gestaan of gelopen.

Een paar dagen wat rustiger aandoen helpt.
marietje40

Bericht door marietje40 »

Bedankt voor jullie reacties maar nog rustiger aan doen is natuurlijk geen optie voor mij. ik ben bang dat ik gewoon geduld moet hebben ( en dat heb ik niet) Groetjes
Wilmie

Bericht door Wilmie »

Zo kwam ik vorig jaar bij neuroloog terecht.
Had gevoel elastiek om mn middel te hebben.
Vanaf daar tot voorbij mn knieeen tintelend, doof gevoel.
Paar weken geduurd.
We dachten toen nog misschien zenuw bekneld. Heb wel versleten tussen wervel, maar ook dat was het niet.
Kreeg uiteindelijk diagnose MS.
Groetjes
Wilmie
marietje40

Bericht door marietje40 »

[QUOTE=Wilmie;841253]Zo kwam ik vorig jaar bij neuroloog terecht.
Had gevoel elastiek om mn middel te hebben.
Vanaf daar tot voorbij mn knieeen tintelend, doof gevoel.
Paar weken geduurd.
We dachten toen nog misschien zenuw bekneld. Heb wel versleten tussen wervel, maar ook dat was het niet.
Kreeg uiteindelijk diagnose MS.
Groetjes
Wilmie[/QUOTE]

IK heb al 17 jaar MS, dus ik weet inmiddels wel hoe het voelt
klaasje112

band en branderige voeten

Bericht door klaasje112 »

band en branderige voeten

Hoi, heb sinds verleden week heel branderig voeten, veel stekende pijn in been, en inderdaad zo'n gevoel of er een band om mijn been zit.
Hier even rustig aan mee doen lees ik???
Wordt er heel erg nerveus van, krijg 2 Mei de uirtslag van de MRI om te zien of het spuiten met Copaxone wat doet....maar als ik dit nu allemaal voel.pfffffffffffffff
een zenuwachtige vrouw........
marion.h69

Bericht door marion.h69 »

dat band gevoel is erg herkenbaar en is vermoeiend. Als ik beweeg word het erger. Soms is het meer en soms weer wat minder.
Ik heb het aan mijn benen en soms ook armen en borst.

Wat helpt? Sorry, ik wou dat ik het je kon zeggen..:(

bij sommge mensen helpt fysio, warmte of massage.

plat liggen op bed is voor mij vaak het minst onaangename
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp