Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Nieuw klaag, scheld en moppertopic

Hier kun je alles kwijt wat niets of niet direct met MS te maken heeft
Klick

Re: Nieuw klaag, scheld en moppertopic

Bericht door Klick »

D-Cheryl schreef: 27 jun 2021, 20:07
Ik denk dat ik morgen maar even mijn tante uit het volgende dorp bel, misschien dat zij me wel een lift aan kunnen bieden. Ik weet niet of jullie dat herkennen, maar soms lijken mensen van een zekere leeftijd juist sociaal weer meer begrip te hebben als je chronisch ziek bent?
herkenbaar..
maar het heeft ook te maken met de drukte van de mensen (denk ik) een druk gezin beide een baan. dan is het blijkbaar moeilijk te onthouden dat jij ziek bent. vooral als er niks zichtbaar is. het is ook niet een makkelijk iets om aan te voelen voor een gezond iemand, iemand die zelf een normaal energieniveau heeft snapt het niet.

hoe ouder mensen zijn hoe meer ze begrijpen dat je lichaam een grens kan hebben.

... ik zou iig niet 2 dagen achterelkaar heen en weer fietsen. dan zeg je het versieren af ivm geen vervoer. dat je moet kiezen of versieren of verjaardag als je op de fiets moet. je wil niet moeten kiezen, maar ze laten je geen keuze.
iets harder je grens aangeven, het is geen onwil, maar je kan je energie maar 1x uitgeven. van een verjaardag moet je al een paar dagen bijkomen, energiemanagement.
Marina

Re: Nieuw klaag, scheld en moppertopic

Bericht door Marina »

Wat jammer en vervelend voor je, D-Cheryl, dat er zo weinig begrip is bij je broer en zus :hmmm: .
Misschien kun je inderdaad aangeven dat 2 dagen achter elkaar fietsen + gezellig doen op een verjaardag niet haalbaar voor je is en dat je dan helaas het versieren moet laten schieten.

Voor nu geen oplossing helaas, maar misschien is het ook mogelijk voor je om een indicatie voor het alternatieve openbaar vervoer te krijgen? Dan ben je niet meer zo afhankelijk van je familie/vrienden voor vervoer.

Heb je het overigens al eens geprobeerd uit te leggen aan je broer en zus door middel van de "lepeltjes-theorie"? Of stuit dat ook op onbegrip?
Marina

Re: Nieuw klaag, scheld en moppertopic

Bericht door Marina »

Nathalie: vervelend en herkenbaar. Staan je buren ook open voor een gesprek hierover? (Vermoedelijk niet, anders had je waarschijnlijk niet de politie gebeld.)
Ik draag al jaren 's nachts oordopjes (wonend in een wijk waar de mensen dicht op elkaar gepakt zitten) en meestal houden die de geluiden wel voldoende tegen.

Heb zelf ook iets te mopperen ;) : 3 maanden geleden verhuisd naar een rolstoelgeschikte woning na maanden op m'n billen en met hulp de trappen hebben te moeten beklimmen/afdalen.
Gisteren zou ik een eindoptreden hebben van de muziekschool. Had er zin in :joepie:
Blijkt de plateaulift niet meer te werken :hmmm: . Monteur is nog niet langs geweest dus ook fysio vanmiddag gaat weer niet door. Nu maar hopen dat monteur niet al te lang op zich laat wachten :ogen: ..
Billy

Re: Nieuw klaag, scheld en moppertopic

Bericht door Billy »

Wat ontzettend balen Marina!
D-Cheryl

Re: Nieuw klaag, scheld en moppertopic

Bericht door D-Cheryl »

En jawel, vanavond tijdens het versieren escaleerde het. Zo blij dat ik mijn ouders vooraf had gewaarschuwd - ze deed dit al eens eerder tijdens een visite, maar toen bij iemand anders. Nare gewoonte, dat doe je niet. Ga dan samen ergens wat drinken ofzo, maar het ging op hoge toon en de hele buurt kon meegenieten.

En daarom wilde mijn broer me dus geen lift geven bedacht ik, want hij staat er tussenin, en mijn zus wil afstand blijven houden omdat ze in de zorg werkt. Zit ook wel wat in natuurlijk.
Dus ik had vanochtend al een taxi gereserveerd voor morgen, maar sprak vanavond mijn tante en kan met hun meerijden.

Voor nu dus qua vervoer alles opgelost, alleen nog even weer wat rust vinden na die scheldkanonnade. Ik zou willen dat ik die boeken nog had dan kon ik het oplossen, maar ze liggen hier echt niet meer - ook mijn moeder kan zich herinneren dat er een plastic tasje met boeken bij hun heeft gelegen (ze weet niet welke, want ze heeft niet in de tas gekeken: hij was tenslotte niet voor haar bedoeld), die ze meegenomen hebben. Heel naar wel dit. Mijn broer ook boos.... :(
Marina

Re: Nieuw klaag, scheld en moppertopic

Bericht door Marina »

Billy schreef: 28 jun 2021, 12:18 Wat ontzettend balen Marina!
Ja heel jammer van dat gemiste optreden en de fysio-afspraak, maar wat me meer zorgen baart nog is dat er nog steeds geen monteur is langs gekomen.
Als dat een keer gebeurt terwijl ik beneden in de hal sta, waar geen zitje is en ook niet mag worden neer gezet, heb ik een groter probleem :(
Dank je voor je steun Billy!



Wat naar dat het toch is geescaleerd D-Cheryl. Lastig hoor en ik kan me goed voorstellen dat je er van bij moet komen :moe:
Aan de andere kant wel fijn te weten, denk ik, dat het geen onbegrip is t.o.v. jou van je broer en zus maar ze er hun (begrijpelijke) redenen voor hebben.

En die boeken.. is dat misschien in verband met een cadeau voor jullie vader dat ze deze opeens terug wilde hebben na 3 jaar..? Hoe dan ook heel vervelend dat je niet geloofd wordt en het zo op de spits wordt gedreven.. vermoeiend :moe: . Fijn dat je tante je wilt vervoeren!
D-Cheryl

Re: Nieuw klaag, scheld en moppertopic

Bericht door D-Cheryl »

Ik werd vandaag door mijn broer uitgenodigd om even wat te gaan drinken, en met trillende benen en misselijk liep ik naar het terras. Bah, ik dacht echt dat mijn lichaam het begeven zou, ik heb me een tijd niet zo naar gevoeld.
Ze zijn zelf ook nog eens op zoek gegaan, en zowaar: de boeken zijn gevonden op zolder... :huh: :stom:
Billy

Re: Nieuw klaag, scheld en moppertopic

Bericht door Billy »

Jeetje wat triest! Kan er dan wel een excuus af?
D-Cheryl

Re: Nieuw klaag, scheld en moppertopic

Bericht door D-Cheryl »

Jawel, jawel: zo stellig als ze gisteravond was, zo ruim gaf ze nu haar ongelijk toe.
Klick

Re: Nieuw klaag, scheld en moppertopic

Bericht door Klick »

D-Cheryl schreef: 29 jun 2021, 20:09 Ik werd vandaag door mijn broer uitgenodigd om even wat te gaan drinken, en met trillende benen en misselijk liep ik naar het terras. Bah, ik dacht echt dat mijn lichaam het begeven zou, ik heb me een tijd niet zo naar gevoeld.
Ze zijn zelf ook nog eens op zoek gegaan, en zowaar: de boeken zijn gevonden op zolder... :huh: :stom:
😂😂😂
jeetje wat een gedoe allemaal om een paar boeken, wel goed dat ze hebben toegegeven de boeken gevonden hebben… maar nu hebben ze wel jouw feestje verpest.. om niks..
ze moeten je eerder geloven..
heb je je ouders al verteld?
Gesloten Vorig onderwerpVolgend onderwerp